Pilotům se Buddhův mezinárodní okruh v Indii zamlouvá. Dějiště 16. závodu sezóny, který se tam pojede o tomto víkendu, patří k těm nejrychlejším v kalendáři F1.
"Většina moderní tratí nabízí velmi podobný pocit, přijdete na to, že všem vyhovuje stejný jízdní styl a rytmus," uvádí Lewis Hamilton. "Buddhův mezinárodní okruh je však jiný: má toho více společné se skvělými dráhami jako je Spa, spíše než s bezpočtem dalších moderních míst, která navštěvujeme."
"Je to dáno neuvěřitelně plynulým místem - obecně od pravotočivé zatáčky č. 4 s širokým nájezdem, která se táhne z kopce, je trať zkrátka sérií rychlých, hladkých zatáček, která vám umožňují dostat vůz na absolutní limit," vysvětluje pilot, který od příštího roku bude hájit barvy Mercedesu.
Jeho současnému týmovému kolegovi z McLarenu - Jensonovi Buttonovi - připomíná spíše Suzuku: "Je tam několik neobvyklých faktorů. Zaprvé, nájezd do zatáček č. 3 a 4 jsou neuvěřitelně široké, téměř jaké dálnice, aby podněcovaly k volbě různých stop do zatáčky a napomáhaly k předjíždění. Slyšel jsem, že to je prvkem, který bude přenesen i na novou dráhu v Austinu.
Zadruhé, kombinace zatáček č. 10 a 11 je také velmi zvláštní: obrovská pravotočivá zatáčka ve tvaru mísy se dvěma vrcholy je trochu jako Spoon v Suzuce. U nových okruhů jsou tak rychlé zatáčky neobvyklé a je opravdu příjemné, když jimi projíždíte - boční přetížení je skvělé."
Mapa okruhu v Indii (zdroj: formula1.com)
Sebastianovi Vettelovi se pro změnu vybavuje Monza: "S průměrnou rychlostí 235 km/hod se jedná o druhý nejrychlejší okruh roku po Monze."
"Je tam spousta převýšení, které zlepšují zábavu: od 8% klesání až po 10% stoupání, je to jako na horské dráze. Opravdu se z něj stává jeden z nejnáročnějších okruhů kalendáře," dodává lídr šampionátu.
K atraktivní podívané a vyššímu počtu předjížděcích manévrů během letošní Velké ceny Indie by mělo pomoci prodloužení druhé DRS zóny na zadní dlouhé rovince o 80 metrů. Obě DRS zóny jsou nezávislé, s vlastním detekčním bodem, přičemž ta první zůstává proti minulému roku beze změny.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.