Už loni u příležitosti Grand Prix USA v Austinu předložila skupina akcionářů F1 CVC jménem Donalda MacKenzieho plán, který bychom mohli pracovně nazvat "trojtřídní společnost". Nyní se řešení označované za možnou revoluci v F1 dostává znovu do centra zájmu.
V principu by šlo o to, že v dlouhodobém horizontu by týmy Mercedes, Ferrari, Red Bull, McLaren a Williams byly označeny jako konstruktéři, ostatní by se museli spokojit se statutem zákaznických týmů. Každá taková stáj by pak dostávala jednorázovou sumu ve výši 30 milionů dolarů.
S ohledem na dodávky motorů by každá značka dodávající pohonné jednotky mohla mít své B-týmy, jak to funguje v případě Red Bullu a Toro Rosso. Jak by tedy vypadaly případné vazby?
Ferrari má v tuto chvíli dohodu ohledně dodávek agregátů s nově vzniklým týmem Haas F1 Team a má v plánu prohloubit spolupráci s týmem Sauber. Pak tu je nekonečná transakce Lotus-Renault, která by měla být do začátku GP Itálie vyřešená. Šéf Renaultu Carlos Ghosn však podotýká, že Lotus nesmí do té doby zkrachovat. Pak může nastat eventuální situace - Renault bude mít vlastní tým a může zrušit smlouvu s Red Bullem a Toro Rosso, pak by se do centra zájmu Francouzů dostal tým Force India.
Spolupráce Williams-Mercedes by měla nadále trvat, ovšem o německý motor projevil zájem tým Manor, který by rád převzal od stuttgartské automobilky kompletní pohonné jednotky plus díly, na něž se podle reglementu F1 nevztahuje povinnost vlastní výroby. Tato rošáda by do kokpitu v současnosti nejpomalejšího týmu mohla přivést Pascala Werhleina, o jehož závodní vytížení Mercedes usiluje. S ohledem na potvrzení smlouvy Nica Hülkenberga s Force India padlo případné Wehrleinovo angažmá právě v tomto týmu - Sergio Pérez jako platící pilot odtud jen stěží odejde.
Pokud by Manor uspěl, Red Bull by se dostal do značně svízelné situace. Ačkoliv se mluví o jeho spojení s Mercedem, je tu hned několik háčků. Není to jen vysoké odstupné požadované Renaultem a Infiniti, sám Renault prohlásil, že budoucnost s tímto týmem nehodlá spojovat, nicméně několikrát deklaroval, že kontrakt na rok 2016 dodrží. Christian Horner potvrdil, že o dřívějším ukončení kontraktu tým neuvažuje, ovšem to už může být zítra jinak. Důležité je zmínit skutečnost, že Honda nemá zájem zásobovat nějaký další tým, má dost starostí sama se sebou. Dá se předpokládat, že k rozuzlení některých dramat dojde už v nejbližších dnech.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.