Formule 1 je občas docela dobrodružnou detektivkou, kombinovanou s technickými výzvami. I v takto vyspělém prostředí se objeví občas záhadný defekt, nad nímž kroutí osazenstvo týmu hlavou. To je případ specifického místa na trati v Singapuru.
Technický ředitel McLarenu Tim Goss připomíná, že na okruhu Marina Bay číhá "nepředvídatelný malý technický problém", který však může mít nedozírné následky. Jedná se o záležitost, která se vyskytuje pouze v Singapuru a pokud tým nepřijme správná opatření, může dojít k fatálnímu poškození vozu.
"Tahle záležitost se opravdu vyskytuje jen na Marina Bay Street Circuit. V úseku Anderson Bridge přejíždějí vozy nějaké zařízení pod povrchem - pátrali jsme, co tam je, ale nikdy jsme to nezjistili. Každopádně to působí rušení elektrických zařízení na voze. Čidla začnou zaznamenávat zmatené údaje, zařízení řídící polohu škrtící klapky a spojky pracuje nepravidelně a pilot nad nimi ztrácí kontrolu.
Trvá to jen kratičce, ale je znepokující, že pokud tato situace nastane, může rušení způsobit mikrovýpadek elektrické energie, což může nečekaně změnit převodový stupeň, narušit jemné nastavení plynu, spojky a převodového ústrojí. Když to všechno sečteme, ve finále se převodovka může zablokovat. Když jsme byli v Singapuru poprvé, dost nás to překvapilo, protože s podobným případem jsme se nikde nesetkali. Je proto nutné provést důkladná protiopatření, jako elektrické stínění vozu a pár dalších softwarových změn," vysvětluje Goss.
Přesto si není jist, zda veškeré kroky budou účinné, protože se ani po letech nepřišlo na původ těchto problémů, které se navíc neprojevují pravidelně při průjezdu zmíněným úsekem. Ostatní týmy si na nic podobného nestěžují, tedy alespoň ve veřejných předzávodních prohlášeních, ale to neznamená, že je podobné potíže nesužují. Ani pořadatelé nikdy na problematické místo neupozorňovali.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.