Jak Romain Grosjean hodnotí své týmové kolegy v F1? U Renaultu (nyní Lotus) měl možnost nastupovat po boku dvojnásobného mistra světa Fernanda Alonsa, v současnosti hájí barvy týmu z Enstone s dalším šampionem - s Kimim Räikkönenem.
Na dotaz, zda je Alonso zvenčí tak strašným týmovým kolegou, jak to zvenčí vypadá, pro F1 Racing odpovídá: "Ne. Když jste ve voze, je příjemné mít za svého kolegu mistra světa. Pro mě to bylo dobré nastupovat po boku Fernanda, hodně jsem se naučil. Jak každý ví, je fantastickým pilotem, a bylo příjemné na něj v oblasti výkonnosti příliš neztrácet."
Grosjean v roce 2009, kdy naskočil do rozjeté sezóny s ne příliš konkurenceschopným Renaultem, na Alonsa v kvalifikacích ztrácel průměrně 0,538 s, což na nováčka nebyl špatný výkon. Po "crashgate" to vzhledem k okolnostem Piquetova odchodu neměl jednoduché.
Grosjeanova ztráta na Alonsa v kvalifikacích v sezóně 2009
"Bylo to před třemi lety, a když máte šanci dostat se do F1, neřeknete ne. Byl jsem jen ve špatném čase na špatném místě. Nyní se snad jedná o správnou dobu a správné místo," vzpomíná. Nyní si však atmosféru v týmu pochvaluje a se svým bývalým španělským učitelem si stále rozumí.
"Pomohl mi porozumět mnoha věcem v F1. Byli jsme přáteli ještě před tím, než jsme se stali týmovými kolegy, a i dnes k sobě stále máme dobrý vztah. Rád si s ním povídám během přehlídek pilotů před závody a při podobných příležitostech," uvádí pilot Lotusu.
Räikkönen s Alonsem na trati... (foto: Lotus F1 Team)
Nyní sdílí garáž s Räikkönenem. Jaké to pro něj je? Udílí mu Fin nějaké rady? "Inu, Kimiho mimo trať moc dobře neznám, ale na okruhu je náš vztah docela dobrý. Sdílíme vše, což pomáhá týmu k pokrokům.
To je klíčem k tomu, proč jsme si v kvalifikacích tak vyrovnaní, proč jsme si velmi blízko v závodní rychlosti a často vpředu. Nezáleží na tom, že si nejsme moc nablízku mimo trať: hlavní je, že jste profesionály a vycházíte spolu dobře jakožto týmoví kolegové," míní Grosjean.
... a v přátelském rozhovoru mimo ní (foto: Sutton Images)
Co se od obou mistrů světa po svém boku naučil? "Měl jsem v tom štěstí. Pomohlo mi to se zlepšit. Oba jsou velmi odlišnými osobnostmi, mají toho však také spoustu společného. Vždy se snaží ze svých vozů dostat maximum, vědí, co chtějí a nikdy se nevzdávají - to jsou jejich skutečné silné stránky, což mi také pomohlo, abych se nikdy nevzdával."
Grosjean to ilustruje na příkladu letošní Velké ceny Británie: "V Silverstone jsem byl po prvním kole poslední. Buď to vzdáte a zastavíte, nebo na to po celý závod tlačíte a získáte body. Způsob, jakým jezdili, mi pomohl zlepšit své ježdění. Pozorování jejich přístupu k závodění je ale ještě větší pomocí."
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.