Není to ani tři dny, kdy se Hamilton svěřil se svými motoristickými sny, a už je tu Yamaha, aby mu aspoň jeden pomohla splnit. Podle zatím neověřených zpráv by mu mohla nabídnout ke svezení svůj stroj.
Motocykly byly Hamiltonovou vášní a nebýt dárku jeho otce, mohl dnes prohánět dvoukolová monstra (článek zde). Svá přání nesděloval Lewis pouze tisku, ale také jednomu z nejúspěšnějších motocyklových závodníků MotoGP Valentino Rossimu, který rád zavítá na Grand Prix Itálie v Monze, pokud mu to povinnosti dovolí. Loni tam také proběhl jejich rozhovor.
"Ptal jsem se ho, jestli už na motorce někdy seděl, nebo bude muset začít od nuly. Odpověděl mi, že už má něco za sebou i na poměrně silných mašinách, takže to zvládne," říká Rossi. "Naše motorka je snadno ovladatelná, pro jistotu mu ubereme pár koní a pak si může naší YZR-M1 vyzkoušet, uvidíme, jak mu to půjde..."
Rossiho týmový kolega Jorge Lorenzo je také zvědavý, co dvojnásobný mistr světa F1 s motocyklem předvede. "Lewis je stejně jako Valentino blázen do motorek. Myslím, že si sem tam zajezdí motokros, takže mu naší M1 s radostí půjčíme - tedy samozřejmě s patřičně vysokou pojistkou," žertuje Španěl.
Podle médií je v pozadí této akce nápojový koncern Monster Beverage Corp., společný mecenáš týmů Yamaha a Mercedes. Bližší údaje o testu Hamiltona v sedle Yamahy zatím nejsou známy.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.