Formule 1 je občas docela dobrodružnou detektivkou, kombinovanou s technickými výzvami. I v takto vyspělém prostředí se objeví občas záhadný defekt, nad nímž kroutí osazenstvo týmu hlavou. To je případ specifického místa na trati v Singapuru.
Technický ředitel McLarenu Tim Goss připomíná, že na okruhu Marina Bay číhá "nepředvídatelný malý technický problém", který však může mít nedozírné následky. Jedná se o záležitost, která se vyskytuje pouze v Singapuru a pokud tým nepřijme správná opatření, může dojít k fatálnímu poškození vozu.
"Tahle záležitost se opravdu vyskytuje jen na Marina Bay Street Circuit. V úseku Anderson Bridge přejíždějí vozy nějaké zařízení pod povrchem - pátrali jsme, co tam je, ale nikdy jsme to nezjistili. Každopádně to působí rušení elektrických zařízení na voze. Čidla začnou zaznamenávat zmatené údaje, zařízení řídící polohu škrtící klapky a spojky pracuje nepravidelně a pilot nad nimi ztrácí kontrolu.
Trvá to jen kratičce, ale je znepokující, že pokud tato situace nastane, může rušení způsobit mikrovýpadek elektrické energie, což může nečekaně změnit převodový stupeň, narušit jemné nastavení plynu, spojky a převodového ústrojí. Když to všechno sečteme, ve finále se převodovka může zablokovat. Když jsme byli v Singapuru poprvé, dost nás to překvapilo, protože s podobným případem jsme se nikde nesetkali. Je proto nutné provést důkladná protiopatření, jako elektrické stínění vozu a pár dalších softwarových změn," vysvětluje Goss.
Přesto si není jist, zda veškeré kroky budou účinné, protože se ani po letech nepřišlo na původ těchto problémů, které se navíc neprojevují pravidelně při průjezdu zmíněným úsekem. Ostatní týmy si na nic podobného nestěžují, tedy alespoň ve veřejných předzávodních prohlášeních, ale to neznamená, že je podobné potíže nesužují. Ani pořadatelé nikdy na problematické místo neupozorňovali.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.