I když to nebyl doslova blesk z čistého nebe, angažování Alexandra Rossiho do týmu Manor vedle Willa Stevense byl široce komentováno v odborných kruzích F1 i ze strany fanoušků na internetových serverech.
Sám Rossi uvádí, že rozhodnutí o jeho novém působení v F1 přišlo tak rychle, že si sotva stihl zarezervovat letenku do Singapuru. "V úterý ráno jsem si rezeroval letengu a v podvečer už letěl do Singapuru. Bylo to jako zájezd last-minute. Ale samotná jednání už proběhla dříve, prakticky hned po závodě na Monze."
Rossi připomíná, že už s týmem Manor spolupracoval v loňském roce. V Grand Prix Belgie a Ruska se objevil jako třetí pilot. "S ohledem na naši krátkou spolupráci loni jsme spolu vždy dobře komunikovali, což platilo i pro začátek tohoto roku. Ale upřímně řečeno jsem nepředpokládal, že bych si ještě letos zazávodil v F1," pokračuje Rossi. "Mám dobře rozjetou sezónu v GP2 a vztahy s týmem Racing Engineering jsou na výborné úrovni. Jsem proto velice rád, že mi v tomto směru vyšli vstříc a umožnili mi angažovat se v F1, stejný dík patří i Manoru za poskytnutou šanci."
Zvláštní až surrealistická situace"Účast v Grand Prix je ta velká věc, která dle mého názoru v posledních třech letech mé kariéry chyběla. Několikrát to vypadalo nadějně, ale nevyšlo to. Proto mi to připadá jako hodně zvláštní situace, že k tomu nyní dojde. Bude to rozhodně významný krok a abych se do podvědomí F1 dobře zapsal, musím těch pět závodů odjet na špičkové úrovni. Mým cílem je závodit v F1 na plný úvazek, a není pro mě rozhodující, který tým to bude, každou nabídku přijmu s otevřenou náručí," popisuje Rossi své pocity. Vyskytl se názor, že jeho účast v Manoru může posílit jeho šance na zisk místa v týmu Haas, ale Američan nehodlá své naděje upírat jen tímto směrem. Ostatně Haas F1 Team proklamuje, že svou jezdeckou dvojici zveřejní nejpozději do konce září, a to Rossi stihne odjet maximálně dva závody.
Jak Rossi hodnotí své možnosti i s ohledem na specifické podmínky v Singapuru? "Těžko si nějaký cíl stanovit, neseděl jsem ve formuli 1 od belgické Grand Prix 2014, tedy více než rok. Bude potřeba si na kokpit znovu zvyknout, ale zase tak velký rozdíl od GP2 nevidím, proto doufám, že se brzy dostanu do tempa.
Bude to pro mě dost velká zkušenost. Musím tu odvést to, co ode mě tým čeká, ale také si uvědomuji, že budu jedním z mužů startovního pole a musím respektovat ostatní soupeře, to si pořád budu připomínat. Mám pátek a sobotu na to, abych si pořádně zvykl, takže opravdu nečekám, že bych měl nějaké problémy," dodává Rossi.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.