Podobně jako BMW, ani japonská automobilka Honda nevylučuje návrat do formule 1. Zástupci Hondy však upozorňují, že z krátkodobého hlediska není F1 primárním cílem.
Honda opustila královskou disciplínu v roce 2008 důsledkem celosvětové hospodářské krize. V poslední době se objevily zprávy, že vedení automobilky se několikrát sešlo se zástupci FIA a projednávalo budoucí program ve formuli 1.
Výkonný ředitel vývojové skupiny Honda Yoshiharu Yamamoto by návrat japonské automobilky uvítal. „Nemohu mluvit za celou Hondu, ale já osobně miluji motorsport. Ovšem ke vstupu do formule 1 je zapotřebí hodně věcí,“ uvedl Yamamoto.
„Jedná se o vrchol motosportu a to vyžaduje obrovské závazky. Ačkoliv je pravda, že závody sledujeme a snad se jich někdy zúčastníme,“ pokračoval.
Yamamoto upozorňuje, že rozhodně nepůjde o brzký návrat, ale v případná změna pravidel by mohla zvýšit pozornost Hondy. „Sleduji pravidla a pokud nám nabídnou příležitost, bylo by hezké se vrátit,“ dodal Yamamoto.
V současné době je středem pozornosti Mistrovství světa cestovních vozů (WTCC), kam Honda nasadí od příštího roku dva tovární vozy pro Tiaga Monteira a Gabriele Tarquiniho. „Nejprve musíme ve WTCC vyhrávat, pak se můžeme poohlížet jinde,“ vysvětlil Yamamoto.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.