KOREA - 1. TRÉNINK; V úvodním volném tréninku před Velkou cenou Koreje byl nejrychlejší Lewis Hamilton s McLarenem. O tři desetiny sekundy pomalejší byl lídr šampionát Fernando Alonso.
Pilot Ferrari se po většinu času držel na čele výsledkové listiny, kde se brzy vyšvihl a pak se dále zlepšoval. Když ke konci většina zahajovala delší jízdy, nezdálo se pravděpodobné, že by jej někdo překonal.
Povedlo se to však Hamiltonovi (1:39,280 min), jenž předváděl po problémech se zadním zavěšením v Suzuce (více zde) velmi solidní rychlost. Ke konci se zlepšil i Mark Webber s Red Bullem a posunul se za něj na třetí místo. Jeho týmový kolega Sebastian Vettel skončil pátý za druhým Ferrari Felipeho Massy.
Dalšími v pořadí byla dvojice Mercedesu Schumacher - Rosberg. Michael ale nebyl příliš spokojený s vozem, na chvíli s ním zamířil do garáže. Osmou příčku obsadil Grosjean, jeho týmový kolega Räikkönen s novými Coanda výfuky (podobnými Ferrari a McLarenu - foto) a dalšími novinkami skončil jedenáctý. Do první desítky se vešel ještě Paul di Resta a Jenson Button.
Ferrari moc novinek v Koreji nemá, s Coanda výfuky zato vyrazili Lotus a Williams(foto: Scuderia Ferrari)
McLaren přivezl několik výkonnostních vylepšení pro svůj vůz MP4/27 (upravené zavěšení) a po odhalení příčin Hamiltonova trápení věří, že si to bude moci rozdat s Red Bullem o vítězství. Ferrari má jen čtyři drobná vylepšení, rozsáhlejší novinky nasadí až příště v Indii. Dnes opět zkoušelo nové křídlo, které představilo minulý víkend v Suzuce (+ 2 další verze ze Singapuru).
Svou verzi Coanda výfuků po delší době vytáhl i Williams - i když ten s ní pracuje spíše jako s vývojovým prvkem pro příští rok, zatímco Lotus by ji tento víkend rád nasadil už i do závodu. Vyzkoušel ji Valtteri Bottas, jenž zastoupil Bruna Sennu. Dvanáctý Maldonado se věnoval přípravě na nedělní velkou cenu.
Z nováčků nastoupili krom zmíněného Bottase i Jules Bianchi (Force India) místo Nica Hülkenberga a s Caterhamem se svezl Giedo van der Garde, možná budoucí náhrada Vitalije Petrova.
Trénink se obešel bez incidentů, nejméně kol ujel Timo Glock s Marusií, která se trápila s řízením jeho monopostu.
Počty ujetých kol
Přehled maximálních rychlostí: 1. Pérez - 318,9 km/hod; 2. Massa - 318,8; 3. Räikkönen - 318,4; 4. Grosjean - 318,3; 5. Di Resta - 317,8; 6. Bianchi - 317,7.
Přehled všech časů prvního tréninku: zde (PDF).
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.