Zvykněme si na termín ultraměkké pneumatiky, protože je nesmysl stupňovat slovo super, to by vypadalo, že dotyčný zadrhává. Nová směs, po jejímž zavedení některé týmy na určitých tratích volaly už letos, se představí na posezónním testu v Abú Dhabí.
Světová rada FIA ratifikovala dohodu, že Pirelli si po závěrečném závodě pořádaném v Abú Zabí, hlavním městě stejnojmenného emirátu, jednoho ze sedmi patřících pod Spojené arabské emiráty (SAE). Jednodenní zkouška na trati Jas Marina se uskuteční 1. prosince a bude trvat od deváté hodiny ranní do deváté večerní.
Všechny týmy ve startovním poli byly požádány, aby pneumatiky přednostně testovali piloti startující v šampionátu F1, případně pak testpiloti. Během testu nebude povoleno zkoušet nové díly ani měnit vozy. Každý tým by se měl zúčastnit aspoň jedním vozem, další nasazení je otázkou dobrovolného rozhodnutí.
Pirelli hodlá definovat testovací program pro každý vůz. Pneumatiky, používané během této akce, nebudou považovány za součást testovacího programu spadajícího do roku 2015.
Akce v Abú Zabí je výsledkem žádosti italské pneumatikářské firmy o vyzkoušení nové konstrukce slicks pro nadcházející ročník šampionátu F1, stejně tak jako otestování zcela nové směsi ultra-měkká, která bude součástí škály pneumatik, z nichž se budou pro konkrétní trati vybírat dané směsi.
Ultrasoft budou označeny purpurovou barvou, což je výsledek volby fanoušků, kteří byli požádáni, aby hlasováním rozhodli, zda bude mít nová směs tento odstín nebo stříbrné označení. Purpurová barva se ukázala jako jednoznačně oblíbená, na sociálních sítích se pro ni rozhodlo 85 % hlasujících.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.