Fernando Alonso stále bojuje o titul, proto Ferrari vyvíjí vůz až do konce sezony. Do Abú Zabí přivezli některá vylepšení, která podle slov Pata Frye vypadají velmi dobře.
Ferrari přijelo do Abú Zabí s modifikovanou verzí předního a zadního křídla, a i když se o jejich nasazení do závodu bude ještě rozhodovat, Pat Fry je ohledně nových dílů optimistický.
"Přivezli jsme několik nových dílů a ráno jsme je vyzkoušeli," řekl Fry po trénincích. "Vypadá to nadějně, ale než definitivně rozhodneme o jejich nasazení, musíme analyzovat data."
Fry přiznal, že cílem Ferrari je nyní zlepšení v kvalifikacích. Od pole position v Německu Alonso nestartoval z lepšího než čtvrtého místa. Na delší vzdálenosti je rudý monopost z Maranella pravidelně lepší než v sobotu.
"Snažíme se co nejvíc zlepšit vůz v kvalifikacích. Naše závodní tempo je, jak se ukázalo i v Indii, docela dobré. Na kvalifikacích ale musíme pracovat."
Přední křídla Ferrari v Abú Zabí (foto: Scuderia Ferrari)
Technický ředitel týmu také přiznal, že je italský tým trochu pozadu s vývojem vozu pro příští rok, právě kvůli vývoji nových dílů pro F2012: "Je pravda, že jsme oproti loňsku o něco pozadu. Na novém voze ale usilovně pracujeme."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.