Podle Felipeho Massy je na vině potíží s řízením jeho vozu během druhého tréninku nesprávné nastavení.
Brazilec, který v ranním tréninku zajel 7. čas, se během druhého volného tréninku ocitl několikrát ve smyku, navíc se mu nepodařilo zajet žádný pořádný čas, protože vždy velmi rychle odrovnal pneumatiky. Nakonec byl Massa 15. se ztrátou 1,5 vteřiny za svým kolegou Fernandem Alonsem.
Po ukončení tréninku technický ředitel Ferrari, Pat Fry, oznámil, že nastavení Massova vozu bylo chybné. "Jedno nastavení na jeho vozu bylo špatně. To ovlivnilo celý balanc vozu a znemožnilo Felipemu dostat maximum z měkkých pneumatik. Také to mělo za následek nekolik smyků. Jedna z pneumatik byla na konci tréninku poškozena opravdu závažně," říká Fry.
Felipe dnes na trati musel řešit problémy s vyvážením vozu...
Právě díky zničeným pneumatikám nemohl Felipe Massa dnes dokončit svůj plánovaný program, a tak zbytek druhého tréninku piloval zastávky v boxech. "Vyvážení vozu bylo opravdu špatné a auto se těžko ovládalo, dokonce až tak, že to vedlo ke smykům."
"Bohužel jsem díky nim zničil pneumatiky, a tak jsem nebyl schopný pracovat na dlouhých stintech, což byla naše priorita pro odpoledne. V poslední půlhodině jsem proto zkoušel zastávky v boxech. Byla to vlastně jediná možná činnost s těmito pneumatikami," popisuje jezdec.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.