Grand Prix Japonska 2014 - deštivý závod za špatné viditelnosti. Ve 41. kole po smyku putuje mimo trať Adrian Sutil, kolo po něm ve stejném místě nešťastnou shodou okolností havaruje Jules Bianchi.
Německý pilot byl přímým svědkem Bianchiho nehody, při níž Francouzova Marussia narazila do zadní části jeřábu, který odklízel Sutilův sauber - stál jen pár metrů od incidentu. Proto cítí návrat na japonskou půdu, v letošním roce v pozici rezervního pilota Williamsu, jako velmi palčivou záležitost.
"Jsou chvíle, kdy se váš život nějakým způsobem změní. Zvlášť, když jste poprvé přímým svědkem něčeho podobného, jste u takové události tak blízko. Byla to extrémní nehoda a trvalo to dost dlouho, než jsem ji vytěsnil ze své mysli. Neoznačil bych to za trvalý šok, ale do jisté míry mi to otevřelo oči ohledně toho, co vlastně jako piloti děláme. Návrat do Japonska bude zvláštní nejen pro mě, ale pro mnoho dalších, kteří se té události přímo či nepřímo účastnili," vzpomíná dvaatřicetiletý Adrian.
Podobnou myšlenku vyslovil i šéf týmu Manor John Booth: "Byli jsme Julesův tým a s touto myšlenkou týkající se naší stáje bych chtěl všechny požádat, aby chápali a porozuměli, že tento víkend chceme vzpomínky na loňskou Suzuku ponechat v hlubokém soukromí."
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.