Jak Romain Grosjean hodnotí své týmové kolegy v F1? U Renaultu (nyní Lotus) měl možnost nastupovat po boku dvojnásobného mistra světa Fernanda Alonsa, v současnosti hájí barvy týmu z Enstone s dalším šampionem - s Kimim Räikkönenem.
Na dotaz, zda je Alonso zvenčí tak strašným týmovým kolegou, jak to zvenčí vypadá, pro F1 Racing odpovídá: "Ne. Když jste ve voze, je příjemné mít za svého kolegu mistra světa. Pro mě to bylo dobré nastupovat po boku Fernanda, hodně jsem se naučil. Jak každý ví, je fantastickým pilotem, a bylo příjemné na něj v oblasti výkonnosti příliš neztrácet."
Grosjean v roce 2009, kdy naskočil do rozjeté sezóny s ne příliš konkurenceschopným Renaultem, na Alonsa v kvalifikacích ztrácel průměrně 0,538 s, což na nováčka nebyl špatný výkon. Po "crashgate" to vzhledem k okolnostem Piquetova odchodu neměl jednoduché.
Grosjeanova ztráta na Alonsa v kvalifikacích v sezóně 2009
"Bylo to před třemi lety, a když máte šanci dostat se do F1, neřeknete ne. Byl jsem jen ve špatném čase na špatném místě. Nyní se snad jedná o správnou dobu a správné místo," vzpomíná. Nyní si však atmosféru v týmu pochvaluje a se svým bývalým španělským učitelem si stále rozumí.
"Pomohl mi porozumět mnoha věcem v F1. Byli jsme přáteli ještě před tím, než jsme se stali týmovými kolegy, a i dnes k sobě stále máme dobrý vztah. Rád si s ním povídám během přehlídek pilotů před závody a při podobných příležitostech," uvádí pilot Lotusu.
Räikkönen s Alonsem na trati... (foto: Lotus F1 Team)
Nyní sdílí garáž s Räikkönenem. Jaké to pro něj je? Udílí mu Fin nějaké rady? "Inu, Kimiho mimo trať moc dobře neznám, ale na okruhu je náš vztah docela dobrý. Sdílíme vše, což pomáhá týmu k pokrokům.
To je klíčem k tomu, proč jsme si v kvalifikacích tak vyrovnaní, proč jsme si velmi blízko v závodní rychlosti a často vpředu. Nezáleží na tom, že si nejsme moc nablízku mimo trať: hlavní je, že jste profesionály a vycházíte spolu dobře jakožto týmoví kolegové," míní Grosjean.
... a v přátelském rozhovoru mimo ní (foto: Sutton Images)
Co se od obou mistrů světa po svém boku naučil? "Měl jsem v tom štěstí. Pomohlo mi to se zlepšit. Oba jsou velmi odlišnými osobnostmi, mají toho však také spoustu společného. Vždy se snaží ze svých vozů dostat maximum, vědí, co chtějí a nikdy se nevzdávají - to jsou jejich skutečné silné stránky, což mi také pomohlo, abych se nikdy nevzdával."
Grosjean to ilustruje na příkladu letošní Velké ceny Británie: "V Silverstone jsem byl po prvním kole poslední. Buď to vzdáte a zastavíte, nebo na to po celý závod tlačíte a získáte body. Způsob, jakým jezdili, mi pomohl zlepšit své ježdění. Pozorování jejich přístupu k závodění je ale ještě větší pomocí."
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.