Niki Lauda se dle Helmuta Marka snažil k Mercedesu přetáhnout z Red Bullu hlavního designéra Adriana Neweyho.
Rakouský bývalý trojnásobný mistr světa vyjednal pro Mercedes, který jej jmenoval svým nevýkonným předsedou, novou Concordskou dohodu a ulovil Lewise Hamiltona z McLarenu.
Podle Marka se snažil zlomit také veleúspěšného návrháře monopostů F1 Neweyho. "Pan Lauda se zajímal o to, jak dlouho má Adrian Newey s námi platný kontrakt," cituje jej Bild. Uznávaný aerodynamik má s Red Bullem údajně smlouvu až do roku 2014 a ročně u něj vydělává v přepočtu na 200 mil. Kč.
"Existuje smlouva, kterou musí dodržet," pokračuje odborný poradce Red Bullu a pravá ruka majitele Dietricha Mateschitze pro záležitosti týkající se Formule 1.
"A co by u Mercedesu [Newey] ostatně dělal? Kromě Rosse Brawna tam mají další tři technické ředitele. Příliš mnoho náčelníků a málo Indiánů," pokračuje Marko.
Mercedes si však podle něj nedělal zálusk pouze na Hamiltona či Neweyho. "Chtěli i Vettela," dodává.
Adrian Newey a Sebastian Vettel ve studiu s Nikim Laudou (foto: Red Bull Racing)
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.