Grand Prix Japonska 2014 - deštivý závod za špatné viditelnosti. Ve 41. kole po smyku putuje mimo trať Adrian Sutil, kolo po něm ve stejném místě nešťastnou shodou okolností havaruje Jules Bianchi.
Německý pilot byl přímým svědkem Bianchiho nehody, při níž Francouzova Marussia narazila do zadní části jeřábu, který odklízel Sutilův sauber - stál jen pár metrů od incidentu. Proto cítí návrat na japonskou půdu, v letošním roce v pozici rezervního pilota Williamsu, jako velmi palčivou záležitost.
"Jsou chvíle, kdy se váš život nějakým způsobem změní. Zvlášť, když jste poprvé přímým svědkem něčeho podobného, jste u takové události tak blízko. Byla to extrémní nehoda a trvalo to dost dlouho, než jsem ji vytěsnil ze své mysli. Neoznačil bych to za trvalý šok, ale do jisté míry mi to otevřelo oči ohledně toho, co vlastně jako piloti děláme. Návrat do Japonska bude zvláštní nejen pro mě, ale pro mnoho dalších, kteří se té události přímo či nepřímo účastnili," vzpomíná dvaatřicetiletý Adrian.
Podobnou myšlenku vyslovil i šéf týmu Manor John Booth: "Byli jsme Julesův tým a s touto myšlenkou týkající se naší stáje bych chtěl všechny požádat, aby chápali a porozuměli, že tento víkend chceme vzpomínky na loňskou Suzuku ponechat v hlubokém soukromí."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.