Ztráta desátého místa v Poháru konstruktérů může Caterhamu způsobit díru v rozpočtu, kterou bude muset zalepit.
Přestože si šéf týmu Tony Fernandes Kovalainena velice cení, tým teď může přijít o předpokládané zisky za získání 10. místa v Poháru kostruktérů na úkor Marussie. Tuto díru v rozpočtu bude muset Caterham zalepit a jednou s možností je angažování dvou platících pilotů.
V Indii na otázky ohledně své budoucnosti Kovalainen odpověděl: "Pro náš tým je teď velice důležité, abychom získali zpět desáte místo v Poháru kostruktérů. To je teď hlavní cíl, o mojí budoucnosti jsme s Tonym a týmem ještě nerozhodli."
"Myslím si, že Tony ví, co ve mně má a co může očekávat. Zvažuje ještě některé další možné scénáře a já čekám. Můj management samozřejmě také pracuje," dodal finský pilot.
Jednou s možností, jak nahradit chybějící finance je právě angažování platícího pilota. S Caterhamem je spojován pro příští rok například Charles Pic z Marussie, který má za sebou silné sponzory, či rezervní pilot Giedo van der Garde, který se svezl v Kovalainenově voze v pátečním tréninku v Indii.
Zůstane Heikki Kovalainen v Caterhamu i příští rok? (foto: Caterham F1 Team)
Podle finských novin Turun Sanomat se Kovalainen ke všemu vyjádřil takto: "Tony musí rozhodnout, jestli bude mít dva jezdce, kteří přinesou peníze, nebo si nechá mě. Já žádné peníze nepřinesu. Zatím mi však Tony své plány do budoucna neprozradil."
Caterham by měl své jezdecké složení oznámit do konce sezóny.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.