McLaren přišel na to, proč byl Lewis Hamilton během Velké ceny Japonska tak pomalý - měl totiž problém se zadním zavěšením.
Hamilton byl zmatený chováním svého vozu a měl potíže s volbou nastavení v kvalifikaci. Problém se podle něj sám vyřešil během nedělního závodu. McLaren nyní ví, v čem potíže spočívaly.
Na dotaz Autosportu, zda jeho volba v nastavení vedla ke špatnému chování vozu, Hamilton odpověděl: "Ve skutečnosti ne. Znám své auto velmi dobře, takže se špatně rozhodnu velmi ojediněle. A pokud už k tomu dojde, jedná se jen o drobnou změnu, se kterou se dokážu vypořádat."
"Tohle však bylo to vůbec nejhorší nastavení a byl jsem opravdu šokovaný tím, že jsem to udělal. Doufal jsem, že to není má chyba, ale kluci naštěstí po závodě provedli spoustu analýz a přišli na to, že jsme měli závadu na části zadního zavěšení, což je utěšující," pokračuje pilot McLarenu.
"Nebylo to selhání zavěšení, protože jsem s ním stále mohl jezdit. Jednalo se jen o část, která pomáhá vyvážení, a když ji nastavíte, měla by určitým způsobem reagovat, k tomu však nedošlo. Jsem spokojený s tím, na co jsme přišli, takže to o tomto víkendu už nebude problémem," vysvětluje budoucí jezdec Mercedesu.
Lewis Hamilton byl zmatený chováním a nekonkurenceschopností svého vozu(foto: McLaren Mercedes)
A jak hodnotí své šance na titul, k němuž mají nejblíže Fernando Alonso a Sebastian Vettel? "Máme konkurenceschopné auto, takže o něj stále můžeme bojovat. Byli jsme rychlejší než oni v Singapuru a v Monze, stále tedy patříme k dominantním silám šampionátu.
V posledních dvou závodech jsme měli získat 35 bodů, ale k dispozici je stále 125 bodů, musíme se snažit. Musíte do toho zkrátka dát vše a počkat si na výsledek," dodává Hamilton.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.