Bývalý pilot formule 1, který v nejvyšší kategorii usedal do kokpitu Toro Rosso a strávil ve formuli 1 dva a půl roku, se v první říjnový den rozhodl ukončit závodní kariéru. Jako důvod uvedl pětadvacetiletý Španěl "ztrátu lásky k tomuto sportu".
Alguersuariho sužovaly nespecifikované zdravotní problémy, které se objevily poprvé při závodě Formule-E v Moskvě v červnu tohoto roku. Na základě těchto potíží ze série odstoupil a FIA následně rozhodla v jeho případě o dočasném pozastavení závodnické licence.
Jaime od té doby podstoupil několik lékařských vyšetření, o nichž však média zevrubně neinformovala. Na čtvrtek 1. října svolal tiskovou konferenci, při níž oznámil, že prohlídky neodhalily žádný zdravotní nedostatek a po této stránce je tedy v pořádku. Zároveň však dodal, že nadále nehodlá v závodní kariéře pokračovat.
"Potřebuji změnu. K této »přítelkyni« už necítím lásku. Je mi pětadvacet a rozhodl jsem se začít novou životní kapitolu. Nyní už nepatřím do závodní rodiny, ale s jistotou nemohu říci, že je to nadobro," uvedl Alguersuari, aniž by blíže rozvinul důvod, co bude po ukončení kariéry dělat.
Barcelonský rodák je doposud druhým nejmladším pilotem v historii F1. Dokud ho letos nepřekonal Max Verstappen, vstoupil do nejvyšší kategorie ve věku 19 let, 4 měsíců a 3 dní. Ve stáji Toro Rosso nahradil v sezóně Francouze Sebastiena Bourdaise a absolvoval v B-týmu Red Bullu 46 Grand Prix, přičemž jeho nejlepším umístěním bylo vždy sedmé místo - v obou případech ho dosáhl v roce 2011 (GP Koreje a Itálie). Sezónu uzavřel na 14. místě celkové klasifikace.
V prvním ročníku nově vzniklé Formule E závodil Španěl v týmu Virgin s Britem Samem Birdem. Absolvoval tu devět závodů, po zmíněných potížích byl nahrazen švýcarem Fabio Leimerem. Jaime byl klasifikován s 30 body na patnáctém místě celkové klasifikace, když nejlépe dojel čtvrtý v argentinské Buenos Aires ePrix.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.