I když to nebyl doslova blesk z čistého nebe, angažování Alexandra Rossiho do týmu Manor vedle Willa Stevense byl široce komentováno v odborných kruzích F1 i ze strany fanoušků na internetových serverech.
Sám Rossi uvádí, že rozhodnutí o jeho novém působení v F1 přišlo tak rychle, že si sotva stihl zarezervovat letenku do Singapuru. "V úterý ráno jsem si rezeroval letengu a v podvečer už letěl do Singapuru. Bylo to jako zájezd last-minute. Ale samotná jednání už proběhla dříve, prakticky hned po závodě na Monze."
Rossi připomíná, že už s týmem Manor spolupracoval v loňském roce. V Grand Prix Belgie a Ruska se objevil jako třetí pilot. "S ohledem na naši krátkou spolupráci loni jsme spolu vždy dobře komunikovali, což platilo i pro začátek tohoto roku. Ale upřímně řečeno jsem nepředpokládal, že bych si ještě letos zazávodil v F1," pokračuje Rossi. "Mám dobře rozjetou sezónu v GP2 a vztahy s týmem Racing Engineering jsou na výborné úrovni. Jsem proto velice rád, že mi v tomto směru vyšli vstříc a umožnili mi angažovat se v F1, stejný dík patří i Manoru za poskytnutou šanci."
Zvláštní až surrealistická situace"Účast v Grand Prix je ta velká věc, která dle mého názoru v posledních třech letech mé kariéry chyběla. Několikrát to vypadalo nadějně, ale nevyšlo to. Proto mi to připadá jako hodně zvláštní situace, že k tomu nyní dojde. Bude to rozhodně významný krok a abych se do podvědomí F1 dobře zapsal, musím těch pět závodů odjet na špičkové úrovni. Mým cílem je závodit v F1 na plný úvazek, a není pro mě rozhodující, který tým to bude, každou nabídku přijmu s otevřenou náručí," popisuje Rossi své pocity. Vyskytl se názor, že jeho účast v Manoru může posílit jeho šance na zisk místa v týmu Haas, ale Američan nehodlá své naděje upírat jen tímto směrem. Ostatně Haas F1 Team proklamuje, že svou jezdeckou dvojici zveřejní nejpozději do konce září, a to Rossi stihne odjet maximálně dva závody.
Jak Rossi hodnotí své možnosti i s ohledem na specifické podmínky v Singapuru? "Těžko si nějaký cíl stanovit, neseděl jsem ve formuli 1 od belgické Grand Prix 2014, tedy více než rok. Bude potřeba si na kokpit znovu zvyknout, ale zase tak velký rozdíl od GP2 nevidím, proto doufám, že se brzy dostanu do tempa.
Bude to pro mě dost velká zkušenost. Musím tu odvést to, co ode mě tým čeká, ale také si uvědomuji, že budu jedním z mužů startovního pole a musím respektovat ostatní soupeře, to si pořád budu připomínat. Mám pátek a sobotu na to, abych si pořádně zvykl, takže opravdu nečekám, že bych měl nějaké problémy," dodává Rossi.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.