Nejdřív se čekalo, zda Jenson Button po 16 letech v F1 neřekne právě v Japonsku definitivní sayonara. Pak přišel s trochou do mlýna Flavio Briatore a varoval, že Alonso by mohl kvůli špatné výkonnosti McLarenu odejít jinam, kde bude vítězit. Teď už je jasno díky Dennisovi.
Zprávy o možném konci se nesly britskými médii, i když přímo o derniéře mistra světa 2009 nemluvila, jak se někdo snažil tvrdit - pouze informovala o dohadování Buttona s týmem o roční gáži, Jensonově prohlášení, že vše vezme do vlastních rukou a že tým nyní nemuže udělat víc, než čekat na jeho rozhodutí.
Výkonnost McLarenů jistě není excelentní a občasné zprávy naznačují, že jejich zklamání přesahuje obvyklou mez tolerance. O Alonsově výroku týkajícího se motoru média široce informují, Button si zase v jedné chvíli posteskl, že si ve voze připadá jako samuraj bez meče. Dobře na tom ale nebyl ani Ron Dennis, kterého kromě týmových potíží trápilo při Grand Prix Japonska virové onemocnění. On sám připustil, že současná situace McLarenu je nejhorší za dobu jeho působení v týmu z Wokingu, na kterou si může vzpomenout.
Pro televizní stanici BBC však Dennis jednoznačně prohlásil: "Button má smlouvu na dva roky, Alonso na tři. To je vše." Když se ho zástupce britské Sky zeptal, zda na otázku ohledně setrvání Buttona v týmu nešlo říct jednoduše ano, Dennis opáčil: "Ano, ano, co víc ještě chcete?"
Ron zároveň připustil že Buttonovo flirtování s odchodem vyvolala jeho nespokojenost a možná i dojem, že už o něj McLaren nestojí. "Ve čtvrtek jsem Jensovoi řekl, že nemám v úmyslu opci vypovědět. Možná jsem mu to mohl říci dříve, ale myslím, že ho moje sdělení potěšilo. Smlouva trvá a zůstane beze změny."
Dennis se také vyjádřil k Alonsově komentáři, o němž jsme informovali. Šéf McLarenu pouze dodal, že Španělův výbuch za přítomnosti tří nejvyšších představitelů Honda Motor Co. nebyl nejšťastnější. "Fernando je docela jiný člověk než v roce 2007, kdy už nás jezdil. Své zklamání dává najevo různými způsoby," dodal Dennis s tím, že veřejně pilota osočovat nijak nebude.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.