Pilotům se Buddhův mezinárodní okruh v Indii zamlouvá. Dějiště 16. závodu sezóny, který se tam pojede o tomto víkendu, patří k těm nejrychlejším v kalendáři F1.
"Většina moderní tratí nabízí velmi podobný pocit, přijdete na to, že všem vyhovuje stejný jízdní styl a rytmus," uvádí Lewis Hamilton. "Buddhův mezinárodní okruh je však jiný: má toho více společné se skvělými dráhami jako je Spa, spíše než s bezpočtem dalších moderních míst, která navštěvujeme."
"Je to dáno neuvěřitelně plynulým místem - obecně od pravotočivé zatáčky č. 4 s širokým nájezdem, která se táhne z kopce, je trať zkrátka sérií rychlých, hladkých zatáček, která vám umožňují dostat vůz na absolutní limit," vysvětluje pilot, který od příštího roku bude hájit barvy Mercedesu.
Jeho současnému týmovému kolegovi z McLarenu - Jensonovi Buttonovi - připomíná spíše Suzuku: "Je tam několik neobvyklých faktorů. Zaprvé, nájezd do zatáček č. 3 a 4 jsou neuvěřitelně široké, téměř jaké dálnice, aby podněcovaly k volbě různých stop do zatáčky a napomáhaly k předjíždění. Slyšel jsem, že to je prvkem, který bude přenesen i na novou dráhu v Austinu.
Zadruhé, kombinace zatáček č. 10 a 11 je také velmi zvláštní: obrovská pravotočivá zatáčka ve tvaru mísy se dvěma vrcholy je trochu jako Spoon v Suzuce. U nových okruhů jsou tak rychlé zatáčky neobvyklé a je opravdu příjemné, když jimi projíždíte - boční přetížení je skvělé."
Mapa okruhu v Indii (zdroj: formula1.com)
Sebastianovi Vettelovi se pro změnu vybavuje Monza: "S průměrnou rychlostí 235 km/hod se jedná o druhý nejrychlejší okruh roku po Monze."
"Je tam spousta převýšení, které zlepšují zábavu: od 8% klesání až po 10% stoupání, je to jako na horské dráze. Opravdu se z něj stává jeden z nejnáročnějších okruhů kalendáře," dodává lídr šampionátu.
K atraktivní podívané a vyššímu počtu předjížděcích manévrů během letošní Velké ceny Indie by mělo pomoci prodloužení druhé DRS zóny na zadní dlouhé rovince o 80 metrů. Obě DRS zóny jsou nezávislé, s vlastním detekčním bodem, přičemž ta první zůstává proti minulému roku beze změny.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.