Pilotům Formule 1 bylo slíbeno, že během příštího závodního víkendu budou vyřešeny vleklé problémy s telemetrií a světelnou signalizací v kokpitu.
"Bylo nám řečeno, že mají vylepšení, které nasadí v Barceloně, a pak už to bude fungovat," uvedl ve středu pro Reuters bývalý pilot Derek Warwick, který je na vybrané závody nasazován také jako komisař FIA.
Ta musela deaktivovat telemetrický varovný systém kvůli jeho nesprávnému fungování. Jezdci se proto museli spoléhat na vlajky kolem trati a radiokomunikaci se svým týmem místo obvyklé signalizace na volantu.
Warwick, jenž letos usedne mezi komisaře při domácí Velké ceně Británie, stejně jako v Belgii, Singapuru a Jižní Koreji, přiznal, že nesprávná funkčnost vedla k větší shovívavosti komisařů při porušování vlajek v různých úsecích dráhy během závodů (viz Problémy s DRS v Číně: Proč nebyl nikdo potrestán a proč platil zákaz i pro druhou zónu?).
"Nemůžete obviňovat pilota, když jsme to pokazili z hlediska podpůrného balíku. FIA nás požádala, abychom byli měkčí při pokutách pro jezdce, stále však máme stejné nástroje pro další postihy," pokračuje prezident Britského klubu závodních pilotů (BRDC) vlastnícího okruh v Silverstone.
Varovné kontrolky po stranách multifunkčního displeje by po čtyřech závodechměly konečně fungovat (foto: Lotus F1 Team)
To se týká například porušování maximální povolené rychlosti v boxech, která je v trénincích omezena na 60 km/hod a na 100 km/hod během závodu. Piloti platí 200 Euro (v přepočtu kolem 5150 Kč) za každý km/hod, o který jedou rychleji.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.