Vítězný tým uplynulých tří sezón Formule 1 dnes v Milton Keynes představuje monopost pro sezónu 2013: Red Bull RB9.
Všichni jsou zvědaví, s čím opět přijde geniální konstruktér Adrian Newey. Půjde již o jeho sedmý výtvor od té doby, co přestoupil do týmu, který před sezónou 2005 převzal stáj Jaguar.
Zvuk prvního nastartování osmiválce Renault za zády RB9
Loňský mistr světa Sebastian Vettel v úvodu prohlásil: "Jedna věc je ohlédnout se za tím, co jsme jako tým dokázali, ale pro mě to teď znovu začíná od nuly. Myslím, že bude těžké porazit Marka, těžké porazit ostatní týmy."
Mark Webber věří, že by letos mohl mít na titul, pokud za ním bude Red Bull plně stát: "Cítím, že mohu bojovat o titul. Vím, že potřebuji 100% podporu, s 99% to nezvládnu."
Podle Neweyho se při vývoji přes zimu zaměřili hlavně na šasi, převodovky a zadní zavěšení. Další části budou vylepšovat v průběhu sezóny. Otevřený zůstává i vůči nasazení pasivního DRS.
"Je to určitě zajímavá oblast, také velmi náročná - mít systém, který je spolehlivý, který odolává při jízdě za druhým autem, aniž by byl sepnut v momentech, kdy by to bylo na překážku, a při vyladění během víkendu z něj pozitivně těžit.
Nic z toho není jednoduché. Určitě jsme to zkoumali. Nerad bych prozrazoval, co bychom během sezóny mohli či nemohli. Je to zajímavá oblast, která bude dále prozkoumávána. Vyvodit z ní přínos v čase na kolo či v jednotkách, je složitější," popisuje Newey.
"RB9 je evolučním vozem. Vůz má panel cudnosti zakrývající schod na nose, ale nevede příliš daleko dopředu, jinak by se stal zbytečnou váhou navíc. Dříve platívalo, že pokud jste měli dominantní vůz, který byl spolehlivý, pravděpodobně jste vyhráli šampionát. To už neplatí," pokračuje hlavní designér Red Bullu.
Přiznal také, že vnímá včas připravený vůz pro první testy jako velký úspěch týmu, když vezme v úvahu těsnou bitvu o titul mistra světa až do konce sezony. "Prožili jsme napínavý souboj o titul a bylo proto těžké snažit se vyvíjet loňský vůz a pracovat i na letošním autě. Nedalo nám to moc času, takže mít jej zde, dva dny před prvními testy, je velký úspěch."
Schod na nose RB9 je překryt krátkým panelem cudnosti - podle Neweyho by větší panel vážil příliš mnoho gramů; loňský otvor v jeho přední části zmizel, zato se po vzoru Sauberu objevil na zadní straně panelu směrem ke kokpitu
Šéf týmu Christian Horner, jenž minulý měsíc prodloužil smlouvu v Milton Keyenes o dalších pět let, o jejich prioritách říká: "Nejdůležitější pro nás je zachovat kontinuitu ve všech oblastech. Je zde velké odhodlání udržet zde obě trofeje."
K oběma pilotům chce přes některé výroky Helmuta Marka favorizujícího Vettela přistupovat rovnocenně: "Je jedno, kdo vyhraje, hlavně když to bude naše auto."
Vpředu zůstává zavěšení typu push-rod, křídlo je loňské
Nový Red Bull RB9: tunely vedoucí vzduch pod bočnicemi doprostřed difuzoru zůstávají
Zadní zavěšení RB9
Video Red Bullu: Příprava RB9 v továrně
Video: Slavnostní prezentace
Snímek Red Bullu RB9 ve vysokém rozlišení najdete mezi tapetami.© Foto: Red Bull Racing
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.