INDIE - 2. TRÉNINK; Red Bull potvrdil výbornou formu i ve druhém tréninku, který ovládli jeho piloti. Na nejrychlejšího Sebastiana Vettela a Marka Webbera konkurence hleděla s řádným odstupem.
Odpoledne přivítalo týmy opět vlídné počasí, teplota vzduchu vyšplhala k 29 °C. Dráha by měla být oproti ranní části rychlejší, piloti si stěžovali na nízkou přilnavost a všudypřítomný prach.
Zapojí se již i rychle uzdravený Sergio Pérez, který dopoledne umožnil sbírání zkušeností rezervnímu pilotovi Estebanu Gutiérrezovi. Do svých strojů konečně usedá i Heikki Kovalainen (Caterham) a Bruno Senna (Williams), kteří první trénink sledovali jen z boxové zídky.
Na trať se jako první vydal v 10:30 hod našeho času Kobajaši následovaný Vergnem. Kovalainen si ještě v boxové uličce stěžuje na příliš měkký brzdový pedál. Piloti ihned najíždějí do letmých kol, nejrychlejší je při prvních pokusech Grosjean - 1:30,201 min. V boxech vyčkávají pouze vozy Ferrari.
Šéf Red Bullu Christian Horner o Sebastianovi Vettelovi prozrazuje, že "bezpochyby" v rakouském týmu zůstane i v roce 2014. Ten jde po 12 min do čela - 1:28,064 min, jeho týmový kolega Mark Webber ztrácí 3 setiny. Po rušné čtvrthodince provoz slábne, krouží jen čtyři vozy: Alonso, McLareny a Kobajaši.
Detail zadní části McLarenu (foto: Auto Motor und Sport)
Hamilton, jenž po sezóně přestupuje k Mercedesu, má na voze některé vývojové díly pro rok 2013, McLaren mu však již nesděluje, o které konkrétní věci se jedná. Přetahuje se s Alonsem o nejrychlejší kolo, Španěl je však nakonec díky zlepšení v prvním sektoru o 0,36 s rychlejší - 1:27,402 min.
Massa dostává smyk v zatáčce č. 12, po vycouvání se vrací se zničenými tvrdými pneumatikami do boxů. O 3 min později má ve stejném místě problémy Grosjean, smyku se nevyhnul ani Senna v zatáčce č. 4.
Kimi jde do akce (foto: Lotus F1 Team)
Vettel na čele po 32 min střídá Alonsa poté, co dokázal stáhnout desetinu ve všech sektorech - 1:27,256 min. Konkurence na něj ztrácí zejména v tom posledním (Alonso 3 desetiny). Red Bull v přední části jeho vozu změnil nastavení třetího tlumiče, který zabraňuje tomu, aby se podlaha dotýkala vozovky při jízdě v přímém směru a při brzdění. Hodně se pracuje na Webberově voze, který ve své druhém výjezdu absolvoval pouze 4 kola - na rozdíl od 7 kol v případě jeho kolegy.
Rosberg dostává na výběr úpravy: přezutí na měkkou směs, vyvážení aerodynamiky směrem k přední části nebo změnu naklánění. Rozhoduje se pro úpravu mapování motoru při brzdění. Po 45 min se zlepšily Lotusy s novými výfuky: Räikkönen zajel nejrychlejší čas (1:27,030 min), Grosjean byl třetí (1:27,397). Fin na Vettela najel 0,2 s v nejdelším prvním sektoru.
Pořadí v polovině tréninku:1. Räikkönen 1:27,0302. Vettel + 0,2263. Grosjean + 0,3674. Alonso + 0,3725. Rosberg + 0,4836. Hamilton + 0,7327. Senna + 0,9168. Webber + 1,064
Po 52 min piloti přezouvají na měkkou směs předvádí se Rosberg, jenž o 8 tisícin překonává Lotus (1:27,022 min).
Massa, s nímž nedávno Ferrari prodloužilo smlouvu na příští rok, byl v tu chvíli opět mimo, skončil v opačném směru ve štěrku v zatáčce č. 9, dokázal se však dostat zpět. Stěžuje si na "velmi podivné" vyvážení svého monopostu. Zničil si tvrdou i měkkou sadu pneumatik a má po jakémkoliv smysluplném ježdění v poslední cenné půl hodině.
Upravena podlaha Ferrari a teplotní stínění, ve vypouklině v podlaze na kraji je senzor snímající teplotu zadních pneumatik (foto: Auto Motor und Sport)
Provoz po přezutí houstne a časy dále padají. Na čele se střídají Alonso (1:26,964), Vettel (1:26,921), který je sice pomalejší než Španěl (23,2 vs. 23,0) ve druhém sektoru, ale chuť si spravuje opět ve třetím (21,5 vs. 21,7). Před Ferrari se s druhým Red Bullem dostává i Webber (1:26,339).
Za Red Bully, Lotusy a McLareny číhá Hülkenberg (1:27,233), který po dopoledním sběru dat ve druhém tréninku zaměřuje na vyhodnocování pneumatik. Di Resta je zatím o 7 desetin pomalejší, dostává pokyn, aby svého kolegu pustil před sebe, což se mu moc nelíbí a požaduje od týmu vysvětlení. Důvodem je díra v provozu, díky které má mít čistější vzduch pro svůj následující pokus.
V poslední půl hodině se týmy věnovaly dlouhým jízdám a závodním simulacím, časy už proto dále neklesaly. Druhý trénink v Indii ovládl opět Red Bull v čele s Vettelem - nejblíže mu byl Alonso se ztrátou 0,599 s.
Počty kol ujetých ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Přehled maximálních rychlostí: 1. Vergne - 320,0 km/hod; 2. Pérez - 319,9; 3. Ricciardo - 319,8; 4. Di Resta - 318,5; 5. Hülkenberg - 318,4; 6. Kobajaši - 317,8; 7. Schumacher - 317,3; 8. Rosberg - 317,1; 9. Alonso - 316,3; 10. Pic - 316,1.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Lando Norris vyhrál Velkou cenu Maďarska po strategickém souboji s týmovým kolegou Oscarem Piastrim, zatímco FIA zahájila vyšetřování incidentu mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem. McLaren si připsal už sedmé "double" vítězství v sezóně, třetí skončil George Russell. Zklamaný a frustrovaný Charles Leclerc se musel spokojit se čtvrtou pozicí.
„V pozadí se děje spousta věcí, které nejsou skvělé,“ prohlásil Lewis Hamilton po dvanáctém místě na Velké ceně Maďarska F1. Brit se odmítl podrobněji vyjádřit k dřívějším slovům o „výměně jezdce“ a k incidentu s Maxem Verstappenem, který považuje za bezvýznamný.
Max Verstappen z Red Bullu se po Velké ceně Maďarska pozastavil nad rozhodnutím sportovních komisařů FIA vyšetřovat jeho souboj s Lewisem Hamiltonem. Podle trojnásobného mistra světa se v inkriminované situaci „nic nestalo“ a nechápe, proč se k vyšetřování přistoupilo.
Lando Norris vybojoval páté vítězství sezony, když na Hungaroringu odolal v závěru drtivému tlaku týmového kolegy Oscara Piastriho. Dvojice McLarenů tak opět obsadila první dvě příčky, třetí dojel George Russell s Mercedesem. Britský tým tak získal 200. vítězství v Grand Prix ve své 59 let dlouhé a velmi úspěšné historii.
Oscar Piastri skončil ve Velké ceně Maďarska těsně za týmovým kolegou Landem Norrisem. Přestože v závěru stáhl ztrátu na minimum, přiznal, že na Hungaroringu je předjíždění extrémně obtížné.
Po dramatickém manévru ve 4. zatáčce Velké ceny Maďarska se Max Verstappen a Lewis Hamilton ocitli v hledáčku sportovních komisařů FIA. Verdikt může přijít po jejich výslechu v Budapešti.
Charles Leclerc ztratil v závěru Velké ceně Maďarska šanci na vítězství kvůli technickému problému s podvozkem a cílem projel na čtvrtém místě. Monačan přiznal velkou frustraci a prohlásil, že na této sezóně zatím nevidí nic pozitivního.
Charles Leclerc po skutečně vydařené kvalifikaci a startu závodu skončil ve Velké ceně Maďarska čtvrtý a ostře kritizoval strategii Ferrari i technické potíže svého vozu. Monačan, který startoval z pole position, v závěru výrazně zpomalil kvůli problémům s podvozkem a přišel o stupně vítězů.
Český pilot formule 2 Roman Staněk obsadil v hlavním závodě na Hungaroringu druhé místo za týmovým kolegou Leonardem Fornarolim. Ani penalizace pro italského jezdce nezměnila pořadí, Staněk tak po vítězství v Belgii tentokrát na nejvyšší stupínek nedosáhl.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.