Nabízíme další aktualizovaný díl spletitého seriálu o přestupech jezdců. Tentokrát se nezaměříme na již podepsané a jisté přestupy, ale na ty jezdce, kteří ještě své místo nemají jisté.
Jako velký diplomat se tento závodní víkend předvedl Timo Glock. Očekává v prodloužení smlouvy u Marussie, ale přirozeně by velmi rád dostal příležitost jezdit s lepším vozem. Skrze média proto nahodil malou udičku:
„Byl by to [přestup do jiného týmu] zajisté krok kupředu. Ale nyní se soustředím na svůj kontrakt, takže nejsem v domluvě s nikým jiným.“
Pokud by ale nějaká nabídka přišla, Timo by se jistě nějaké domluvě nebránil: „pak bych se rozhodl podle svého názoru."
V případě, že by zůstal u svého týmu, doufá, že příjem milionů díky nové Concordské dohodě by mohl jejich snahy více zužitkovat. „Pomohlo by nám to ve vývoji a život by pro nás byl mnohem jednodušší,“ dodal německý pilot
Timo si prozatím nechává otevřená zadní vrátka
Velkým tajnůstkářem se stal v tomto týdnu testovací jezdec Pirelli Jaime Alguersuari, který na sebe připoutal pozornost potom, co se na jeho oficiálních stránkách obejvil slogan: „Nové výzvy, nové cíle. Sledujte me, už brzy.“
Sám doplnil jen krátké prohlášení: "Doufám, že všechny mé znalosti a zkušenosti budeme moci příští rok přenést do závodů. Brzy budeme přesně znát program pro příští rok.“
"Ještě o mně uslyšíte," vzkázal celému světu Alguersuari
O volné místo v Sauberu údajně bojují dva kandidáti. Tím prvním by měl být Nico Hülkenberg, aktuální jezdec Force India a jeho konkurentem by se měl stát mexický jezdec GP2 Esteban Gutierrez. O něm se hovoří zejména z toho důvodu, že z týmu odchází Sergio Pérez, který za sebou v Sauberu zanechal mexického sponzora Telmex.
Těžké Massovy dny a možná i probdělé noci nekončí, ale jak sám řekl „už to nebude dlouho trvat.“ Po výborném výsledku v Suzuce slábnou možnosti, že by jeho místo ukořistil Nico Hülkenberg nebo Paul di Resta.
„V druhé půlce šampionátu jsme odváděli dobrou práci. Je škoda, že jsme to nezvládli od začátku, ale musíme vyzdvihnout pozitivní část druhé poloviny. Pracoval jsem a bojoval jsem tvrdě, abych to zvládl. Posledních pár závodů pro mě bylo velmi dobrých a důležitých. Vše teď jde tím správným směrem. Samozřejmě se soustředím na pokračování.“
Massa doufá, že zůstane u Ferrari
Nic jistého prozatím nemá ani finský jezdec Heikki Kovalainen závodící za Caterham. Stejně jako Timo Glock i Heikki by rád získal lukrativnější pozici, nicméněna prvním místě je snaha udržet si stávající sedačku, a proto aktuálně probíhá vyjednávání s Tony Fernandesem. Jak Heikki sám přiznal, míč je nyní na straně Caterhamu: „Těšíme se na odpověď týmu,“ potvrdil v Koreji.
Posledním jezdcem, který se doposud v Koreji vyjádřil ke svým možnostem, je Vitaly Petrov. V jeho případě se dá spíše ale hovořit o „nemožnostech“, protože jeho finanční zdroje vysychají a Ruský jezdec možná nebude mít dostatek peněz na to, aby si mohl dovolit platit celou příští sezónu. Nicméně jeho manažerka Oksana Kosachenko stále pokračuje ve vyjednáváních.
„Chceme se udržet tady, můj management a tým spolu stále vyjednávají o kontraktu pro příští rok, takže vše je otevřené,“ dodal Vitaly Petrov.
Ani Petrov nemá svou závodní sedačku jistou
Jak je vidno, kolotoč přestupů ještě stále není u konce a mnoho jezdců má nyní velkou motivaci předvést co nejlepší výsledky. Vypadá to, že nás v závodě čeká ještě tvrdší boj, než jsme zvyklí.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.