Rozhodně už prožil lepší sezóny a jak se situace vyvíjí, pokud neuspěje McLaren v Singapuru, půjde asi o jeho nejslabší rok ve formuli 1 co do výsledků vůbec. Jenson Button přitom věří, že projekt McLaren Honda není vůbec špatný.
Přestože v oblasti spalovacího motoru dosáhli u Hondy určitého pokroku, celkově zaostává za ostatními konkurenty. Došlo to dokonce tak daleko, že šéf sportovního oddělení Hondy Jasuhisa Araj byl při tiskové konferenci na Monze žádán, aby vysvětlil, proč se situace nezlepšila tak, jak bylo očekáváno.
Japonský gigant našel určitou podporu právě u Buttona, jenž sám doufá, že u týmu bude působit i v roce 2016. Je přesvědčen, že se situace u Hondy v dobré obrátí, ale podotýká, že bude nutné pozměnit celkový přístup ze strany dodavatele motorů.
Mistr světa 2009 byl pochopitelně dotazován, zda v projekt Hondy ztratil víru. "Pokud by se něco takového stalo, tak tu dnes nesedím a nebavím se o situaci v týmu. Máme-li pocit, že něco není v pořádku s motorem, musíme mluvit přímo s panem Arajem a inženýry Hondy. Když nebudeme spokojeni s autem jako takovým, pohovoříme si Ericem Boullierem a hlavním aerodynamikem.
Stále všichni tvrdě pracujeme, protože představujeme vrchol motoristického sportu a jsme v centru pozornosti. Absolvovali jsme několik plodných setkání a ujasnili si, co dělat. Rádi bychom, aby změny nastaly už zítra, to ale v takové oblasti sportu není možné," popisuje situaci v týmu britský pilot.
Button je přesvědčen o potenciálu HondyV souvislosti s Hondou se mluví o nutnosti provést velké zlepšení, Button je přesvědčen, že japonská značka potřebný potenciál má. Zvláště když některé komponenty - má na mysli kompresor - mohou projít úpravami pouze během zimní přestávky kvůli homologaci motoru F1.
"Když se podíváme na začátek této sezóny, sotva jsme vyjeli z garáže. Ušli jsme opravdu hodně dlouhou cestu, ale je jasné, že závodní pilot požaduje ještě víc. Pokaždé požaduje, aby se vývoj uspíšil, ale formule 1 je natolik konkurenční, motory natolik složité a my natolik omezení ohledně možných změn, že dosáhnout významného rozdílu ve výkonnosti během sezóny je velmi obtížné," zamýšlí se Button.
"O pokroku jsem přesvědčen, ale nikdo z nás netuší, jak rychle bude probíhat. Ať v Sakuře nebo Wokingu se pracuje naplno, ale nikdo nemůže s jistotou říci, kdy se situace obrátí a my zase začneme vyhrávat," dodává Jenson.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.