Nabízíme další aktualizovaný díl spletitého seriálu o přestupech jezdců. Tentokrát se nezaměříme na již podepsané a jisté přestupy, ale na ty jezdce, kteří ještě své místo nemají jisté.
Jako velký diplomat se tento závodní víkend předvedl Timo Glock. Očekává v prodloužení smlouvy u Marussie, ale přirozeně by velmi rád dostal příležitost jezdit s lepším vozem. Skrze média proto nahodil malou udičku:
„Byl by to [přestup do jiného týmu] zajisté krok kupředu. Ale nyní se soustředím na svůj kontrakt, takže nejsem v domluvě s nikým jiným.“
Pokud by ale nějaká nabídka přišla, Timo by se jistě nějaké domluvě nebránil: „pak bych se rozhodl podle svého názoru."
V případě, že by zůstal u svého týmu, doufá, že příjem milionů díky nové Concordské dohodě by mohl jejich snahy více zužitkovat. „Pomohlo by nám to ve vývoji a život by pro nás byl mnohem jednodušší,“ dodal německý pilot
Timo si prozatím nechává otevřená zadní vrátka
Velkým tajnůstkářem se stal v tomto týdnu testovací jezdec Pirelli Jaime Alguersuari, který na sebe připoutal pozornost potom, co se na jeho oficiálních stránkách obejvil slogan: „Nové výzvy, nové cíle. Sledujte me, už brzy.“
Sám doplnil jen krátké prohlášení: "Doufám, že všechny mé znalosti a zkušenosti budeme moci příští rok přenést do závodů. Brzy budeme přesně znát program pro příští rok.“
"Ještě o mně uslyšíte," vzkázal celému světu Alguersuari
O volné místo v Sauberu údajně bojují dva kandidáti. Tím prvním by měl být Nico Hülkenberg, aktuální jezdec Force India a jeho konkurentem by se měl stát mexický jezdec GP2 Esteban Gutierrez. O něm se hovoří zejména z toho důvodu, že z týmu odchází Sergio Pérez, který za sebou v Sauberu zanechal mexického sponzora Telmex.
Těžké Massovy dny a možná i probdělé noci nekončí, ale jak sám řekl „už to nebude dlouho trvat.“ Po výborném výsledku v Suzuce slábnou možnosti, že by jeho místo ukořistil Nico Hülkenberg nebo Paul di Resta.
„V druhé půlce šampionátu jsme odváděli dobrou práci. Je škoda, že jsme to nezvládli od začátku, ale musíme vyzdvihnout pozitivní část druhé poloviny. Pracoval jsem a bojoval jsem tvrdě, abych to zvládl. Posledních pár závodů pro mě bylo velmi dobrých a důležitých. Vše teď jde tím správným směrem. Samozřejmě se soustředím na pokračování.“
Massa doufá, že zůstane u Ferrari
Nic jistého prozatím nemá ani finský jezdec Heikki Kovalainen závodící za Caterham. Stejně jako Timo Glock i Heikki by rád získal lukrativnější pozici, nicméněna prvním místě je snaha udržet si stávající sedačku, a proto aktuálně probíhá vyjednávání s Tony Fernandesem. Jak Heikki sám přiznal, míč je nyní na straně Caterhamu: „Těšíme se na odpověď týmu,“ potvrdil v Koreji.
Posledním jezdcem, který se doposud v Koreji vyjádřil ke svým možnostem, je Vitaly Petrov. V jeho případě se dá spíše ale hovořit o „nemožnostech“, protože jeho finanční zdroje vysychají a Ruský jezdec možná nebude mít dostatek peněz na to, aby si mohl dovolit platit celou příští sezónu. Nicméně jeho manažerka Oksana Kosachenko stále pokračuje ve vyjednáváních.
„Chceme se udržet tady, můj management a tým spolu stále vyjednávají o kontraktu pro příští rok, takže vše je otevřené,“ dodal Vitaly Petrov.
Ani Petrov nemá svou závodní sedačku jistou
Jak je vidno, kolotoč přestupů ještě stále není u konce a mnoho jezdců má nyní velkou motivaci předvést co nejlepší výsledky. Vypadá to, že nás v závodě čeká ještě tvrdší boj, než jsme zvyklí.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.