I když se pravidla mezi letošní a příští sezónou nemění, přesto chystá Williams na svém voze "významné" změny. V aerodynamickém tunelu zatím všechny vykazují povzbudivé výsledky. Projeví se takto i na dráze?
Tým po zajištění třetího místa letos poměrně brzy přestal vyvíjet vůz FW37, zatímco loni se aktuálnímu vozu věnoval až do posledního závodu. Díky tomu dříve přesunul svou pozornost k příštímu autu, na kterém se chystá provést významnější změny.
"Auto, které máme v aerodynamickém tunelu pro rok 2016, a auto z konce sezóny, se významně liší, proto jsme tento rok nemohli udělat nic z pohledu aerodynamiky. Pokud jde o další části z výzkumu a vývoje a mechanický návrh - ano, po celou dobu jsme zkoušeli různé věci," říká Rob Smedley.
"Potřebujete balík vylepšení s mechanickým autem, abyste mohli pozorovat nějaké změny v čase na kolo. Ale všechna naše významnější zlepšení časů se nacházejí v aerodynamickém tunelu v Grove," pokračuje ředitel výkonnosti Williamsu.
I přes povzbudivé výsledky z tunelu nemusí být pokrok na dráze tolik znát. Záleží nejen na korelaci dat se skutečnými podmínkami na reálném okruhu, ale také na pokroku soupeřů. Tento týden dala například Force India najevo, že má díky svým vylepšením za cíl porazit Williams i Red Bull.
"Je to všechno relativní. Můžeme mít hvězdný vývoj, ale Ferrari a Red Bull v něm můžou být ještě lepší. Vše, co momentálně v tunelu pozorujeme, je dobré," uvědomuje si Smedley, který by chtěl s Williamsem po letošní sezóně udělat další krok kupředu. Tento rok skončili v šampionátu na třetím místě za Ferrari a Mercedesem.
"Plníme cíle - vždy hledíme nejen na hlavní čísla, ale také na další oblasti aerodynamického vývoje, na jeho významné oblasti. Jde tedy o proces, který nás má dostat zpět do čela. V této chvíli jsme poměrně spokojení s tím, co vidíme," dodává Smedley.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.