Pro letité fanoušky F1 je Race of Champions spíše spojen s tradičním nemistrovským závodem, pořádaným střídavě na Silverstone nebo Brands Hatch. Jeho historie byla poměrně bohatá a je symbolické, že završila i jednu éru formule 1.
Pokud se podíváme do historie královny motoristického sportu, byly nemistrovské závody hojnou záležitostí a v 60. letech svým počtem výrazně převyšovaly mistrovské Grand Prix. To ostatně odpovídalo tehdejším podmínkám a téměř minimální specializaci. Postupem času však Grand Prix mimo šampionát mizely a ve finále už přežíval opravdu jen Závod šampionů, ačkoliv v něm kolikrát žádný mistr světa nefiguroval. Jak stáje nechtěly dávat všanc své drahé monoposty, docházelo k promíchávání nejdřív s vozy F5000, později s "druhou ligou", šampionáty ShellSport či Aurora. Poslední Race of Champions, v němž jeli pouze dva aktivní piloti F1 plus na chvíli se navrátivší Jones, se konal v roce 1983 - vítězem se stal Keke Rosberg před Danny Sullivanem. Éra nemistrovských závodů skončila.
Nová podoba RoC už nemá s tou tradiční nic společného. Koná se po skončení sezóny a je spíše velkou show než ryze závodním podnikem. Letos ji diváci uvidí na londýnském olympijském stadionu ve dnech 20. a 21. listopadu.
Tradičně reprezentoval německé barvy Michael Schumacher. Letos však na tratích září jeho krajan Nico Hülkenberg, který si vážně řekl o nominaci po bok Sebastiana Vettela vítězstvím v 24 hodinách Le Mans. Sedmadvacetiletý pilot stáje Force India tak letos prožije svůj první Závod Šampionů: "Prožívám zatím velmi úspěšnou sezónu, takže jsem pochopitelně velice rád, že si zajedu i v Londýně. Vždy jsem se tohoto klání chtěl zúčastnit, takže jsem skutečně nadšený, že to konečně vyšlo. Je pro mě obrovskou ctí nahradit Michaela Schumachera, být na jeho místě."
Hülkenberg se nebojí ani odlišného závodního prostředí. "Trať je tu poměrně úzká, připomíná tak trochu závod v městském prostředí. Bude docela náročné přecházet na různé typy aut a přizpůsobovat se jejich vlastnostem. Zatím příliš nevím, co od toho mám očekávat. Ale jak se říká, když mě někdo hodí do studené vody, musím přijít co nejrychleji na to, jak v ní plavat..."
Čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel přítomnost Hülkenberga vítá a zároveň tvrdí, že má "obrovský respekt" co se jeho vítězství v Le Mans týče. Připomněl, že je třeba vzít v úvahu, že Nico je po téměř dvaceti letech prvním aktivním pilotem F1, který ve čtyřiadvacetihodinovce dokázal triumfovat. "Je samozřejmě smutní, že tu nemůže být Michael Schumacher, ale Hülkenberga beru jako skvělého partnera. To, co dokázal v Le Mans mě naplňuje hlubokou úctou - vyhrát při svém vůbec prvním startu je něco úžasného. Ačkoliv to je závod velice dlouhý, musíte v něm jet od prvního kola naplno."
Strategii pro RoC však Vettel nevidí příliš odlišně. "Závod Šampionů bych umístil na zcela opačný konec stupnice, zvláště co se týče vzdálenosti, ale rozhodně se neliší co se týče nasazení. Ujišťuji naše fanoušky, že s Nicem pojedeme nadoraz."
Hülkenbergovu přítomnost si pochvaluje i prezident závodu Fredrik Johnsson. "Nicovo vítězství v Le Mans prokazuje jeho kvalitu, ale myslím, že to fanoušci F1 vědí už pár let. Jsme rádi, že mu umožníme ukázat jeho kvality i v tak specifickém prostředí, jaké RoC nabízí."
Johnsson také připomněl nezapomenutelné výkony Michaela Schumachera, který se pravidelně závodu účastnil. "Michaelovy absence želíme, ale on teď jede mnohem důležitější závod, Nico je prvotřídní náhradou. Kdyby byl z jakékoli jiné země, už by měl dávno debut v RoC za sebou, takhle doufáme, že si svou první příležitost patřičně užije a potěší všechny fanoušky. Věřím, že společně se Sebastianem zase vytvoří silný německý tým," dodává Johnsson.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.