Sebastian Vettel byl nejrychlejším pilotem třetího tréninku, sekundovat mu dokázal Button na McLarenu a týmový kolega Mark Webber.
Poslední možností pro správné vyvážení a nastavení vozu, je třetí trénink. Ten dnešní pro Velkou cenu Indie, je již sedmnáctým v letošní sezoně. Na okruhu Buddh International Circuit panuje slunečné počasí s teplotou vzduchu 29 °C a teplotou na povrchu trati okolo 33 °C.
Zelená barva na semaforu oznámila začátek tréninku.
Räikkönen, Schumacher a Webber jsou mezi prvními na trati a snaží se zajet instalační kolo, vzápětí je následují i ostatní. Vettel, Massa, Hamilton a Button zajíždějí k instalačnímu kolu v momentě, kdy ostatní jsou již v garážích u svých mechaniků, a nebo k nim míří. Jediným pilotem, který nevyjel na dráhu je Fernando Alonso.
Alonso využívá osiřelosti okruhu a vyráží na něj jen v doprovodu Rosberga. Všichni piloti si splnili svůj počáteční úkol, teď přichází řada na techniky, aby zkontrolovali všechny potřebné údaje a ověřili účinnost všech systémů.
Ticho, hostující nad indickým okruhem, přerušuje stáj Lotus, která na něj posílá oba své piloty, a jsou to právě oni dva, kteří zaznamenávají první měřené časy. Räikkönen 1:30,183 a Grosjean 1:33,035.
V době, kdy na trať vyjel Hamilton, jsou oba piloti Lotusu již v plném tempu a Kimi zajíždí 1:28,173, zatímco jeho francouzský kolega je pomalejší. Räikkönen znovu snižuje hodnotu nejlepšího času na 1:27,686 a to i přesto, že v poslední zatáčce silně probrzdil.
Světelná tabule s časy se začíná rychle zaplňovat, Hamilton se do ní zapisuje také, ale poté co probrzdil ve třetí zatáčce a následně nezvládl zcela čistě projet zatáčku 9, tak mu nezbývá nic jiného než znovu kroužit po okruhu.
Fernando Alonso bojující o titul na Sebastiana Vettela se svým Ferrari stále ztrácí(foto: Scuderia Ferrari)
Poté co se na trati objevily oba vozy Red Bull, hned udávají tempo, Webber se vyhoupl do čela s časem 1:26,657. Senna se prodral na třetí místo, ale Vettel zajel ještě rychleji než týmový kolega a tak je hodnota nejrychlejšího kola 1:25,892.
Sedmnáct minut před koncem je v čele Vettel s časem 1:25,892, následován oběma vozy McLaren (Hamilton a Button), čtvrtý je Hulkenberg s časem 1:26.531 a pátý je Räikkönen.
Mark Webber se postaral o trochu vzrušení a o vyvěšení žlutých vlajek, když se vydal na výlet mimo trať, vše se v dobré obrátilo a Australan je již u svých mechaniků. Je tu závěr tréninku a piloti nasazuji na své vozy pneumatiky vyrobené z měkčí směsi.
V závěru se všichni snaží zajet nejlepší časy, Alonso svůj čas nijak nezlepšuje a stačí mu to pouze na desáté místo, Massa je devátý, Vettel vylepšuje svůj čas (1:25,842) a je pohodlně v čele. Webber jde na třetí místo a oba vozy Red Bull rozděluje jen Button. Button svůj čas dokázal ještě vylepšit, ale na posun vpřed to nestačí, také Alonso se lehce zlepšuje, je z toho sedmé místo.
Přehled maximální rychlostí: 1. Pérez - 322,8 km/hod; 2. Vergne - 322,8; 3. Ricciardo - 322,7; 4. Massa - 320,0; 5. Alonso - 319,7; 6. Senna - 318,9; 7. Hamilton - 318,6; 8. Maldonado - 318,6; 9. Button - 318,3; 10. Hülkenberg - 317,8... 22. Vettel - 312,2; 23. Webber - 311,9; 24. Räikkönen - 310,6.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.