Nico Rosberg po závodě dodatečně odhalil, že jej Hamilton předjel po chybě s ovládáním systému pro rekuperaci energie (ERS).
Němec v úvodu vedl, ve 24 kole se však před útokem svého týmového kolegy neubránil, protože nevyužil dodatečný výkon ERS systému. "Udělal jsem chybu, protože jsem použil špatnou věc, abych získal více KERSu. Když jsem viděl, že se blíží, rozhodl jsem se pro navýšení výkonu, ten se ale nikdy nedostavil," líčí Rosberg.
"Kdybych to udělal s tlačítkem, měl bych ho okamžitě, ale při použití přepínače tam je určitá prodleva, takže jsem neměl vůbec žádný KERS navíc. Došlo k velkému poklesu, proto se na mě v posledních metrech rychle dotáhl. Šlo tedy o chybu, o které jsem nevěděl," pohupuje po závodě bezmocně rameny Rosberg, jenž po závodu v Austinu ztrácí na Hamiltona 24 bodů.
Přiznává, že při obraně vnitřní stopy a své pozice mohl být také o něco agresivnější, nakonec by to podle něj ale mnoho na výsledku nezměnilo: "Jsem si jistý, že jsem si mohl vést lépe, jde však o věc posouzení. Pokud bych se více bránil, brzdil by později na vnějšku a dostal by mě v příští zatáčce."
Nico Rosberg na svého týmového kolegu v Austinu opět nestačil (foto: Circuit of the Americas)
"Myslel jsem si, že když naznačím zavření dveří, tak to bude stačit a zabráním mu v tom, aby to zkusil. Ale nebylo tomu tak. Protože jsem se už částečně přesunul na vnitřní, tak jsem si myslel, že to na něj bude stačit, aby se o to nepokusil, ale nestačilo," dodává Rosberg pro Autosport.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.