Jezdci Caterhamu jsou si vědomi, že letos k získání desátého místa v Poháru konstruktérů budou potřebovat také štěstí.
Vůz Caterham CT-01 je v letošní sezóně pravidělně 10. nejrychlejší vůz v poli. Díky 12. místu Tima Glocka ze Singapuru drží má však Marussia v Poháru konstruktérů navrch.
Caterham by k desátému místu musel v některém ze zbývajících 4 závodů získat také 12. pozici. Nemá však rychlost na to, aby bojoval s týmy ve středu pole a ani to, že bude pravidělně dojíždět před Marusiií nebude stačit.
Jezdci Caterhamu jsou vzniklou situací zklamaní: "Samožřejmě, že je to frustrující," řekl Kovalainen pro Autosport. "Měli jsme několik dobrých závodů a většinu času jsme byli před Marussií."
"V Singapuru jsem také měl závod do druhého safety caru v kapse a bezpečně bych dojel před Timem. Nejde s tím mnoho udělat. Musíme získat maximum z toho, co máme," dodal finský pilot.
Vitalij Petrov považoval právě Singapur za závod, kde se mohlo rozhodnout: "Je to frustrující, protože naše auto je rychlejší. Myslel jsem si, že právě v Singapuru bysme mohli dojet na 11. nebo 12. místě a upevnit si desátou příčku. Přesně takto to ale udělala Marussia."
Jezdci Caterhamu během Velké ceně Koreje (foto: Caterham F1 Team)
Petrov však stále věří, že se Caterhamu podaří získat desátou příčku zpět. Heikki Kovalainen k tomu dodává, že by jim mohl pomoci mokrý závod: "Déšť může pomoci. V pořádném mokrém závodě vznikají situace, kdy věci mohou jít dobře i špatně."
"Nemůžeme ale podceňovat také výsledky na suchu. V Suzuce 2010 jsem dojel dvanáctý a letos v Japonsku také odpadlo hodně aut. Nikdy nevíte, co se může stát," uzavřel Fin.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.