Lewis Hamilton poprvé od svého oznámení o přestupu k Mercedesu už promluvil s Ronem Dennisem, v továrně McLarenu ve Wokingu však žádnou velkou řeč na rozloučenou podle agentury Reuters nepronesl. S týmem se mu nepodařilo získat více než jeden titul, dle svých slov neměl na vůz takové štěstí, jako Sebastian Vettel.
"S nikým jsem si nesedl a nemluvil, protože jsme stále v pohybu kvůli rozjetému ročníku... ještě není konec," uvedl včera mezi novináři před závodním víkendem v Indii. "Nyní je důležité udržet vysokou motivaci, takže když jsem se tam vrátil, dělal jsem normální věci jako obvykle."
"Hovořil jsem s Ronem a společně plánujeme setkání, myslím, že v Abú Zabí. Zajdeme spolu na večeři a dobře si povykládáme," pokračuje Hamilton. Bývalý šéf McLarenu Dennis mu dal v roce 2007 šanci závodit v F1 a mladý Lewis napoprvé po boku Fernanda Alonsa málem šampionát vyhrát. Nyní míří k Mercedesu, kde nahradí Michaela Schumachera.
"Když jsem vyhrál mistrovství světa, neměl jsem takové štěstí jako Sebastian, že bych měl auto, které dominovalo i následujícímu ročníku. Jsem rozhodně velmi smutný kvůli tomu, že jsme nedokázali vyhrát další mistrovství světa. Cítím, že jakožto tým na to máme a že na to mám i já. Z nějakých důvodů to nevyšlo a já si nehodlám stěžovat," říká Brit.
Hamilton minulý pátek sice navštívil Woking, ale žádnou velkou rozlučkovou řeč nepronesl,jak informoval bulvární tisk (ilustrační foto: McLaren Mercedes)
Prohlásil, že letos již na titul nedosáhne, a připustil, že na něj zřejmě nebude mít ani příští rok s Mercedesem, který se ještě musí zlepšit: "Ve zbytku roku to teď bude o tom pokusit se pomoci týmu vyhrát šampionát. Řekl bych, že v reálu zaostáváme příliš na to, abychom zvítězili mezi piloty. Pokud by se nám to nějakým zázrakem povedlo, rád svá slova odvolám."
McLaren konstruktérský titul vyhrál naposledy v roce 1998 - v roce 2007 kvůli skandálu se zneužitím dat Ferrari o něj nemohl bojovat. "Měli jsme šanci v roce 2007, ale připravili jsme se o ni. Takže ano, získat ho znovu a dostat se na koně, to by bylo fantastické," dodává Hamilton.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.