McLaren si je jistý tím, že rychlost, kterou ukázal při Grand Prix Abú Zabí může přenést i do zbývajících dvou závodů sezony.
Zatímco Lewis Hamilton byl o uplynulém víkendu nucen odstoupit z velmi slibně rozjetého závodu díky závadě na palivovém čerpadle jeho monopostu, tak šéf stáje, Martin Whitmarsh, na víkendu našel i několik pozitiv, které by si rád odnesl do příštích závodů.
"Na tomto okruhu jsme předvedli opravdovou rychlost a snad ji uvidíme i ve zbývajících dvou závodech. Lewis byl o tomto víkendu ve skvělé formě. Byl absolutně odhodlaný a byl těžkým soupeřem, takže jsme všichni teď trochu zklamaní. Ale v čase, kdy opouštíme Abú Zabí, se už musíme dívat dopředu do USA. Víme, že máme konkurenceschopné auto, uvidíme, jestli můžeme vyhrát první závod v Austinu."
Dle Whitmarshe rychlost Hamiltona v trénincích, kvalifikaci a v počáteční fázi závodu jasně ukázala, že měl na to, aby triumfoval. "Lewis by si zasloužil tento závod vyhrát. Přišel a odvedl skvělou práci. Měl na vítězství. Všichni jsme přesvědčeni, že by to mohlo být relativně jednoduché a jasné vítězství. Od startu se staral o své gumy a závod měl pod kontrolou. Proto je to zvláště frustrující."
Hamiltonovo odstoupení ze závodu v Abú Zabí je již pátým případem ze šesti posledních závodů, kdy byl výkon týmu ovlivněn mechanickou závadou jako například palivové čerpadlo, převodovka, zavěšení atd.
Whitmarsh ale odmítá, že by to všechno byly běžné incidenty. "Mercedes byl v minulosti velmi spolehlivý a tyto věci se v automobilových závodech stávají. Nemají s tím nic společného, prostě se to stává."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.