Bývalý pilot formule 1, který v nejvyšší kategorii usedal do kokpitu Toro Rosso a strávil ve formuli 1 dva a půl roku, se v první říjnový den rozhodl ukončit závodní kariéru. Jako důvod uvedl pětadvacetiletý Španěl "ztrátu lásky k tomuto sportu".
Alguersuariho sužovaly nespecifikované zdravotní problémy, které se objevily poprvé při závodě Formule-E v Moskvě v červnu tohoto roku. Na základě těchto potíží ze série odstoupil a FIA následně rozhodla v jeho případě o dočasném pozastavení závodnické licence.
Jaime od té doby podstoupil několik lékařských vyšetření, o nichž však média zevrubně neinformovala. Na čtvrtek 1. října svolal tiskovou konferenci, při níž oznámil, že prohlídky neodhalily žádný zdravotní nedostatek a po této stránce je tedy v pořádku. Zároveň však dodal, že nadále nehodlá v závodní kariéře pokračovat.
"Potřebuji změnu. K této »přítelkyni« už necítím lásku. Je mi pětadvacet a rozhodl jsem se začít novou životní kapitolu. Nyní už nepatřím do závodní rodiny, ale s jistotou nemohu říci, že je to nadobro," uvedl Alguersuari, aniž by blíže rozvinul důvod, co bude po ukončení kariéry dělat.
Barcelonský rodák je doposud druhým nejmladším pilotem v historii F1. Dokud ho letos nepřekonal Max Verstappen, vstoupil do nejvyšší kategorie ve věku 19 let, 4 měsíců a 3 dní. Ve stáji Toro Rosso nahradil v sezóně Francouze Sebastiena Bourdaise a absolvoval v B-týmu Red Bullu 46 Grand Prix, přičemž jeho nejlepším umístěním bylo vždy sedmé místo - v obou případech ho dosáhl v roce 2011 (GP Koreje a Itálie). Sezónu uzavřel na 14. místě celkové klasifikace.
V prvním ročníku nově vzniklé Formule E závodil Španěl v týmu Virgin s Britem Samem Birdem. Absolvoval tu devět závodů, po zmíněných potížích byl nahrazen švýcarem Fabio Leimerem. Jaime byl klasifikován s 30 body na patnáctém místě celkové klasifikace, když nejlépe dojel čtvrtý v argentinské Buenos Aires ePrix.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.