INDIE - 1. TRÉNINK; Sebastian Vettel zajel nejrychlejší čas úvodního tréninku v Indii - o tři desetiny rychlejší než Jenson Button a o čtyři desetiny rychlejší než jeho pronásledovatel v honbě za titulem Fernando Alonso.
V prvním tréninku na týmy čekalo slunečné počasí s teplotou vzduchu 26 °C s tradičně silným smogem, dráha byla vyhřátá na 32 °C.
Sergia Péreze v kokpitu Sauberu poprvé letos vystřídal Esteban Gutiérrez, kandidát na pozici závodního pilota příští rok. Důvodem je nachlazení Sergia, ráno však napsal, že se už cítí dobře a že do druhého tréninku nastoupí, proto někteří podezírali švýcarský tým, že si chtěl nováčka vyzkoušet a nachlazení závodního jezdce považovali za výmluvu.
Z dalších nováčků se tréninku účastnili Giedo van der Garde (Caterham) místo Heikkiho Kovalainena a Valtteri Bottas (Williams) tradičně místo Bruna Senny.
Na okruhu se jako první představili piloti Toro Rosso následováni Gutiérrezem. Po 3 min se objevil i Hamilton s Buttonem. Massovo Ferrari o chvíli později vyjelo celé postříkané flow-visem, italský tým zde má celou řadu drobných vylepšení ve snaze dostat Alonsa zpět do čela šampionátu.
Grosjeanův Lotus poprvé s novými Coanda výfuky (foto: Rexona F1)
Po 28 min se jako první měřeným časem zapsal Gutiérrez - 1:46,071, hned v dalším pokusu se o 6 sekund zlepšil - 1:40,846 min. Lepší čas napoprvé zajeli Hamilton (1:37,354), Maldonado (1:34,740) i Button (1:33,342).
V polovině tréninku bylo pořadí následující:1. Button 1:29,6842. Rosberg + 1,2343. Grosjean + 1,6924. Hülkenberg + 1,7105. Di Resta + 1,8756. Bottas + 2,1917. Massa + 2,3488. Hamilton + 2,390
Po 54 min se začal zlepšovat Schumacher - 1:29,598 min, do čela šly ale Red Bully: Webber (1:28,963 min) byl o 3 desetiny rychlejší než Vettel (1:29,251 min). Australan dokázal ukrojit další sedm desetin ze svého nejrychlejšího času.
Práce na Maldonadově Williamsu v průběhu prvního tréninku v Indii (foto: Williams F1 Team)
Marussia přivezla nové přední křídlo, které zkoušel Glock, zatímco Mercedes trávil hodně času laděním pasivního DDRS na zadním křídle.
Lotus dle očekávání nasadil již na oba vozy Coanda výfuky i nové přední křídlo. Ferrari porovnávalo dvě verze zadních i předních křídel, mělo nové brzdové kanálky i menší úpravy podlahy.
Po 72 min se pořadí na čele dvakrát za sebou změnilo: nejprve Alonso (1:28,210) dokázal Webbera o 19 tisícin překonat, poté do čela vystřelil Hamilton: 1:28,046 min a po rekordním prvním sektoru v dalším kole dostal instrukci zajet do boxů. O pět min později jej překonává opět Red Bull, tentokrát řízený Vettelem (1:28,036 min).
Ferrari se v závěru věnovalo dalším aerodynamickým testům. Na trati kroužilo 21 vozů, svůj čas na čele ještě zlepšily Red Bully, o 2 tisíciny rychlejší čas než Hamilton zajel Alonso se svým Ferrari. Druhý McLaren ovládaný Buttonem se posunu na poslední chvíli před Ferrari a svého kolegu na druhou pozici.
Počet ujetých kol
Přehled nejvyšších rychlostí: 1. Vergne - 319,2 km/hod; 2. Ricciardo - 318,7; 3. Hülkenberg - 317,6; 4. Schumacher - 316,9; 5. Gutiérrez - 316,9; 6. Di Resta - 316,8; 7. Rosberg - 316,8; 8. Kobajaši - 316,8; 9. Pic - 315,3; 10. Bottas - 315,3.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.