Podobně jako BMW, ani japonská automobilka Honda nevylučuje návrat do formule 1. Zástupci Hondy však upozorňují, že z krátkodobého hlediska není F1 primárním cílem.
Honda opustila královskou disciplínu v roce 2008 důsledkem celosvětové hospodářské krize. V poslední době se objevily zprávy, že vedení automobilky se několikrát sešlo se zástupci FIA a projednávalo budoucí program ve formuli 1.
Výkonný ředitel vývojové skupiny Honda Yoshiharu Yamamoto by návrat japonské automobilky uvítal. „Nemohu mluvit za celou Hondu, ale já osobně miluji motorsport. Ovšem ke vstupu do formule 1 je zapotřebí hodně věcí,“ uvedl Yamamoto.
„Jedná se o vrchol motosportu a to vyžaduje obrovské závazky. Ačkoliv je pravda, že závody sledujeme a snad se jich někdy zúčastníme,“ pokračoval.
Yamamoto upozorňuje, že rozhodně nepůjde o brzký návrat, ale v případná změna pravidel by mohla zvýšit pozornost Hondy. „Sleduji pravidla a pokud nám nabídnou příležitost, bylo by hezké se vrátit,“ dodal Yamamoto.
V současné době je středem pozornosti Mistrovství světa cestovních vozů (WTCC), kam Honda nasadí od příštího roku dva tovární vozy pro Tiaga Monteira a Gabriele Tarquiniho. „Nejprve musíme ve WTCC vyhrávat, pak se můžeme poohlížet jinde,“ vysvětlil Yamamoto.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.