Jezdci Caterhamu jsou si vědomi, že letos k získání desátého místa v Poháru konstruktérů budou potřebovat také štěstí.
Vůz Caterham CT-01 je v letošní sezóně pravidělně 10. nejrychlejší vůz v poli. Díky 12. místu Tima Glocka ze Singapuru drží má však Marussia v Poháru konstruktérů navrch.
Caterham by k desátému místu musel v některém ze zbývajících 4 závodů získat také 12. pozici. Nemá však rychlost na to, aby bojoval s týmy ve středu pole a ani to, že bude pravidělně dojíždět před Marusiií nebude stačit.
Jezdci Caterhamu jsou vzniklou situací zklamaní: "Samožřejmě, že je to frustrující," řekl Kovalainen pro Autosport. "Měli jsme několik dobrých závodů a většinu času jsme byli před Marussií."
"V Singapuru jsem také měl závod do druhého safety caru v kapse a bezpečně bych dojel před Timem. Nejde s tím mnoho udělat. Musíme získat maximum z toho, co máme," dodal finský pilot.
Vitalij Petrov považoval právě Singapur za závod, kde se mohlo rozhodnout: "Je to frustrující, protože naše auto je rychlejší. Myslel jsem si, že právě v Singapuru bysme mohli dojet na 11. nebo 12. místě a upevnit si desátou příčku. Přesně takto to ale udělala Marussia."
Jezdci Caterhamu během Velké ceně Koreje (foto: Caterham F1 Team)
Petrov však stále věří, že se Caterhamu podaří získat desátou příčku zpět. Heikki Kovalainen k tomu dodává, že by jim mohl pomoci mokrý závod: "Déšť může pomoci. V pořádném mokrém závodě vznikají situace, kdy věci mohou jít dobře i špatně."
"Nemůžeme ale podceňovat také výsledky na suchu. V Suzuce 2010 jsem dojel dvanáctý a letos v Japonsku také odpadlo hodně aut. Nikdy nevíte, co se může stát," uzavřel Fin.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.