Jezdci Caterhamu jsou si vědomi, že letos k získání desátého místa v Poháru konstruktérů budou potřebovat také štěstí.
Vůz Caterham CT-01 je v letošní sezóně pravidělně 10. nejrychlejší vůz v poli. Díky 12. místu Tima Glocka ze Singapuru drží má však Marussia v Poháru konstruktérů navrch.
Caterham by k desátému místu musel v některém ze zbývajících 4 závodů získat také 12. pozici. Nemá však rychlost na to, aby bojoval s týmy ve středu pole a ani to, že bude pravidělně dojíždět před Marusiií nebude stačit.
Jezdci Caterhamu jsou vzniklou situací zklamaní: "Samožřejmě, že je to frustrující," řekl Kovalainen pro Autosport. "Měli jsme několik dobrých závodů a většinu času jsme byli před Marussií."
"V Singapuru jsem také měl závod do druhého safety caru v kapse a bezpečně bych dojel před Timem. Nejde s tím mnoho udělat. Musíme získat maximum z toho, co máme," dodal finský pilot.
Vitalij Petrov považoval právě Singapur za závod, kde se mohlo rozhodnout: "Je to frustrující, protože naše auto je rychlejší. Myslel jsem si, že právě v Singapuru bysme mohli dojet na 11. nebo 12. místě a upevnit si desátou příčku. Přesně takto to ale udělala Marussia."
Jezdci Caterhamu během Velké ceně Koreje (foto: Caterham F1 Team)
Petrov však stále věří, že se Caterhamu podaří získat desátou příčku zpět. Heikki Kovalainen k tomu dodává, že by jim mohl pomoci mokrý závod: "Déšť může pomoci. V pořádném mokrém závodě vznikají situace, kdy věci mohou jít dobře i špatně."
"Nemůžeme ale podceňovat také výsledky na suchu. V Suzuce 2010 jsem dojel dvanáctý a letos v Japonsku také odpadlo hodně aut. Nikdy nevíte, co se může stát," uzavřel Fin.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.