Formule 1 je občas docela dobrodružnou detektivkou, kombinovanou s technickými výzvami. I v takto vyspělém prostředí se objeví občas záhadný defekt, nad nímž kroutí osazenstvo týmu hlavou. To je případ specifického místa na trati v Singapuru.
Technický ředitel McLarenu Tim Goss připomíná, že na okruhu Marina Bay číhá "nepředvídatelný malý technický problém", který však může mít nedozírné následky. Jedná se o záležitost, která se vyskytuje pouze v Singapuru a pokud tým nepřijme správná opatření, může dojít k fatálnímu poškození vozu.
"Tahle záležitost se opravdu vyskytuje jen na Marina Bay Street Circuit. V úseku Anderson Bridge přejíždějí vozy nějaké zařízení pod povrchem - pátrali jsme, co tam je, ale nikdy jsme to nezjistili. Každopádně to působí rušení elektrických zařízení na voze. Čidla začnou zaznamenávat zmatené údaje, zařízení řídící polohu škrtící klapky a spojky pracuje nepravidelně a pilot nad nimi ztrácí kontrolu.
Trvá to jen kratičce, ale je znepokující, že pokud tato situace nastane, může rušení způsobit mikrovýpadek elektrické energie, což může nečekaně změnit převodový stupeň, narušit jemné nastavení plynu, spojky a převodového ústrojí. Když to všechno sečteme, ve finále se převodovka může zablokovat. Když jsme byli v Singapuru poprvé, dost nás to překvapilo, protože s podobným případem jsme se nikde nesetkali. Je proto nutné provést důkladná protiopatření, jako elektrické stínění vozu a pár dalších softwarových změn," vysvětluje Goss.
Přesto si není jist, zda veškeré kroky budou účinné, protože se ani po letech nepřišlo na původ těchto problémů, které se navíc neprojevují pravidelně při průjezdu zmíněným úsekem. Ostatní týmy si na nic podobného nestěžují, tedy alespoň ve veřejných předzávodních prohlášeních, ale to neznamená, že je podobné potíže nesužují. Ani pořadatelé nikdy na problematické místo neupozorňovali.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.