Pastor Maldonado tvrdí, že jho misí ve Formuli 1 je dostat Williams zpět na špici. Svou budoucnost ještě nemá jistou, ale v Grove je spokojený a rád by tam zůstal i příští rok.
Venezuelan letos vyhrál Velkou cenu Španělska, poté však absolvoval osm závodů bez zisku jediného bodu. Dočkal se až v Japonsku, kde si připsal další čtyři body a v šampionátu mu patří 15. příčka.
Williams dnes uspořádal v Silverstone mediální den pro své partnery a novináře, během kterého se představili jeho závodní piloti a Susie Wolffová se závodními monoposty. Maldonado proháněl FW18, Bottas se Sennou FW08 a Wolffová vůbec poprvé naživo okusila vůz F1 - loňský model FW33.
Pastor Maldonado usedá do Williamsu FW18
"Mou misí je dostat Williams zpět na špici. Než odejdu, opravdu doufám, že s tímto týmem vyhraji šampionát. Určitě bych velmi rád zůstal. Prožil jsem s týmem dva báječné roky a vyhrál jsem po jediném roce v Barceloně, kde jsme předvedli, že jsme skvělým týmem," popisuje Maldonado.
"Krom minulého závodu, který byl pro nás skutečně těžký, si myslím, že si vedeme celkem dobře a stále se zlepšujeme, takže příští rok pro tým vypadá celkem dobře," pokračuje venezuelský pilot, který se však moc o budoucnosti nechce bavit.
A krátce na to se starším Williamsem vyráží k první jízdě
"V F1 se mohou věci okamžitě změnit. Momentálně nemám potvrzení, ale určitě bych rád zůstal. Oceňuji to, co mi tým dává a velkou zodpovědnost, kterou mám jakožto pilot č. 1 v autě č. 1. Myslím, že jsem si vedl hodně dobře," věří si.
Proč nedokázal pokračovat ve výborných výsledcích po Barceloně? "Sezóna byla jako na houpačce. Prožil jsem těžký okamžik, dát vše dohromady. Udělal jsem několik chyb, ale zároveň na mě byli komisaři celkem přísní a měl jsem i smůlu."
Susie Wolffová ve voze FW33 v rozhovoru s Brunem Sennou
"Pokud si vzpomenete na Singapur, mířil jsem na pódium, ale měli jsme na voze poruchu, to se však stává. Bylo to jako v kruhu, ale už je to minulostí. Není jednoduché přijmout to, že děláte chyby, musíte však hledět vstříc a ještě více se snažit," pokračuje pilot Williamsu.
K nevydařenému poslednímu závodu v Koreji Maldonado pro Autosport dodal: "Těžko říci, zda ztrácíme. Jsem si 100% jistý, že podmínky z pohledu našeho vozu nebyly skvělé. Nebyli jsme na této trati dobře vyvážení. Víme ale, v čem problémy spočívají. Pokud se ohlédnete o tři závody zpět, byli jsme téměř na špici. Jsme připraveni zareagovat, abychom byli v příštích závodech konkurenceschopní."
Patrick Head (vlevo) zkoumá své dílo - starý dobrý vůz FW18, který dnes provětral Maldonado
© Foto: Williams F1 Team, 2012
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.