Už loni u příležitosti Grand Prix USA v Austinu předložila skupina akcionářů F1 CVC jménem Donalda MacKenzieho plán, který bychom mohli pracovně nazvat "trojtřídní společnost". Nyní se řešení označované za možnou revoluci v F1 dostává znovu do centra zájmu.
V principu by šlo o to, že v dlouhodobém horizontu by týmy Mercedes, Ferrari, Red Bull, McLaren a Williams byly označeny jako konstruktéři, ostatní by se museli spokojit se statutem zákaznických týmů. Každá taková stáj by pak dostávala jednorázovou sumu ve výši 30 milionů dolarů.
S ohledem na dodávky motorů by každá značka dodávající pohonné jednotky mohla mít své B-týmy, jak to funguje v případě Red Bullu a Toro Rosso. Jak by tedy vypadaly případné vazby?
Ferrari má v tuto chvíli dohodu ohledně dodávek agregátů s nově vzniklým týmem Haas F1 Team a má v plánu prohloubit spolupráci s týmem Sauber. Pak tu je nekonečná transakce Lotus-Renault, která by měla být do začátku GP Itálie vyřešená. Šéf Renaultu Carlos Ghosn však podotýká, že Lotus nesmí do té doby zkrachovat. Pak může nastat eventuální situace - Renault bude mít vlastní tým a může zrušit smlouvu s Red Bullem a Toro Rosso, pak by se do centra zájmu Francouzů dostal tým Force India.
Spolupráce Williams-Mercedes by měla nadále trvat, ovšem o německý motor projevil zájem tým Manor, který by rád převzal od stuttgartské automobilky kompletní pohonné jednotky plus díly, na něž se podle reglementu F1 nevztahuje povinnost vlastní výroby. Tato rošáda by do kokpitu v současnosti nejpomalejšího týmu mohla přivést Pascala Werhleina, o jehož závodní vytížení Mercedes usiluje. S ohledem na potvrzení smlouvy Nica Hülkenberga s Force India padlo případné Wehrleinovo angažmá právě v tomto týmu - Sergio Pérez jako platící pilot odtud jen stěží odejde.
Pokud by Manor uspěl, Red Bull by se dostal do značně svízelné situace. Ačkoliv se mluví o jeho spojení s Mercedem, je tu hned několik háčků. Není to jen vysoké odstupné požadované Renaultem a Infiniti, sám Renault prohlásil, že budoucnost s tímto týmem nehodlá spojovat, nicméně několikrát deklaroval, že kontrakt na rok 2016 dodrží. Christian Horner potvrdil, že o dřívějším ukončení kontraktu tým neuvažuje, ovšem to už může být zítra jinak. Důležité je zmínit skutečnost, že Honda nemá zájem zásobovat nějaký další tým, má dost starostí sama se sebou. Dá se předpokládat, že k rozuzlení některých dramat dojde už v nejbližších dnech.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace