Jak Romain Grosjean hodnotí své týmové kolegy v F1? U Renaultu (nyní Lotus) měl možnost nastupovat po boku dvojnásobného mistra světa Fernanda Alonsa, v současnosti hájí barvy týmu z Enstone s dalším šampionem - s Kimim Räikkönenem.
Na dotaz, zda je Alonso zvenčí tak strašným týmovým kolegou, jak to zvenčí vypadá, pro F1 Racing odpovídá: "Ne. Když jste ve voze, je příjemné mít za svého kolegu mistra světa. Pro mě to bylo dobré nastupovat po boku Fernanda, hodně jsem se naučil. Jak každý ví, je fantastickým pilotem, a bylo příjemné na něj v oblasti výkonnosti příliš neztrácet."
Grosjean v roce 2009, kdy naskočil do rozjeté sezóny s ne příliš konkurenceschopným Renaultem, na Alonsa v kvalifikacích ztrácel průměrně 0,538 s, což na nováčka nebyl špatný výkon. Po "crashgate" to vzhledem k okolnostem Piquetova odchodu neměl jednoduché.
Grosjeanova ztráta na Alonsa v kvalifikacích v sezóně 2009
"Bylo to před třemi lety, a když máte šanci dostat se do F1, neřeknete ne. Byl jsem jen ve špatném čase na špatném místě. Nyní se snad jedná o správnou dobu a správné místo," vzpomíná. Nyní si však atmosféru v týmu pochvaluje a se svým bývalým španělským učitelem si stále rozumí.
"Pomohl mi porozumět mnoha věcem v F1. Byli jsme přáteli ještě před tím, než jsme se stali týmovými kolegy, a i dnes k sobě stále máme dobrý vztah. Rád si s ním povídám během přehlídek pilotů před závody a při podobných příležitostech," uvádí pilot Lotusu.
Räikkönen s Alonsem na trati... (foto: Lotus F1 Team)
Nyní sdílí garáž s Räikkönenem. Jaké to pro něj je? Udílí mu Fin nějaké rady? "Inu, Kimiho mimo trať moc dobře neznám, ale na okruhu je náš vztah docela dobrý. Sdílíme vše, což pomáhá týmu k pokrokům.
To je klíčem k tomu, proč jsme si v kvalifikacích tak vyrovnaní, proč jsme si velmi blízko v závodní rychlosti a často vpředu. Nezáleží na tom, že si nejsme moc nablízku mimo trať: hlavní je, že jste profesionály a vycházíte spolu dobře jakožto týmoví kolegové," míní Grosjean.
... a v přátelském rozhovoru mimo ní (foto: Sutton Images)
Co se od obou mistrů světa po svém boku naučil? "Měl jsem v tom štěstí. Pomohlo mi to se zlepšit. Oba jsou velmi odlišnými osobnostmi, mají toho však také spoustu společného. Vždy se snaží ze svých vozů dostat maximum, vědí, co chtějí a nikdy se nevzdávají - to jsou jejich skutečné silné stránky, což mi také pomohlo, abych se nikdy nevzdával."
Grosjean to ilustruje na příkladu letošní Velké ceny Británie: "V Silverstone jsem byl po prvním kole poslední. Buď to vzdáte a zastavíte, nebo na to po celý závod tlačíte a získáte body. Způsob, jakým jezdili, mi pomohl zlepšit své ježdění. Pozorování jejich přístupu k závodění je ale ještě větší pomocí."
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.