I když to nebyl doslova blesk z čistého nebe, angažování Alexandra Rossiho do týmu Manor vedle Willa Stevense byl široce komentováno v odborných kruzích F1 i ze strany fanoušků na internetových serverech.
Sám Rossi uvádí, že rozhodnutí o jeho novém působení v F1 přišlo tak rychle, že si sotva stihl zarezervovat letenku do Singapuru. "V úterý ráno jsem si rezeroval letengu a v podvečer už letěl do Singapuru. Bylo to jako zájezd last-minute. Ale samotná jednání už proběhla dříve, prakticky hned po závodě na Monze."
Rossi připomíná, že už s týmem Manor spolupracoval v loňském roce. V Grand Prix Belgie a Ruska se objevil jako třetí pilot. "S ohledem na naši krátkou spolupráci loni jsme spolu vždy dobře komunikovali, což platilo i pro začátek tohoto roku. Ale upřímně řečeno jsem nepředpokládal, že bych si ještě letos zazávodil v F1," pokračuje Rossi. "Mám dobře rozjetou sezónu v GP2 a vztahy s týmem Racing Engineering jsou na výborné úrovni. Jsem proto velice rád, že mi v tomto směru vyšli vstříc a umožnili mi angažovat se v F1, stejný dík patří i Manoru za poskytnutou šanci."
Zvláštní až surrealistická situace"Účast v Grand Prix je ta velká věc, která dle mého názoru v posledních třech letech mé kariéry chyběla. Několikrát to vypadalo nadějně, ale nevyšlo to. Proto mi to připadá jako hodně zvláštní situace, že k tomu nyní dojde. Bude to rozhodně významný krok a abych se do podvědomí F1 dobře zapsal, musím těch pět závodů odjet na špičkové úrovni. Mým cílem je závodit v F1 na plný úvazek, a není pro mě rozhodující, který tým to bude, každou nabídku přijmu s otevřenou náručí," popisuje Rossi své pocity. Vyskytl se názor, že jeho účast v Manoru může posílit jeho šance na zisk místa v týmu Haas, ale Američan nehodlá své naděje upírat jen tímto směrem. Ostatně Haas F1 Team proklamuje, že svou jezdeckou dvojici zveřejní nejpozději do konce září, a to Rossi stihne odjet maximálně dva závody.
Jak Rossi hodnotí své možnosti i s ohledem na specifické podmínky v Singapuru? "Těžko si nějaký cíl stanovit, neseděl jsem ve formuli 1 od belgické Grand Prix 2014, tedy více než rok. Bude potřeba si na kokpit znovu zvyknout, ale zase tak velký rozdíl od GP2 nevidím, proto doufám, že se brzy dostanu do tempa.
Bude to pro mě dost velká zkušenost. Musím tu odvést to, co ode mě tým čeká, ale také si uvědomuji, že budu jedním z mužů startovního pole a musím respektovat ostatní soupeře, to si pořád budu připomínat. Mám pátek a sobotu na to, abych si pořádně zvykl, takže opravdu nečekám, že bych měl nějaké problémy," dodává Rossi.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.