Sebastian Vettel byl nejrychlejším pilotem třetího tréninku, sekundovat mu dokázal Button na McLarenu a týmový kolega Mark Webber.
Poslední možností pro správné vyvážení a nastavení vozu, je třetí trénink. Ten dnešní pro Velkou cenu Indie, je již sedmnáctým v letošní sezoně. Na okruhu Buddh International Circuit panuje slunečné počasí s teplotou vzduchu 29 °C a teplotou na povrchu trati okolo 33 °C.
Zelená barva na semaforu oznámila začátek tréninku.
Räikkönen, Schumacher a Webber jsou mezi prvními na trati a snaží se zajet instalační kolo, vzápětí je následují i ostatní. Vettel, Massa, Hamilton a Button zajíždějí k instalačnímu kolu v momentě, kdy ostatní jsou již v garážích u svých mechaniků, a nebo k nim míří. Jediným pilotem, který nevyjel na dráhu je Fernando Alonso.
Alonso využívá osiřelosti okruhu a vyráží na něj jen v doprovodu Rosberga. Všichni piloti si splnili svůj počáteční úkol, teď přichází řada na techniky, aby zkontrolovali všechny potřebné údaje a ověřili účinnost všech systémů.
Ticho, hostující nad indickým okruhem, přerušuje stáj Lotus, která na něj posílá oba své piloty, a jsou to právě oni dva, kteří zaznamenávají první měřené časy. Räikkönen 1:30,183 a Grosjean 1:33,035.
V době, kdy na trať vyjel Hamilton, jsou oba piloti Lotusu již v plném tempu a Kimi zajíždí 1:28,173, zatímco jeho francouzský kolega je pomalejší. Räikkönen znovu snižuje hodnotu nejlepšího času na 1:27,686 a to i přesto, že v poslední zatáčce silně probrzdil.
Světelná tabule s časy se začíná rychle zaplňovat, Hamilton se do ní zapisuje také, ale poté co probrzdil ve třetí zatáčce a následně nezvládl zcela čistě projet zatáčku 9, tak mu nezbývá nic jiného než znovu kroužit po okruhu.
Fernando Alonso bojující o titul na Sebastiana Vettela se svým Ferrari stále ztrácí(foto: Scuderia Ferrari)
Poté co se na trati objevily oba vozy Red Bull, hned udávají tempo, Webber se vyhoupl do čela s časem 1:26,657. Senna se prodral na třetí místo, ale Vettel zajel ještě rychleji než týmový kolega a tak je hodnota nejrychlejšího kola 1:25,892.
Sedmnáct minut před koncem je v čele Vettel s časem 1:25,892, následován oběma vozy McLaren (Hamilton a Button), čtvrtý je Hulkenberg s časem 1:26.531 a pátý je Räikkönen.
Mark Webber se postaral o trochu vzrušení a o vyvěšení žlutých vlajek, když se vydal na výlet mimo trať, vše se v dobré obrátilo a Australan je již u svých mechaniků. Je tu závěr tréninku a piloti nasazuji na své vozy pneumatiky vyrobené z měkčí směsi.
V závěru se všichni snaží zajet nejlepší časy, Alonso svůj čas nijak nezlepšuje a stačí mu to pouze na desáté místo, Massa je devátý, Vettel vylepšuje svůj čas (1:25,842) a je pohodlně v čele. Webber jde na třetí místo a oba vozy Red Bull rozděluje jen Button. Button svůj čas dokázal ještě vylepšit, ale na posun vpřed to nestačí, také Alonso se lehce zlepšuje, je z toho sedmé místo.
Přehled maximální rychlostí: 1. Pérez - 322,8 km/hod; 2. Vergne - 322,8; 3. Ricciardo - 322,7; 4. Massa - 320,0; 5. Alonso - 319,7; 6. Senna - 318,9; 7. Hamilton - 318,6; 8. Maldonado - 318,6; 9. Button - 318,3; 10. Hülkenberg - 317,8... 22. Vettel - 312,2; 23. Webber - 311,9; 24. Räikkönen - 310,6.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Lando Norris vyhrál Velkou cenu Maďarska po strategickém souboji s týmovým kolegou Oscarem Piastrim, zatímco FIA zahájila vyšetřování incidentu mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem. McLaren si připsal už sedmé "double" vítězství v sezóně, třetí skončil George Russell. Zklamaný a frustrovaný Charles Leclerc se musel spokojit se čtvrtou pozicí.
„V pozadí se děje spousta věcí, které nejsou skvělé,“ prohlásil Lewis Hamilton po dvanáctém místě na Velké ceně Maďarska F1. Brit se odmítl podrobněji vyjádřit k dřívějším slovům o „výměně jezdce“ a k incidentu s Maxem Verstappenem, který považuje za bezvýznamný.
Max Verstappen z Red Bullu se po Velké ceně Maďarska pozastavil nad rozhodnutím sportovních komisařů FIA vyšetřovat jeho souboj s Lewisem Hamiltonem. Podle trojnásobného mistra světa se v inkriminované situaci „nic nestalo“ a nechápe, proč se k vyšetřování přistoupilo.
Lando Norris vybojoval páté vítězství sezony, když na Hungaroringu odolal v závěru drtivému tlaku týmového kolegy Oscara Piastriho. Dvojice McLarenů tak opět obsadila první dvě příčky, třetí dojel George Russell s Mercedesem. Britský tým tak získal 200. vítězství v Grand Prix ve své 59 let dlouhé a velmi úspěšné historii.
Oscar Piastri skončil ve Velké ceně Maďarska těsně za týmovým kolegou Landem Norrisem. Přestože v závěru stáhl ztrátu na minimum, přiznal, že na Hungaroringu je předjíždění extrémně obtížné.
Po dramatickém manévru ve 4. zatáčce Velké ceny Maďarska se Max Verstappen a Lewis Hamilton ocitli v hledáčku sportovních komisařů FIA. Verdikt může přijít po jejich výslechu v Budapešti.
Charles Leclerc ztratil v závěru Velké ceně Maďarska šanci na vítězství kvůli technickému problému s podvozkem a cílem projel na čtvrtém místě. Monačan přiznal velkou frustraci a prohlásil, že na této sezóně zatím nevidí nic pozitivního.
Charles Leclerc po skutečně vydařené kvalifikaci a startu závodu skončil ve Velké ceně Maďarska čtvrtý a ostře kritizoval strategii Ferrari i technické potíže svého vozu. Monačan, který startoval z pole position, v závěru výrazně zpomalil kvůli problémům s podvozkem a přišel o stupně vítězů.
Český pilot formule 2 Roman Staněk obsadil v hlavním závodě na Hungaroringu druhé místo za týmovým kolegou Leonardem Fornarolim. Ani penalizace pro italského jezdce nezměnila pořadí, Staněk tak po vítězství v Belgii tentokrát na nejvyšší stupínek nedosáhl.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.