Vítězný tým uplynulých tří sezón Formule 1 dnes v Milton Keynes představuje monopost pro sezónu 2013: Red Bull RB9.
Všichni jsou zvědaví, s čím opět přijde geniální konstruktér Adrian Newey. Půjde již o jeho sedmý výtvor od té doby, co přestoupil do týmu, který před sezónou 2005 převzal stáj Jaguar.
Zvuk prvního nastartování osmiválce Renault za zády RB9
Loňský mistr světa Sebastian Vettel v úvodu prohlásil: "Jedna věc je ohlédnout se za tím, co jsme jako tým dokázali, ale pro mě to teď znovu začíná od nuly. Myslím, že bude těžké porazit Marka, těžké porazit ostatní týmy."
Mark Webber věří, že by letos mohl mít na titul, pokud za ním bude Red Bull plně stát: "Cítím, že mohu bojovat o titul. Vím, že potřebuji 100% podporu, s 99% to nezvládnu."
Podle Neweyho se při vývoji přes zimu zaměřili hlavně na šasi, převodovky a zadní zavěšení. Další části budou vylepšovat v průběhu sezóny. Otevřený zůstává i vůči nasazení pasivního DRS.
"Je to určitě zajímavá oblast, také velmi náročná - mít systém, který je spolehlivý, který odolává při jízdě za druhým autem, aniž by byl sepnut v momentech, kdy by to bylo na překážku, a při vyladění během víkendu z něj pozitivně těžit.
Nic z toho není jednoduché. Určitě jsme to zkoumali. Nerad bych prozrazoval, co bychom během sezóny mohli či nemohli. Je to zajímavá oblast, která bude dále prozkoumávána. Vyvodit z ní přínos v čase na kolo či v jednotkách, je složitější," popisuje Newey.
"RB9 je evolučním vozem. Vůz má panel cudnosti zakrývající schod na nose, ale nevede příliš daleko dopředu, jinak by se stal zbytečnou váhou navíc. Dříve platívalo, že pokud jste měli dominantní vůz, který byl spolehlivý, pravděpodobně jste vyhráli šampionát. To už neplatí," pokračuje hlavní designér Red Bullu.
Přiznal také, že vnímá včas připravený vůz pro první testy jako velký úspěch týmu, když vezme v úvahu těsnou bitvu o titul mistra světa až do konce sezony. "Prožili jsme napínavý souboj o titul a bylo proto těžké snažit se vyvíjet loňský vůz a pracovat i na letošním autě. Nedalo nám to moc času, takže mít jej zde, dva dny před prvními testy, je velký úspěch."
Schod na nose RB9 je překryt krátkým panelem cudnosti - podle Neweyho by větší panel vážil příliš mnoho gramů; loňský otvor v jeho přední části zmizel, zato se po vzoru Sauberu objevil na zadní straně panelu směrem ke kokpitu
Šéf týmu Christian Horner, jenž minulý měsíc prodloužil smlouvu v Milton Keyenes o dalších pět let, o jejich prioritách říká: "Nejdůležitější pro nás je zachovat kontinuitu ve všech oblastech. Je zde velké odhodlání udržet zde obě trofeje."
K oběma pilotům chce přes některé výroky Helmuta Marka favorizujícího Vettela přistupovat rovnocenně: "Je jedno, kdo vyhraje, hlavně když to bude naše auto."
Vpředu zůstává zavěšení typu push-rod, křídlo je loňské
Nový Red Bull RB9: tunely vedoucí vzduch pod bočnicemi doprostřed difuzoru zůstávají
Zadní zavěšení RB9
Video Red Bullu: Příprava RB9 v továrně
Video: Slavnostní prezentace
Snímek Red Bullu RB9 ve vysokém rozlišení najdete mezi tapetami.© Foto: Red Bull Racing
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.