Mark Gillan řekl, že požár v boxech, který vypukl v garáži Williamsu v Barceloně neměl po sportovní stránce žádné důsledky a z této negativní zkušenosti si tým může něco odnést.
Zatímco tým Williams oslavoval překvapivé vítězství Pastora Maldonada v Barceloně, tak při pracích na voze Bruna Senny vypukl požár, který nakonec zasáhl celý box. Situace byla i díky pomoci od ostatních týmů naštěstí velmi rychle vyřešena, někteří zaměstnanci se ale nadýchali nebezpečného kouře a museli být převezeni do nemocnice. Jeden z mechaniků byl i popálen, ale i on se už uzdravil.
Požár způsobil i značné škody na majetku týmu. Šefinženýr stáje, Mark Gillan, na celý incident vzpomíná takto: "Když jsme přijeli do Monaka, tak jsme vlastně nic neměli. Bylo to opravdu špatné, protože jsme toho kvůli ohni hodně ztratili. Jedním z největších problémů bylo, že jsme neměli radiové přímače."
I tak ale Williams zvládl veškerou práci v Monaku. "Abych byl upřímný, tak důsledky byly citelné. Z velké části jsme to zvládli díky ochotě ostatních týmů. Vybavení jsme měli z části půjčené právě od nich a po pár závodech jsme jim ho vrátili."
Mark Gillan žádné hrozné následky požáru nevidí (foto: Williams F1 Team)
Na této smůle však šefinženýr týmu dokázal najít i něco pozitivního. "Když se na to podívám zpětně, tak si myslím, že ten požár přinesl něco pozitivního pro celou F1. I bezpečnost se od té doby zlepšila."
Sportovní výkony týmu dle Brita tato událost neovlivnila. "Na výkonnost našeho týmu neměl požár ale žádné důsledky - když tedy odhlédneme od toho, že jsme dočasně neměli k dispozici některé zdroje. I bez toho požáru bychom však byli v hodnocení konstrukterů tam, kde jsme teď."
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.