Podle Felipeho Massy je na vině potíží s řízením jeho vozu během druhého tréninku nesprávné nastavení.
Brazilec, který v ranním tréninku zajel 7. čas, se během druhého volného tréninku ocitl několikrát ve smyku, navíc se mu nepodařilo zajet žádný pořádný čas, protože vždy velmi rychle odrovnal pneumatiky. Nakonec byl Massa 15. se ztrátou 1,5 vteřiny za svým kolegou Fernandem Alonsem.
Po ukončení tréninku technický ředitel Ferrari, Pat Fry, oznámil, že nastavení Massova vozu bylo chybné. "Jedno nastavení na jeho vozu bylo špatně. To ovlivnilo celý balanc vozu a znemožnilo Felipemu dostat maximum z měkkých pneumatik. Také to mělo za následek nekolik smyků. Jedna z pneumatik byla na konci tréninku poškozena opravdu závažně," říká Fry.
Felipe dnes na trati musel řešit problémy s vyvážením vozu...
Právě díky zničeným pneumatikám nemohl Felipe Massa dnes dokončit svůj plánovaný program, a tak zbytek druhého tréninku piloval zastávky v boxech. "Vyvážení vozu bylo opravdu špatné a auto se těžko ovládalo, dokonce až tak, že to vedlo ke smykům."
"Bohužel jsem díky nim zničil pneumatiky, a tak jsem nebyl schopný pracovat na dlouhých stintech, což byla naše priorita pro odpoledne. V poslední půlhodině jsem proto zkoušel zastávky v boxech. Byla to vlastně jediná možná činnost s těmito pneumatikami," popisuje jezdec.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.