Nico Rosberg po závodě dodatečně odhalil, že jej Hamilton předjel po chybě s ovládáním systému pro rekuperaci energie (ERS).
Němec v úvodu vedl, ve 24 kole se však před útokem svého týmového kolegy neubránil, protože nevyužil dodatečný výkon ERS systému. "Udělal jsem chybu, protože jsem použil špatnou věc, abych získal více KERSu. Když jsem viděl, že se blíží, rozhodl jsem se pro navýšení výkonu, ten se ale nikdy nedostavil," líčí Rosberg.
"Kdybych to udělal s tlačítkem, měl bych ho okamžitě, ale při použití přepínače tam je určitá prodleva, takže jsem neměl vůbec žádný KERS navíc. Došlo k velkému poklesu, proto se na mě v posledních metrech rychle dotáhl. Šlo tedy o chybu, o které jsem nevěděl," pohupuje po závodě bezmocně rameny Rosberg, jenž po závodu v Austinu ztrácí na Hamiltona 24 bodů.
Přiznává, že při obraně vnitřní stopy a své pozice mohl být také o něco agresivnější, nakonec by to podle něj ale mnoho na výsledku nezměnilo: "Jsem si jistý, že jsem si mohl vést lépe, jde však o věc posouzení. Pokud bych se více bránil, brzdil by později na vnějšku a dostal by mě v příští zatáčce."
Nico Rosberg na svého týmového kolegu v Austinu opět nestačil (foto: Circuit of the Americas)
"Myslel jsem si, že když naznačím zavření dveří, tak to bude stačit a zabráním mu v tom, aby to zkusil. Ale nebylo tomu tak. Protože jsem se už částečně přesunul na vnitřní, tak jsem si myslel, že to na něj bude stačit, aby se o to nepokusil, ale nestačilo," dodává Rosberg pro Autosport.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.