Český jezdec Jan Charouz startuje o posledním říjnovém víkendu v závěrečném podniku Mistrovství světa vytrvalostních závodů prototypů s vozem kategorie LMP2 týmu Lotus. Společně s Charouzem usednou do černo-zlatých prototypů Kevin Weeda (USA) a James Rossiter (GBR).
Bývalý pilot Formule 1 Vitantonio Liuzzi nemohl ze soukromých důvodů v Číně nastoupit za tým Lotus k poslednímu podniku Mistrovství světa vytrvalostních závodů prototypů (WEC), a tak německá stáj se sídlem v Grendingu povolala volného Jana Charouze, který v letošním roce absolvoval závody v Le Mans, Silverstone a Brazílii za tým ADR-Delta.
Tým Lotus nasazující dva vozy Lola B12/80 Coupé kategorie LMP2 výkonnostně v posledních závodech roste, což dokázaly také dnešní volné tréninky. Ve druhém z nich posádka ve složení Jan Charouz (CZE), Kevin Weeda (USA) a James Rossiter (GBR) obsadila první pozici v hodnocení třídy LMP2.
Na jezdce FIA World Endurance Championship čeká v sobotu poslední trénink a kvalifikace. Nedělní šestihodinový závod je naplánovaný od čtvrté hodiny ranní našeho času.
Jan Charouz po úspěšných trénincích uvedl: „Jsem velmi šťastný, že mohu jet v Šanghaji za Lotus. V letošním roce jsem již ve voze kategorie LMP2 seděl, a tak zvykání si na Lotus bylo velmi snadné a rychlé. Auto je skvělé a řídí se opravdu velmi dobře. Zajížděl jsem velmi rychlé a konstantní časy, takže jsem s dnešním dnem spokojený. Už se těším na závod.“
Jan Charouz s Lolou B12/80 Coupé v barvách Lotusu (foto: BPA)
Poslední závod šampionátu FIA World Endurance můžete v přímém přenosu sledovat na programu Sport 5, a to v neděli 28. října od 3:55 hod (live timing najdete zde). Cíl závodu je naplánovaný o šest hodin déle, tedy na desátou ranní.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.