Nabízíme další aktualizovaný díl spletitého seriálu o přestupech jezdců. Tentokrát se nezaměříme na již podepsané a jisté přestupy, ale na ty jezdce, kteří ještě své místo nemají jisté.
Jako velký diplomat se tento závodní víkend předvedl Timo Glock. Očekává v prodloužení smlouvy u Marussie, ale přirozeně by velmi rád dostal příležitost jezdit s lepším vozem. Skrze média proto nahodil malou udičku:
„Byl by to [přestup do jiného týmu] zajisté krok kupředu. Ale nyní se soustředím na svůj kontrakt, takže nejsem v domluvě s nikým jiným.“
Pokud by ale nějaká nabídka přišla, Timo by se jistě nějaké domluvě nebránil: „pak bych se rozhodl podle svého názoru."
V případě, že by zůstal u svého týmu, doufá, že příjem milionů díky nové Concordské dohodě by mohl jejich snahy více zužitkovat. „Pomohlo by nám to ve vývoji a život by pro nás byl mnohem jednodušší,“ dodal německý pilot
Timo si prozatím nechává otevřená zadní vrátka
Velkým tajnůstkářem se stal v tomto týdnu testovací jezdec Pirelli Jaime Alguersuari, který na sebe připoutal pozornost potom, co se na jeho oficiálních stránkách obejvil slogan: „Nové výzvy, nové cíle. Sledujte me, už brzy.“
Sám doplnil jen krátké prohlášení: "Doufám, že všechny mé znalosti a zkušenosti budeme moci příští rok přenést do závodů. Brzy budeme přesně znát program pro příští rok.“
"Ještě o mně uslyšíte," vzkázal celému světu Alguersuari
O volné místo v Sauberu údajně bojují dva kandidáti. Tím prvním by měl být Nico Hülkenberg, aktuální jezdec Force India a jeho konkurentem by se měl stát mexický jezdec GP2 Esteban Gutierrez. O něm se hovoří zejména z toho důvodu, že z týmu odchází Sergio Pérez, který za sebou v Sauberu zanechal mexického sponzora Telmex.
Těžké Massovy dny a možná i probdělé noci nekončí, ale jak sám řekl „už to nebude dlouho trvat.“ Po výborném výsledku v Suzuce slábnou možnosti, že by jeho místo ukořistil Nico Hülkenberg nebo Paul di Resta.
„V druhé půlce šampionátu jsme odváděli dobrou práci. Je škoda, že jsme to nezvládli od začátku, ale musíme vyzdvihnout pozitivní část druhé poloviny. Pracoval jsem a bojoval jsem tvrdě, abych to zvládl. Posledních pár závodů pro mě bylo velmi dobrých a důležitých. Vše teď jde tím správným směrem. Samozřejmě se soustředím na pokračování.“
Massa doufá, že zůstane u Ferrari
Nic jistého prozatím nemá ani finský jezdec Heikki Kovalainen závodící za Caterham. Stejně jako Timo Glock i Heikki by rád získal lukrativnější pozici, nicméněna prvním místě je snaha udržet si stávající sedačku, a proto aktuálně probíhá vyjednávání s Tony Fernandesem. Jak Heikki sám přiznal, míč je nyní na straně Caterhamu: „Těšíme se na odpověď týmu,“ potvrdil v Koreji.
Posledním jezdcem, který se doposud v Koreji vyjádřil ke svým možnostem, je Vitaly Petrov. V jeho případě se dá spíše ale hovořit o „nemožnostech“, protože jeho finanční zdroje vysychají a Ruský jezdec možná nebude mít dostatek peněz na to, aby si mohl dovolit platit celou příští sezónu. Nicméně jeho manažerka Oksana Kosachenko stále pokračuje ve vyjednáváních.
„Chceme se udržet tady, můj management a tým spolu stále vyjednávají o kontraktu pro příští rok, takže vše je otevřené,“ dodal Vitaly Petrov.
Ani Petrov nemá svou závodní sedačku jistou
Jak je vidno, kolotoč přestupů ještě stále není u konce a mnoho jezdců má nyní velkou motivaci předvést co nejlepší výsledky. Vypadá to, že nás v závodě čeká ještě tvrdší boj, než jsme zvyklí.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.