Sebastian Vettel získal další pole position, v první řadě ho doplní stájový kolega Webber. Ve druhé řadě se sešli oba McLareny a ve třeti obě Ferrari.
První část - Q1
První část kvalifikace, při které jsou na trati všichni jezdci a bojují o postup do části druhé, již začala. Prvním pilotem na trati je Paul Di Resta s vozem Force India. Na trať se tak postupně vydávají všichni. Di Resta je prvním, který zkompletoval rychlé kolo a jeho čas je tak základní hodnotou dnešní kvalifikace (1:28,786).
Nico Rosberg zajel 1:29.382 vkomunikaci s týmem si stěžuje na servořízení v rychlých zatáčkách. Na trati jsou také obě Ferrari. Jen McLareny a Red Bully zůstávají v boxech. Technický problém potkal Lotus Romaina Grosjeana, plouží se pomalu po trati a postaral se tak o vyvěšení žlutých vlajek.
Do čela průběžné klasifikace se vyhoupl Massa s časem 1:27,082, zatímco Alonso za ním zaostal o tři desetinky. Massuv krajan Senna je však rychlejší a dostává se před obě Ferrari a je v čele s časem 1:26,980.
S prujezdem téměř každého pilota se pořadí mění vedení se znovu ujíma Massa, ale vzápětí ho překonává Maldonado a nejrychlejší čas má tak hodnotu 1:26,904.
Na trati jsou také vozy McLaren a Red Bull, Hamilton však znovu chybuje v poslední zatáčce a je až osmý, zatímco Vettel jde do čela (1:26,621).
Znovu jsou nad okruhem žluté vlajky, tentokrát se o ně postaral Massa, když se ocitl mimo trať. Alonso se dokázal zlepšit a přiblížil se Vettlovi na dvě desetinky.
Vettel se dokázal zlepšit na hodnotu 1:26,386, zatímco jeho týmový kolega Webber ještě čtvrt minuty před koncem nemá zajetý žádný čas.
Šachovnicový prapor ukončil první část kvalifikace. Nejrychleji jí zvládl Sebastian Vettel před Hamiltonem a Räikkönenem. Čtvrtý pak byl Webber, pátý Alonso, šestý Grosjean, sedmý Maldonado, osmý Button, devátý Massa, desátý Senna
Nepostupují: Pic (Marussia), Karthikeyan (HRT), De La Rosa (HRT), Glock (Marussia), Kovalainen (Caterham), Petrov (Caterham) a Vergne (Toro Rosso)
Nejrychlejší kolo: Sebastian Vettel - 1:26,387 min.
Druhá část – Q2
Druhá část kvalifikace je záhájena v režimu žlutých vlajek na vině je Kovalainenův vůz, který zůstal stát na trati.
Kvalifikace je opět v plném proudu a na světelné tabuli naskakují časy: Kobayashi 1:27,219, Di Resta 1:27,011, Senna je tím nejrychlejším s časem 1:26,826.
Na dráze jsou oba vozy Red Bull a jsou daleko před ostatními Vettel jde do čela s časem 1:25.435, Webber je druhý (1:25,749). Rosberg je třetí 1:25,976. Čtvrtý čas zajel Hamilton jehož hodnota je 1:26,039, pátý je Hulkenberg, šestý Raikkonen. Schumacher zajíždí právě teď sedmý čas 1:26.730.
Fernando Alonso je zrovna na cílové rovince a po protnutí fotobuňky ztrácí na Vettela půl sekundy, je čtvrtý.
Hamilton ma znovu problém zvládnout šikanu, škoda, v prvním sektoru měl vůbec nejrychlejší mezičas. Také Di Resta chybuje a jeho čas teď nestačí na první desítku.
Šachovnicový propor uzavíra druhou sekci dnešní kvalifikace a jejím vítězem je tak jako v té první Vettel . Na dalších místech skončili Button a Webber. Čtvrtý je Hamilton, pátý Alonso, šestý Rosberg. Následují Maldonado, Perez, Raikkonen a Massa.
Nepostupují: Kobayashi (Sauber), Di Resta (Force India), Ricciardo (Toro Rosso), Schumacher (Mercedes), Senna (Williams), Hulkenberg (Force India) a Grosjean (Lotus)
Nejrychlejší kolo: Sebastian Vettel - 1:25,435 min.
Třetí část – Q3
Signál zeleného světla na konci boxové uličky otevírá poslední část kvalifikace. Jako první se na trati objevil Hamilton následován Alonsem. Oba také zaznamenávají nejrychlejší čas, Alonso je tím rychlejším a hodnota jeho času je 1:25,773.
Vettel chybuje v nájezdu do šikany a hned míří ke svým mechanikům pro další set pneumatik, zatímco Webber jde do čela s časem 1:25,327. Vettel se na trať vrací na měkké sadě gum. Vettel jde tak do čela s časem 1:25.283, Webber je druhý, Button třetí. Alonso prozatím na čtvrté pozici.
Sebastian Vettel získává pole position! První řada je obsazena vozy Red Bull, druhou obasily vozy McLaren (Hamilton a Button), třetí je rudá (Alonso a Massa).
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.