Není to ani tři dny, kdy se Hamilton svěřil se svými motoristickými sny, a už je tu Yamaha, aby mu aspoň jeden pomohla splnit. Podle zatím neověřených zpráv by mu mohla nabídnout ke svezení svůj stroj.
Motocykly byly Hamiltonovou vášní a nebýt dárku jeho otce, mohl dnes prohánět dvoukolová monstra (článek zde). Svá přání nesděloval Lewis pouze tisku, ale také jednomu z nejúspěšnějších motocyklových závodníků MotoGP Valentino Rossimu, který rád zavítá na Grand Prix Itálie v Monze, pokud mu to povinnosti dovolí. Loni tam také proběhl jejich rozhovor.
"Ptal jsem se ho, jestli už na motorce někdy seděl, nebo bude muset začít od nuly. Odpověděl mi, že už má něco za sebou i na poměrně silných mašinách, takže to zvládne," říká Rossi. "Naše motorka je snadno ovladatelná, pro jistotu mu ubereme pár koní a pak si může naší YZR-M1 vyzkoušet, uvidíme, jak mu to půjde..."
Rossiho týmový kolega Jorge Lorenzo je také zvědavý, co dvojnásobný mistr světa F1 s motocyklem předvede. "Lewis je stejně jako Valentino blázen do motorek. Myslím, že si sem tam zajezdí motokros, takže mu naší M1 s radostí půjčíme - tedy samozřejmě s patřičně vysokou pojistkou," žertuje Španěl.
Podle médií je v pozadí této akce nápojový koncern Monster Beverage Corp., společný mecenáš týmů Yamaha a Mercedes. Bližší údaje o testu Hamiltona v sedle Yamahy zatím nejsou známy.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.