Rozhodně už prožil lepší sezóny a jak se situace vyvíjí, pokud neuspěje McLaren v Singapuru, půjde asi o jeho nejslabší rok ve formuli 1 co do výsledků vůbec. Jenson Button přitom věří, že projekt McLaren Honda není vůbec špatný.
Přestože v oblasti spalovacího motoru dosáhli u Hondy určitého pokroku, celkově zaostává za ostatními konkurenty. Došlo to dokonce tak daleko, že šéf sportovního oddělení Hondy Jasuhisa Araj byl při tiskové konferenci na Monze žádán, aby vysvětlil, proč se situace nezlepšila tak, jak bylo očekáváno.
Japonský gigant našel určitou podporu právě u Buttona, jenž sám doufá, že u týmu bude působit i v roce 2016. Je přesvědčen, že se situace u Hondy v dobré obrátí, ale podotýká, že bude nutné pozměnit celkový přístup ze strany dodavatele motorů.
Mistr světa 2009 byl pochopitelně dotazován, zda v projekt Hondy ztratil víru. "Pokud by se něco takového stalo, tak tu dnes nesedím a nebavím se o situaci v týmu. Máme-li pocit, že něco není v pořádku s motorem, musíme mluvit přímo s panem Arajem a inženýry Hondy. Když nebudeme spokojeni s autem jako takovým, pohovoříme si Ericem Boullierem a hlavním aerodynamikem.
Stále všichni tvrdě pracujeme, protože představujeme vrchol motoristického sportu a jsme v centru pozornosti. Absolvovali jsme několik plodných setkání a ujasnili si, co dělat. Rádi bychom, aby změny nastaly už zítra, to ale v takové oblasti sportu není možné," popisuje situaci v týmu britský pilot.
Button je přesvědčen o potenciálu HondyV souvislosti s Hondou se mluví o nutnosti provést velké zlepšení, Button je přesvědčen, že japonská značka potřebný potenciál má. Zvláště když některé komponenty - má na mysli kompresor - mohou projít úpravami pouze během zimní přestávky kvůli homologaci motoru F1.
"Když se podíváme na začátek této sezóny, sotva jsme vyjeli z garáže. Ušli jsme opravdu hodně dlouhou cestu, ale je jasné, že závodní pilot požaduje ještě víc. Pokaždé požaduje, aby se vývoj uspíšil, ale formule 1 je natolik konkurenční, motory natolik složité a my natolik omezení ohledně možných změn, že dosáhnout významného rozdílu ve výkonnosti během sezóny je velmi obtížné," zamýšlí se Button.
"O pokroku jsem přesvědčen, ale nikdo z nás netuší, jak rychle bude probíhat. Ať v Sakuře nebo Wokingu se pracuje naplno, ale nikdo nemůže s jistotou říci, kdy se situace obrátí a my zase začneme vyhrávat," dodává Jenson.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.