Ne nadarmo se říká, že dohoda je základem budoucího úspěchu. Ve formuli 1 to tedy zatím moc úspěšně nevypadá, protože neustále panují dohady o tom, kdy a kde by se měly zkoušet pneumatiky Pirelli pro sezónu 2016.
Jedná se především o nové "super-super měkkké" pneumatiky, které mají být vyrobeny ze zvláštní směsi - pátá varianta má být určena v příštím roce speciálně pro městské okruhy. "Měkké pneumatiky, které používáme pro závody v Monacu, Kanadě a Singapuru, vyžadují specifickou pozornost. Potřebujeme opravdu velice měkkou směs, řekl bych, že ještě měkčí než super měkkou, kterou máme k dispozici nyní," vysvětluje šéf Pirelli Paul Hembery.
Italský dodavatel pneumatik žádá, aby se nový, pátý typ pneumatiky otestoval co nejdříve, ale zatím nebylo dosaženo dohody, kdy a kde to bude. Padl návrh na zvláštní testovací den v Abu Dhabí, ale ten byl zamítnut stejně jako nápad na zvláštní půlhodinovou zkoušku v rámci Grand Prix Maďarska.
Nyní se objevila další možnost - zvýhodňující menší týmy - požádat o zvláštní zkoušku v rámci tréninků na Grand Prix Singapuru. Proti tomu se ohradil tým Red Bull, dle nějž by se s testováním "super-super" měkké směsi zatím mělo počkat a předkládá vlastní variantu, aby pro novinku byl vyhrazen v lednu příštího roku speciální test v Sepangu. To se pochopitelně vůbec nelíbí menším týmům, které poukazují na zvláštní výdaje spojené s cestou do Malajsie.
Naproti tomu bylo dosaženo dohody ohledně speciálních pnematik do mokra: jejich test proběhne 25. a 26. ledna na francouzském okruhu Paul Ricard, který v případě "nepřízně" počasí umožňuje umělé zavlažení povrchu trati.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.