I když se pravidla mezi letošní a příští sezónou nemění, přesto chystá Williams na svém voze "významné" změny. V aerodynamickém tunelu zatím všechny vykazují povzbudivé výsledky. Projeví se takto i na dráze?
Tým po zajištění třetího místa letos poměrně brzy přestal vyvíjet vůz FW37, zatímco loni se aktuálnímu vozu věnoval až do posledního závodu. Díky tomu dříve přesunul svou pozornost k příštímu autu, na kterém se chystá provést významnější změny.
"Auto, které máme v aerodynamickém tunelu pro rok 2016, a auto z konce sezóny, se významně liší, proto jsme tento rok nemohli udělat nic z pohledu aerodynamiky. Pokud jde o další části z výzkumu a vývoje a mechanický návrh - ano, po celou dobu jsme zkoušeli různé věci," říká Rob Smedley.
"Potřebujete balík vylepšení s mechanickým autem, abyste mohli pozorovat nějaké změny v čase na kolo. Ale všechna naše významnější zlepšení časů se nacházejí v aerodynamickém tunelu v Grove," pokračuje ředitel výkonnosti Williamsu.
I přes povzbudivé výsledky z tunelu nemusí být pokrok na dráze tolik znát. Záleží nejen na korelaci dat se skutečnými podmínkami na reálném okruhu, ale také na pokroku soupeřů. Tento týden dala například Force India najevo, že má díky svým vylepšením za cíl porazit Williams i Red Bull.
"Je to všechno relativní. Můžeme mít hvězdný vývoj, ale Ferrari a Red Bull v něm můžou být ještě lepší. Vše, co momentálně v tunelu pozorujeme, je dobré," uvědomuje si Smedley, který by chtěl s Williamsem po letošní sezóně udělat další krok kupředu. Tento rok skončili v šampionátu na třetím místě za Ferrari a Mercedesem.
"Plníme cíle - vždy hledíme nejen na hlavní čísla, ale také na další oblasti aerodynamického vývoje, na jeho významné oblasti. Jde tedy o proces, který nás má dostat zpět do čela. V této chvíli jsme poměrně spokojení s tím, co vidíme," dodává Smedley.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.