Ztráta desátého místa v Poháru konstruktérů může Caterhamu způsobit díru v rozpočtu, kterou bude muset zalepit.
Přestože si šéf týmu Tony Fernandes Kovalainena velice cení, tým teď může přijít o předpokládané zisky za získání 10. místa v Poháru kostruktérů na úkor Marussie. Tuto díru v rozpočtu bude muset Caterham zalepit a jednou s možností je angažování dvou platících pilotů.
V Indii na otázky ohledně své budoucnosti Kovalainen odpověděl: "Pro náš tým je teď velice důležité, abychom získali zpět desáte místo v Poháru kostruktérů. To je teď hlavní cíl, o mojí budoucnosti jsme s Tonym a týmem ještě nerozhodli."
"Myslím si, že Tony ví, co ve mně má a co může očekávat. Zvažuje ještě některé další možné scénáře a já čekám. Můj management samozřejmě také pracuje," dodal finský pilot.
Jednou s možností, jak nahradit chybějící finance je právě angažování platícího pilota. S Caterhamem je spojován pro příští rok například Charles Pic z Marussie, který má za sebou silné sponzory, či rezervní pilot Giedo van der Garde, který se svezl v Kovalainenově voze v pátečním tréninku v Indii.
Zůstane Heikki Kovalainen v Caterhamu i příští rok? (foto: Caterham F1 Team)
Podle finských novin Turun Sanomat se Kovalainen ke všemu vyjádřil takto: "Tony musí rozhodnout, jestli bude mít dva jezdce, kteří přinesou peníze, nebo si nechá mě. Já žádné peníze nepřinesu. Zatím mi však Tony své plány do budoucna neprozradil."
Caterham by měl své jezdecké složení oznámit do konce sezóny.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.