Pilotům Formule 1 bylo slíbeno, že během příštího závodního víkendu budou vyřešeny vleklé problémy s telemetrií a světelnou signalizací v kokpitu.
"Bylo nám řečeno, že mají vylepšení, které nasadí v Barceloně, a pak už to bude fungovat," uvedl ve středu pro Reuters bývalý pilot Derek Warwick, který je na vybrané závody nasazován také jako komisař FIA.
Ta musela deaktivovat telemetrický varovný systém kvůli jeho nesprávnému fungování. Jezdci se proto museli spoléhat na vlajky kolem trati a radiokomunikaci se svým týmem místo obvyklé signalizace na volantu.
Warwick, jenž letos usedne mezi komisaře při domácí Velké ceně Británie, stejně jako v Belgii, Singapuru a Jižní Koreji, přiznal, že nesprávná funkčnost vedla k větší shovívavosti komisařů při porušování vlajek v různých úsecích dráhy během závodů (viz Problémy s DRS v Číně: Proč nebyl nikdo potrestán a proč platil zákaz i pro druhou zónu?).
"Nemůžete obviňovat pilota, když jsme to pokazili z hlediska podpůrného balíku. FIA nás požádala, abychom byli měkčí při pokutách pro jezdce, stále však máme stejné nástroje pro další postihy," pokračuje prezident Britského klubu závodních pilotů (BRDC) vlastnícího okruh v Silverstone.
Varovné kontrolky po stranách multifunkčního displeje by po čtyřech závodechměly konečně fungovat (foto: Lotus F1 Team)
To se týká například porušování maximální povolené rychlosti v boxech, která je v trénincích omezena na 60 km/hod a na 100 km/hod během závodu. Piloti platí 200 Euro (v přepočtu kolem 5150 Kč) za každý km/hod, o který jedou rychleji.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.