Pilotům Formule 1 bylo slíbeno, že během příštího závodního víkendu budou vyřešeny vleklé problémy s telemetrií a světelnou signalizací v kokpitu.
"Bylo nám řečeno, že mají vylepšení, které nasadí v Barceloně, a pak už to bude fungovat," uvedl ve středu pro Reuters bývalý pilot Derek Warwick, který je na vybrané závody nasazován také jako komisař FIA.
Ta musela deaktivovat telemetrický varovný systém kvůli jeho nesprávnému fungování. Jezdci se proto museli spoléhat na vlajky kolem trati a radiokomunikaci se svým týmem místo obvyklé signalizace na volantu.
Warwick, jenž letos usedne mezi komisaře při domácí Velké ceně Británie, stejně jako v Belgii, Singapuru a Jižní Koreji, přiznal, že nesprávná funkčnost vedla k větší shovívavosti komisařů při porušování vlajek v různých úsecích dráhy během závodů (viz Problémy s DRS v Číně: Proč nebyl nikdo potrestán a proč platil zákaz i pro druhou zónu?).
"Nemůžete obviňovat pilota, když jsme to pokazili z hlediska podpůrného balíku. FIA nás požádala, abychom byli měkčí při pokutách pro jezdce, stále však máme stejné nástroje pro další postihy," pokračuje prezident Britského klubu závodních pilotů (BRDC) vlastnícího okruh v Silverstone.
Varovné kontrolky po stranách multifunkčního displeje by po čtyřech závodechměly konečně fungovat (foto: Lotus F1 Team)
To se týká například porušování maximální povolené rychlosti v boxech, která je v trénincích omezena na 60 km/hod a na 100 km/hod během závodu. Piloti platí 200 Euro (v přepočtu kolem 5150 Kč) za každý km/hod, o který jedou rychleji.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.