INDIE - 1. TRÉNINK; Sebastian Vettel zajel nejrychlejší čas úvodního tréninku v Indii - o tři desetiny rychlejší než Jenson Button a o čtyři desetiny rychlejší než jeho pronásledovatel v honbě za titulem Fernando Alonso.
V prvním tréninku na týmy čekalo slunečné počasí s teplotou vzduchu 26 °C s tradičně silným smogem, dráha byla vyhřátá na 32 °C.
Sergia Péreze v kokpitu Sauberu poprvé letos vystřídal Esteban Gutiérrez, kandidát na pozici závodního pilota příští rok. Důvodem je nachlazení Sergia, ráno však napsal, že se už cítí dobře a že do druhého tréninku nastoupí, proto někteří podezírali švýcarský tým, že si chtěl nováčka vyzkoušet a nachlazení závodního jezdce považovali za výmluvu.
Z dalších nováčků se tréninku účastnili Giedo van der Garde (Caterham) místo Heikkiho Kovalainena a Valtteri Bottas (Williams) tradičně místo Bruna Senny.
Na okruhu se jako první představili piloti Toro Rosso následováni Gutiérrezem. Po 3 min se objevil i Hamilton s Buttonem. Massovo Ferrari o chvíli později vyjelo celé postříkané flow-visem, italský tým zde má celou řadu drobných vylepšení ve snaze dostat Alonsa zpět do čela šampionátu.
Grosjeanův Lotus poprvé s novými Coanda výfuky (foto: Rexona F1)
Po 28 min se jako první měřeným časem zapsal Gutiérrez - 1:46,071, hned v dalším pokusu se o 6 sekund zlepšil - 1:40,846 min. Lepší čas napoprvé zajeli Hamilton (1:37,354), Maldonado (1:34,740) i Button (1:33,342).
V polovině tréninku bylo pořadí následující:1. Button 1:29,6842. Rosberg + 1,2343. Grosjean + 1,6924. Hülkenberg + 1,7105. Di Resta + 1,8756. Bottas + 2,1917. Massa + 2,3488. Hamilton + 2,390
Po 54 min se začal zlepšovat Schumacher - 1:29,598 min, do čela šly ale Red Bully: Webber (1:28,963 min) byl o 3 desetiny rychlejší než Vettel (1:29,251 min). Australan dokázal ukrojit další sedm desetin ze svého nejrychlejšího času.
Práce na Maldonadově Williamsu v průběhu prvního tréninku v Indii (foto: Williams F1 Team)
Marussia přivezla nové přední křídlo, které zkoušel Glock, zatímco Mercedes trávil hodně času laděním pasivního DDRS na zadním křídle.
Lotus dle očekávání nasadil již na oba vozy Coanda výfuky i nové přední křídlo. Ferrari porovnávalo dvě verze zadních i předních křídel, mělo nové brzdové kanálky i menší úpravy podlahy.
Po 72 min se pořadí na čele dvakrát za sebou změnilo: nejprve Alonso (1:28,210) dokázal Webbera o 19 tisícin překonat, poté do čela vystřelil Hamilton: 1:28,046 min a po rekordním prvním sektoru v dalším kole dostal instrukci zajet do boxů. O pět min později jej překonává opět Red Bull, tentokrát řízený Vettelem (1:28,036 min).
Ferrari se v závěru věnovalo dalším aerodynamickým testům. Na trati kroužilo 21 vozů, svůj čas na čele ještě zlepšily Red Bully, o 2 tisíciny rychlejší čas než Hamilton zajel Alonso se svým Ferrari. Druhý McLaren ovládaný Buttonem se posunu na poslední chvíli před Ferrari a svého kolegu na druhou pozici.
Počet ujetých kol
Přehled nejvyšších rychlostí: 1. Vergne - 319,2 km/hod; 2. Ricciardo - 318,7; 3. Hülkenberg - 317,6; 4. Schumacher - 316,9; 5. Gutiérrez - 316,9; 6. Di Resta - 316,8; 7. Rosberg - 316,8; 8. Kobajaši - 316,8; 9. Pic - 315,3; 10. Bottas - 315,3.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Lando Norris vyhrál Velkou cenu Maďarska po strategickém souboji s týmovým kolegou Oscarem Piastrim, zatímco FIA zahájila vyšetřování incidentu mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem. McLaren si připsal už sedmé "double" vítězství v sezóně, třetí skončil George Russell. Zklamaný a frustrovaný Charles Leclerc se musel spokojit se čtvrtou pozicí.
„V pozadí se děje spousta věcí, které nejsou skvělé,“ prohlásil Lewis Hamilton po dvanáctém místě na Velké ceně Maďarska F1. Brit se odmítl podrobněji vyjádřit k dřívějším slovům o „výměně jezdce“ a k incidentu s Maxem Verstappenem, který považuje za bezvýznamný.
Max Verstappen z Red Bullu se po Velké ceně Maďarska pozastavil nad rozhodnutím sportovních komisařů FIA vyšetřovat jeho souboj s Lewisem Hamiltonem. Podle trojnásobného mistra světa se v inkriminované situaci „nic nestalo“ a nechápe, proč se k vyšetřování přistoupilo.
Lando Norris vybojoval páté vítězství sezony, když na Hungaroringu odolal v závěru drtivému tlaku týmového kolegy Oscara Piastriho. Dvojice McLarenů tak opět obsadila první dvě příčky, třetí dojel George Russell s Mercedesem. Britský tým tak získal 200. vítězství v Grand Prix ve své 59 let dlouhé a velmi úspěšné historii.
Oscar Piastri skončil ve Velké ceně Maďarska těsně za týmovým kolegou Landem Norrisem. Přestože v závěru stáhl ztrátu na minimum, přiznal, že na Hungaroringu je předjíždění extrémně obtížné.
Po dramatickém manévru ve 4. zatáčce Velké ceny Maďarska se Max Verstappen a Lewis Hamilton ocitli v hledáčku sportovních komisařů FIA. Verdikt může přijít po jejich výslechu v Budapešti.
Charles Leclerc ztratil v závěru Velké ceně Maďarska šanci na vítězství kvůli technickému problému s podvozkem a cílem projel na čtvrtém místě. Monačan přiznal velkou frustraci a prohlásil, že na této sezóně zatím nevidí nic pozitivního.
Charles Leclerc po skutečně vydařené kvalifikaci a startu závodu skončil ve Velké ceně Maďarska čtvrtý a ostře kritizoval strategii Ferrari i technické potíže svého vozu. Monačan, který startoval z pole position, v závěru výrazně zpomalil kvůli problémům s podvozkem a přišel o stupně vítězů.
Český pilot formule 2 Roman Staněk obsadil v hlavním závodě na Hungaroringu druhé místo za týmovým kolegou Leonardem Fornarolim. Ani penalizace pro italského jezdce nezměnila pořadí, Staněk tak po vítězství v Belgii tentokrát na nejvyšší stupínek nedosáhl.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.