Sebastian Vettel byl nejrychlejším pilotem třetího tréninku, sekundovat mu dokázal Button na McLarenu a týmový kolega Mark Webber.
Poslední možností pro správné vyvážení a nastavení vozu, je třetí trénink. Ten dnešní pro Velkou cenu Indie, je již sedmnáctým v letošní sezoně. Na okruhu Buddh International Circuit panuje slunečné počasí s teplotou vzduchu 29 °C a teplotou na povrchu trati okolo 33 °C.
Zelená barva na semaforu oznámila začátek tréninku.
Räikkönen, Schumacher a Webber jsou mezi prvními na trati a snaží se zajet instalační kolo, vzápětí je následují i ostatní. Vettel, Massa, Hamilton a Button zajíždějí k instalačnímu kolu v momentě, kdy ostatní jsou již v garážích u svých mechaniků, a nebo k nim míří. Jediným pilotem, který nevyjel na dráhu je Fernando Alonso.
Alonso využívá osiřelosti okruhu a vyráží na něj jen v doprovodu Rosberga. Všichni piloti si splnili svůj počáteční úkol, teď přichází řada na techniky, aby zkontrolovali všechny potřebné údaje a ověřili účinnost všech systémů.
Ticho, hostující nad indickým okruhem, přerušuje stáj Lotus, která na něj posílá oba své piloty, a jsou to právě oni dva, kteří zaznamenávají první měřené časy. Räikkönen 1:30,183 a Grosjean 1:33,035.
V době, kdy na trať vyjel Hamilton, jsou oba piloti Lotusu již v plném tempu a Kimi zajíždí 1:28,173, zatímco jeho francouzský kolega je pomalejší. Räikkönen znovu snižuje hodnotu nejlepšího času na 1:27,686 a to i přesto, že v poslední zatáčce silně probrzdil.
Světelná tabule s časy se začíná rychle zaplňovat, Hamilton se do ní zapisuje také, ale poté co probrzdil ve třetí zatáčce a následně nezvládl zcela čistě projet zatáčku 9, tak mu nezbývá nic jiného než znovu kroužit po okruhu.
Fernando Alonso bojující o titul na Sebastiana Vettela se svým Ferrari stále ztrácí(foto: Scuderia Ferrari)
Poté co se na trati objevily oba vozy Red Bull, hned udávají tempo, Webber se vyhoupl do čela s časem 1:26,657. Senna se prodral na třetí místo, ale Vettel zajel ještě rychleji než týmový kolega a tak je hodnota nejrychlejšího kola 1:25,892.
Sedmnáct minut před koncem je v čele Vettel s časem 1:25,892, následován oběma vozy McLaren (Hamilton a Button), čtvrtý je Hulkenberg s časem 1:26.531 a pátý je Räikkönen.
Mark Webber se postaral o trochu vzrušení a o vyvěšení žlutých vlajek, když se vydal na výlet mimo trať, vše se v dobré obrátilo a Australan je již u svých mechaniků. Je tu závěr tréninku a piloti nasazuji na své vozy pneumatiky vyrobené z měkčí směsi.
V závěru se všichni snaží zajet nejlepší časy, Alonso svůj čas nijak nezlepšuje a stačí mu to pouze na desáté místo, Massa je devátý, Vettel vylepšuje svůj čas (1:25,842) a je pohodlně v čele. Webber jde na třetí místo a oba vozy Red Bull rozděluje jen Button. Button svůj čas dokázal ještě vylepšit, ale na posun vpřed to nestačí, také Alonso se lehce zlepšuje, je z toho sedmé místo.
Přehled maximální rychlostí: 1. Pérez - 322,8 km/hod; 2. Vergne - 322,8; 3. Ricciardo - 322,7; 4. Massa - 320,0; 5. Alonso - 319,7; 6. Senna - 318,9; 7. Hamilton - 318,6; 8. Maldonado - 318,6; 9. Button - 318,3; 10. Hülkenberg - 317,8... 22. Vettel - 312,2; 23. Webber - 311,9; 24. Räikkönen - 310,6.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.