Sebastian Vettel byl nejrychlejším pilotem třetího tréninku, sekundovat mu dokázal Button na McLarenu a týmový kolega Mark Webber.
Poslední možností pro správné vyvážení a nastavení vozu, je třetí trénink. Ten dnešní pro Velkou cenu Indie, je již sedmnáctým v letošní sezoně. Na okruhu Buddh International Circuit panuje slunečné počasí s teplotou vzduchu 29 °C a teplotou na povrchu trati okolo 33 °C.
Zelená barva na semaforu oznámila začátek tréninku.
Räikkönen, Schumacher a Webber jsou mezi prvními na trati a snaží se zajet instalační kolo, vzápětí je následují i ostatní. Vettel, Massa, Hamilton a Button zajíždějí k instalačnímu kolu v momentě, kdy ostatní jsou již v garážích u svých mechaniků, a nebo k nim míří. Jediným pilotem, který nevyjel na dráhu je Fernando Alonso.
Alonso využívá osiřelosti okruhu a vyráží na něj jen v doprovodu Rosberga. Všichni piloti si splnili svůj počáteční úkol, teď přichází řada na techniky, aby zkontrolovali všechny potřebné údaje a ověřili účinnost všech systémů.
Ticho, hostující nad indickým okruhem, přerušuje stáj Lotus, která na něj posílá oba své piloty, a jsou to právě oni dva, kteří zaznamenávají první měřené časy. Räikkönen 1:30,183 a Grosjean 1:33,035.
V době, kdy na trať vyjel Hamilton, jsou oba piloti Lotusu již v plném tempu a Kimi zajíždí 1:28,173, zatímco jeho francouzský kolega je pomalejší. Räikkönen znovu snižuje hodnotu nejlepšího času na 1:27,686 a to i přesto, že v poslední zatáčce silně probrzdil.
Světelná tabule s časy se začíná rychle zaplňovat, Hamilton se do ní zapisuje také, ale poté co probrzdil ve třetí zatáčce a následně nezvládl zcela čistě projet zatáčku 9, tak mu nezbývá nic jiného než znovu kroužit po okruhu.
Fernando Alonso bojující o titul na Sebastiana Vettela se svým Ferrari stále ztrácí(foto: Scuderia Ferrari)
Poté co se na trati objevily oba vozy Red Bull, hned udávají tempo, Webber se vyhoupl do čela s časem 1:26,657. Senna se prodral na třetí místo, ale Vettel zajel ještě rychleji než týmový kolega a tak je hodnota nejrychlejšího kola 1:25,892.
Sedmnáct minut před koncem je v čele Vettel s časem 1:25,892, následován oběma vozy McLaren (Hamilton a Button), čtvrtý je Hulkenberg s časem 1:26.531 a pátý je Räikkönen.
Mark Webber se postaral o trochu vzrušení a o vyvěšení žlutých vlajek, když se vydal na výlet mimo trať, vše se v dobré obrátilo a Australan je již u svých mechaniků. Je tu závěr tréninku a piloti nasazuji na své vozy pneumatiky vyrobené z měkčí směsi.
V závěru se všichni snaží zajet nejlepší časy, Alonso svůj čas nijak nezlepšuje a stačí mu to pouze na desáté místo, Massa je devátý, Vettel vylepšuje svůj čas (1:25,842) a je pohodlně v čele. Webber jde na třetí místo a oba vozy Red Bull rozděluje jen Button. Button svůj čas dokázal ještě vylepšit, ale na posun vpřed to nestačí, také Alonso se lehce zlepšuje, je z toho sedmé místo.
Přehled maximální rychlostí: 1. Pérez - 322,8 km/hod; 2. Vergne - 322,8; 3. Ricciardo - 322,7; 4. Massa - 320,0; 5. Alonso - 319,7; 6. Senna - 318,9; 7. Hamilton - 318,6; 8. Maldonado - 318,6; 9. Button - 318,3; 10. Hülkenberg - 317,8... 22. Vettel - 312,2; 23. Webber - 311,9; 24. Räikkönen - 310,6.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.