Ron Dennis sice rázně odmítl možnost, že by Honda tříštila síly a po nepovedené sezóně vetoval možnost dodávání japonského agregátu stáji Red Bull. Jenže vše se vyvíjí a nakonec i Dennis bude muset přistoupit na nové řešení.
Nepůjde už ale o Red Bull, pro nějž by Honda zaměstnaná problémy u McLarenu podle Dennisových slov nestihla agregát do začátku sezóny 2016 připravit. Jenže je tu duo Todt/Ecclestone a to na Hondu vyvíjí nátlak, aby své aktivity od roku 2017 rozšířila. Šanci tak může dostat švýcarský Sauber, zejména proto, že ho McLaren do budoucna nepovažuje za přímého soupeře a tudíž by v tomto případě žádné veto nehrozilo. Letos ovšem stáj se sídlem v Hinwilu dokázala Wokingské v Poháru konstruktérů o 9 bodů porazit.
Vyhlídku poněkud zchlazuje šéfka týmu Moniša Kaltenbornová. Podle ní existují ohledně pohonných jednotek jen diskuse obecného charakteru týmu v rámci nedávného jednání Komise F1. Připustila však, že volba v delším časovém horizontu je otevřená. "V tomto kontextu jsme probírali i naši situaci ohledně motoru, v současné době máme sice závazky, ale měli byste mít k dispozici zadní vrátka. Toho se týkala i větší veřejná diskuse s těmi dodavateli motorů, kteří by měli poskytnout pohonné jednotky více týmům. Máme dlouhodobý vztah s Ferrari a je to vztah dobrý. Ale nikdo neví, co bude za dva, tři nebo čtyři roky."
V případě možného kontraktu s Hondou dokonce padlo jméno dřívějšího pilota Kamuje Kobajašiho. Účastník 75 Grand Prix už barvy Sauberu hájil v letech 2011 a 2012, naposledy jsme ho na tratích viděli v kokpitu Caterhamu v loňské sezóně. "Taková myšlenka skutečně existovala, ale nebyla to Honda, kdo nás oslovil, nýbrž sám Kamuji. Neřeknu vám, zda to bylo loni nebo rok předtím, ale z rozhovoru to vyplynulo," dodává Kaltenbornová.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.