INDIE - 1. TRÉNINK; Sebastian Vettel zajel nejrychlejší čas úvodního tréninku v Indii - o tři desetiny rychlejší než Jenson Button a o čtyři desetiny rychlejší než jeho pronásledovatel v honbě za titulem Fernando Alonso.
V prvním tréninku na týmy čekalo slunečné počasí s teplotou vzduchu 26 °C s tradičně silným smogem, dráha byla vyhřátá na 32 °C.
Sergia Péreze v kokpitu Sauberu poprvé letos vystřídal Esteban Gutiérrez, kandidát na pozici závodního pilota příští rok. Důvodem je nachlazení Sergia, ráno však napsal, že se už cítí dobře a že do druhého tréninku nastoupí, proto někteří podezírali švýcarský tým, že si chtěl nováčka vyzkoušet a nachlazení závodního jezdce považovali za výmluvu.
Z dalších nováčků se tréninku účastnili Giedo van der Garde (Caterham) místo Heikkiho Kovalainena a Valtteri Bottas (Williams) tradičně místo Bruna Senny.
Na okruhu se jako první představili piloti Toro Rosso následováni Gutiérrezem. Po 3 min se objevil i Hamilton s Buttonem. Massovo Ferrari o chvíli později vyjelo celé postříkané flow-visem, italský tým zde má celou řadu drobných vylepšení ve snaze dostat Alonsa zpět do čela šampionátu.
Grosjeanův Lotus poprvé s novými Coanda výfuky (foto: Rexona F1)
Po 28 min se jako první měřeným časem zapsal Gutiérrez - 1:46,071, hned v dalším pokusu se o 6 sekund zlepšil - 1:40,846 min. Lepší čas napoprvé zajeli Hamilton (1:37,354), Maldonado (1:34,740) i Button (1:33,342).
V polovině tréninku bylo pořadí následující:1. Button 1:29,6842. Rosberg + 1,2343. Grosjean + 1,6924. Hülkenberg + 1,7105. Di Resta + 1,8756. Bottas + 2,1917. Massa + 2,3488. Hamilton + 2,390
Po 54 min se začal zlepšovat Schumacher - 1:29,598 min, do čela šly ale Red Bully: Webber (1:28,963 min) byl o 3 desetiny rychlejší než Vettel (1:29,251 min). Australan dokázal ukrojit další sedm desetin ze svého nejrychlejšího času.
Práce na Maldonadově Williamsu v průběhu prvního tréninku v Indii (foto: Williams F1 Team)
Marussia přivezla nové přední křídlo, které zkoušel Glock, zatímco Mercedes trávil hodně času laděním pasivního DDRS na zadním křídle.
Lotus dle očekávání nasadil již na oba vozy Coanda výfuky i nové přední křídlo. Ferrari porovnávalo dvě verze zadních i předních křídel, mělo nové brzdové kanálky i menší úpravy podlahy.
Po 72 min se pořadí na čele dvakrát za sebou změnilo: nejprve Alonso (1:28,210) dokázal Webbera o 19 tisícin překonat, poté do čela vystřelil Hamilton: 1:28,046 min a po rekordním prvním sektoru v dalším kole dostal instrukci zajet do boxů. O pět min později jej překonává opět Red Bull, tentokrát řízený Vettelem (1:28,036 min).
Ferrari se v závěru věnovalo dalším aerodynamickým testům. Na trati kroužilo 21 vozů, svůj čas na čele ještě zlepšily Red Bully, o 2 tisíciny rychlejší čas než Hamilton zajel Alonso se svým Ferrari. Druhý McLaren ovládaný Buttonem se posunu na poslední chvíli před Ferrari a svého kolegu na druhou pozici.
Počet ujetých kol
Přehled nejvyšších rychlostí: 1. Vergne - 319,2 km/hod; 2. Ricciardo - 318,7; 3. Hülkenberg - 317,6; 4. Schumacher - 316,9; 5. Gutiérrez - 316,9; 6. Di Resta - 316,8; 7. Rosberg - 316,8; 8. Kobajaši - 316,8; 9. Pic - 315,3; 10. Bottas - 315,3.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.