Zvykněme si na termín ultraměkké pneumatiky, protože je nesmysl stupňovat slovo super, to by vypadalo, že dotyčný zadrhává. Nová směs, po jejímž zavedení některé týmy na určitých tratích volaly už letos, se představí na posezónním testu v Abú Dhabí.
Světová rada FIA ratifikovala dohodu, že Pirelli si po závěrečném závodě pořádaném v Abú Zabí, hlavním městě stejnojmenného emirátu, jednoho ze sedmi patřících pod Spojené arabské emiráty (SAE). Jednodenní zkouška na trati Jas Marina se uskuteční 1. prosince a bude trvat od deváté hodiny ranní do deváté večerní.
Všechny týmy ve startovním poli byly požádány, aby pneumatiky přednostně testovali piloti startující v šampionátu F1, případně pak testpiloti. Během testu nebude povoleno zkoušet nové díly ani měnit vozy. Každý tým by se měl zúčastnit aspoň jedním vozem, další nasazení je otázkou dobrovolného rozhodnutí.
Pirelli hodlá definovat testovací program pro každý vůz. Pneumatiky, používané během této akce, nebudou považovány za součást testovacího programu spadajícího do roku 2015.
Akce v Abú Zabí je výsledkem žádosti italské pneumatikářské firmy o vyzkoušení nové konstrukce slicks pro nadcházející ročník šampionátu F1, stejně tak jako otestování zcela nové směsi ultra-měkká, která bude součástí škály pneumatik, z nichž se budou pro konkrétní trati vybírat dané směsi.
Ultrasoft budou označeny purpurovou barvou, což je výsledek volby fanoušků, kteří byli požádáni, aby hlasováním rozhodli, zda bude mít nová směs tento odstín nebo stříbrné označení. Purpurová barva se ukázala jako jednoznačně oblíbená, na sociálních sítích se pro ni rozhodlo 85 % hlasujících.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.