Bylo kvůli tomu mnoho dohadů a vyhrocených situaci, když vedení McLarenu žádalo Hondu, aby využila zkušeností odborníků přes motory. Japonská automobilka v čele s Jasuhisou Arajem to striktně odmítala zejména s odkazem na japonské tradice.
Neutěšené výsledky a propastný rozdíl od ostatných výrobců motorů však donutil Japonce i tento "hrdě nacionalistický" postoj pozměnit. Jak uvedl německý AMuS, Honda se pokouší najít nový přístup a připouští, že je třeba ze svého přesvědčení poněkud slevit.
Už dříve bylo uvedeno, že motorářský odborník Gilles Simon, který má za sebou práci pro Ferrari a nedávno působil v řadách FIA, začal spolupracovat s Hondou jako konzultant, ale nebyl u Hondy v zaměstnaneckém poměru. "Pokud dříve Honda tvrdila, že ve svém sídle v Sakuře nechce žádné cizí inženýry, nyní hodlá zapojit ještě více zahraničních konzultantů," píše německý web.
Fernando Alonso a Jenson Button skutečně očekávají v příštím roce výrazný posun výsledkovou listinou. "Když se dnes podíváte na rozložení sil, pak je třeba přiznat, že nejlepší v následující sezóně budou Mercedes, Ferrari a možná Williams. Ale přes zimu se může hodně změnit. Budeme týmem, který předvede obrovský vzestup. A neříkám, že v to »doufám«, nýbrž že »bude«!" tvrdí mistr světa z roku 2009 Jenson Button.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.