Ne nadarmo se říká, že dohoda je základem budoucího úspěchu. Ve formuli 1 to tedy zatím moc úspěšně nevypadá, protože neustále panují dohady o tom, kdy a kde by se měly zkoušet pneumatiky Pirelli pro sezónu 2016.
Jedná se především o nové "super-super měkkké" pneumatiky, které mají být vyrobeny ze zvláštní směsi - pátá varianta má být určena v příštím roce speciálně pro městské okruhy. "Měkké pneumatiky, které používáme pro závody v Monacu, Kanadě a Singapuru, vyžadují specifickou pozornost. Potřebujeme opravdu velice měkkou směs, řekl bych, že ještě měkčí než super měkkou, kterou máme k dispozici nyní," vysvětluje šéf Pirelli Paul Hembery.
Italský dodavatel pneumatik žádá, aby se nový, pátý typ pneumatiky otestoval co nejdříve, ale zatím nebylo dosaženo dohody, kdy a kde to bude. Padl návrh na zvláštní testovací den v Abu Dhabí, ale ten byl zamítnut stejně jako nápad na zvláštní půlhodinovou zkoušku v rámci Grand Prix Maďarska.
Nyní se objevila další možnost - zvýhodňující menší týmy - požádat o zvláštní zkoušku v rámci tréninků na Grand Prix Singapuru. Proti tomu se ohradil tým Red Bull, dle nějž by se s testováním "super-super" měkké směsi zatím mělo počkat a předkládá vlastní variantu, aby pro novinku byl vyhrazen v lednu příštího roku speciální test v Sepangu. To se pochopitelně vůbec nelíbí menším týmům, které poukazují na zvláštní výdaje spojené s cestou do Malajsie.
Naproti tomu bylo dosaženo dohody ohledně speciálních pnematik do mokra: jejich test proběhne 25. a 26. ledna na francouzském okruhu Paul Ricard, který v případě "nepřízně" počasí umožňuje umělé zavlažení povrchu trati.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.