Český jezdec Jan Charouz startuje o posledním říjnovém víkendu v závěrečném podniku Mistrovství světa vytrvalostních závodů prototypů s vozem kategorie LMP2 týmu Lotus. Společně s Charouzem usednou do černo-zlatých prototypů Kevin Weeda (USA) a James Rossiter (GBR).
Bývalý pilot Formule 1 Vitantonio Liuzzi nemohl ze soukromých důvodů v Číně nastoupit za tým Lotus k poslednímu podniku Mistrovství světa vytrvalostních závodů prototypů (WEC), a tak německá stáj se sídlem v Grendingu povolala volného Jana Charouze, který v letošním roce absolvoval závody v Le Mans, Silverstone a Brazílii za tým ADR-Delta.
Tým Lotus nasazující dva vozy Lola B12/80 Coupé kategorie LMP2 výkonnostně v posledních závodech roste, což dokázaly také dnešní volné tréninky. Ve druhém z nich posádka ve složení Jan Charouz (CZE), Kevin Weeda (USA) a James Rossiter (GBR) obsadila první pozici v hodnocení třídy LMP2.
Na jezdce FIA World Endurance Championship čeká v sobotu poslední trénink a kvalifikace. Nedělní šestihodinový závod je naplánovaný od čtvrté hodiny ranní našeho času.
Jan Charouz po úspěšných trénincích uvedl: „Jsem velmi šťastný, že mohu jet v Šanghaji za Lotus. V letošním roce jsem již ve voze kategorie LMP2 seděl, a tak zvykání si na Lotus bylo velmi snadné a rychlé. Auto je skvělé a řídí se opravdu velmi dobře. Zajížděl jsem velmi rychlé a konstantní časy, takže jsem s dnešním dnem spokojený. Už se těším na závod.“
Jan Charouz s Lolou B12/80 Coupé v barvách Lotusu (foto: BPA)
Poslední závod šampionátu FIA World Endurance můžete v přímém přenosu sledovat na programu Sport 5, a to v neděli 28. října od 3:55 hod (live timing najdete zde). Cíl závodu je naplánovaný o šest hodin déle, tedy na desátou ranní.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.