Nová pravidla se budou týkat pouze bezprofilových pneumatik. Předpisy týkající se těch přechodných a do deště zůstávají beze změny. Zavedením nové, ultraměkké směsi se zvýší počet jednotlivých druhů pneumatik na pět.
Před každým závodem proběhne konzultace mezi FIA a Pirelli, které tři směsi budou pro nadcházející závodní víkend vybrány, poté bude toto rozhodnutí sděleno týmům. Celkový počet setů, které mohou být použity při tréninku, kvalifikaci a závodů zůstává stejný jako doposud - 13.
Pro závod Pirelli označí dvě závodní sady povinné pro každý vůz. Kromě toho bude jedna sada měkčí směsi vyhrazena pouze pro třetí kvalifikační jízdu. Dvě povinné sady mohou být složeny ze dvou různých sloučenin ze tří nominovaných na závodní víkend. Tyto sady budou shodné pro každý tým. Zbývajících 10 sad si tým ze tří nominovaých směsí pro závodní víkend vybere sám.
Týmy musí svou volbu oznámit Pirelli v předem stanovené lhůtě. Rovněž budou informovat o své volbě FIA, která na oplátku týmům oznámí, kolik Pirelli vyprodukuje pneumatik. Výběr pro každý vůz zůstane utajen až do dvou týdnů před závodem. Když tým nedodrží lhůtu, volbu za něj provede samotná FIA.
Po výběru pro každé auto FIA přiřadí pneumatiky náhodně prostředictvím čárového kódu, jak se to děje i v současné době. V každém týmu tak mohou mít odlišné pláště pro své vozy, to znamená, že piloti mohou mít různé alokace. Pneumatiky budou na bočnicích označeny barevnými značkami, jak je tomu i nyní.
Týmy mohou opětovně používat pneumatiky podle určitého plánu, ale mohou se rozhodnout, které směsi využijí v následujícím rozpisu:
- jedna sada po prvních 40 minutách FP1- jedna sada na konci FP1- dvě sady na konci FP2- dvě sady na konci FP3
Dvě povinné sady určené Pirelli nelze znovu použít během tréninku, musí být k použití během závodu. Aspoň jedna z těchto dvou sad musí být v závodě použita - týmy se mohou rozhodnout, která to bude.
TOP10 na konci kvalifikace bude muset znovu použít sadu měkčí specifikace vybrané pro závěrečnou kvalifikaci. Startovat do závodu pak budou muset na pneumatikách, s nimiž zajeli nejlepší čas v druhé části kvalifikace (tedy stejné pravidlo jako dnes). Všichni ostatní piloti budou moci využít sadu, kterou si ušetřili tím, že se neprobojovali do poslední části kvalifikace.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.