Po nepříliš dobrém vstupu do prvního volného tréninku se čekalo, jak se americký nováček vypořádá se samotným závodem. Nakonec ho zvládl i přes určité problémy se ctí a ještě porazil svého zkušenějšího týmového kolegu.
Alexander Rossi opět dostal na startovní rošt americkou vlaječku, poprvé od Grand Prix Evropy 2007, kdy naposledy usedl do Toro Rosso jeho krajan Scott Speed. Třiadvacetiletý Kaliforňan se kvalifikoval na poslední místo se zhruba půlvteřinovým odstupem na Stevense, ale v závodě mu to oplatil, když ho porazil o těsných 0,3 vteřiny na cílové čáře.
Rossi se už v páté zatáčce dostal před Willa, který na tomto místě probrzil a ztratil svou pozici. "Byl to dobrý výsledek pro tým. Chtěl jsem hlavně dojet s vozem do cíle, umístění hodnotím jako slušné, takže všichni můžeme být docela spokojení. Debutoval jsem na nejtěžší trati a zvládl to relativně bez úhony. Těší mě, že jsem se ve spolupráci s týmem dokázal odrazit od pátečních těžkostí."
Přibližně v polovině závodu u Rossiho vozu přestala fungovat radiová komunikace. "To mi závod podstatně ztížilo, ale naštěstí mi tým většinu informací poskytl signalizační tabulí, všechny problémy se dařilo řešit a nakonec jsme to celkem úspěšně zvládli," popisuje situaci Rossi.
K poruše došlo během druhého výjezdu safety caru, Alexander jedoucí o kolo zpět se nevrátil předjetím vozů v čele do aktuálního kola. Zůstal tak mezi Danielem Ricciardem a Kimi Räikkönenem a po restartu jej museli piloti předjíždět. Naštěstí nedošlo k žádnému incidentu.
"Neměl jsem tušení, co se děje. Ostatní zřejmě ano, takže si to budu muset probrat a pochopit, jak přesně zní ono nařízení, protože jsem se domníval, že se na SC rozsvítí zelené světlo. Ale nakonec se mi povedlo všechny za sebou pustit dopředu, takže do dopadlo dobře," hodnotí svůj výkon Rossi.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.