Pastor Maldonado tvrdí, že jho misí ve Formuli 1 je dostat Williams zpět na špici. Svou budoucnost ještě nemá jistou, ale v Grove je spokojený a rád by tam zůstal i příští rok.
Venezuelan letos vyhrál Velkou cenu Španělska, poté však absolvoval osm závodů bez zisku jediného bodu. Dočkal se až v Japonsku, kde si připsal další čtyři body a v šampionátu mu patří 15. příčka.
Williams dnes uspořádal v Silverstone mediální den pro své partnery a novináře, během kterého se představili jeho závodní piloti a Susie Wolffová se závodními monoposty. Maldonado proháněl FW18, Bottas se Sennou FW08 a Wolffová vůbec poprvé naživo okusila vůz F1 - loňský model FW33.
Pastor Maldonado usedá do Williamsu FW18
"Mou misí je dostat Williams zpět na špici. Než odejdu, opravdu doufám, že s tímto týmem vyhraji šampionát. Určitě bych velmi rád zůstal. Prožil jsem s týmem dva báječné roky a vyhrál jsem po jediném roce v Barceloně, kde jsme předvedli, že jsme skvělým týmem," popisuje Maldonado.
"Krom minulého závodu, který byl pro nás skutečně těžký, si myslím, že si vedeme celkem dobře a stále se zlepšujeme, takže příští rok pro tým vypadá celkem dobře," pokračuje venezuelský pilot, který se však moc o budoucnosti nechce bavit.
A krátce na to se starším Williamsem vyráží k první jízdě
"V F1 se mohou věci okamžitě změnit. Momentálně nemám potvrzení, ale určitě bych rád zůstal. Oceňuji to, co mi tým dává a velkou zodpovědnost, kterou mám jakožto pilot č. 1 v autě č. 1. Myslím, že jsem si vedl hodně dobře," věří si.
Proč nedokázal pokračovat ve výborných výsledcích po Barceloně? "Sezóna byla jako na houpačce. Prožil jsem těžký okamžik, dát vše dohromady. Udělal jsem několik chyb, ale zároveň na mě byli komisaři celkem přísní a měl jsem i smůlu."
Susie Wolffová ve voze FW33 v rozhovoru s Brunem Sennou
"Pokud si vzpomenete na Singapur, mířil jsem na pódium, ale měli jsme na voze poruchu, to se však stává. Bylo to jako v kruhu, ale už je to minulostí. Není jednoduché přijmout to, že děláte chyby, musíte však hledět vstříc a ještě více se snažit," pokračuje pilot Williamsu.
K nevydařenému poslednímu závodu v Koreji Maldonado pro Autosport dodal: "Těžko říci, zda ztrácíme. Jsem si 100% jistý, že podmínky z pohledu našeho vozu nebyly skvělé. Nebyli jsme na této trati dobře vyvážení. Víme ale, v čem problémy spočívají. Pokud se ohlédnete o tři závody zpět, byli jsme téměř na špici. Jsme připraveni zareagovat, abychom byli v příštích závodech konkurenceschopní."
Patrick Head (vlevo) zkoumá své dílo - starý dobrý vůz FW18, který dnes provětral Maldonado
© Foto: Williams F1 Team, 2012
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.