Bývalý pilot formule 1, který v nejvyšší kategorii usedal do kokpitu Toro Rosso a strávil ve formuli 1 dva a půl roku, se v první říjnový den rozhodl ukončit závodní kariéru. Jako důvod uvedl pětadvacetiletý Španěl "ztrátu lásky k tomuto sportu".
Alguersuariho sužovaly nespecifikované zdravotní problémy, které se objevily poprvé při závodě Formule-E v Moskvě v červnu tohoto roku. Na základě těchto potíží ze série odstoupil a FIA následně rozhodla v jeho případě o dočasném pozastavení závodnické licence.
Jaime od té doby podstoupil několik lékařských vyšetření, o nichž však média zevrubně neinformovala. Na čtvrtek 1. října svolal tiskovou konferenci, při níž oznámil, že prohlídky neodhalily žádný zdravotní nedostatek a po této stránce je tedy v pořádku. Zároveň však dodal, že nadále nehodlá v závodní kariéře pokračovat.
"Potřebuji změnu. K této »přítelkyni« už necítím lásku. Je mi pětadvacet a rozhodl jsem se začít novou životní kapitolu. Nyní už nepatřím do závodní rodiny, ale s jistotou nemohu říci, že je to nadobro," uvedl Alguersuari, aniž by blíže rozvinul důvod, co bude po ukončení kariéry dělat.
Barcelonský rodák je doposud druhým nejmladším pilotem v historii F1. Dokud ho letos nepřekonal Max Verstappen, vstoupil do nejvyšší kategorie ve věku 19 let, 4 měsíců a 3 dní. Ve stáji Toro Rosso nahradil v sezóně Francouze Sebastiena Bourdaise a absolvoval v B-týmu Red Bullu 46 Grand Prix, přičemž jeho nejlepším umístěním bylo vždy sedmé místo - v obou případech ho dosáhl v roce 2011 (GP Koreje a Itálie). Sezónu uzavřel na 14. místě celkové klasifikace.
V prvním ročníku nově vzniklé Formule E závodil Španěl v týmu Virgin s Britem Samem Birdem. Absolvoval tu devět závodů, po zmíněných potížích byl nahrazen švýcarem Fabio Leimerem. Jaime byl klasifikován s 30 body na patnáctém místě celkové klasifikace, když nejlépe dojel čtvrtý v argentinské Buenos Aires ePrix.
Toto Wolff přiznal, že druhé místo Mercedesu v Poháru konstruktérů 2025 v něm zanechalo smíšené emoce. Zatímco výsledek potvrzuje návrat mezi elitu, ambice týmu sahají výš než na druhou příčku.
Kimi Antonelli zažil v premiérové sezoně F1 výrazné výkyvy, kdy po slibném startu následovalo slabší období během evropských závodů. Mladý Ital prozradil, kdy nastal opětovný zlom ke zlepšení výkonů.
Sezóna 2026 ukončí éru monopostů s přísavným efektem, které formovaly současnou podobu Formule 1. Nová pravidla přinesou zcela novou technickou kapitolu šampionátu. Lewis Hamilton prozradil jeho vztah ke končící ground-effect éře.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.