Nejrychlejší kolo dnes zajel Lewis Hamilton a zítra odstartuje první. V první řadě ho doplní Pastor Maldonado s Williamsem.
První část - Q1
První část kvalifikace začala. Kimi Räikkönen hned v úvodu předvedl parádní hodiny. Uvidíme, jak to jemu i celému týmu Lotus půjde, zatím se jim moc nedaří.
Vzhledem k tomu, že jedno kolo zde trvá téměř dvě minuty, není času nazbyt, proto se nikdo nezdržuje v garáži moc dlouho.
Problémy nemá jen Räikkönen, v první zatáčce se průjezd nepovedl Hamiltonovi, o kus dál zase Rosberg pěkně přeletěl přes obrubníky a dal tak zabrat podvozku svého Mercedesu. To samé jen o chvíli později ve stejném místě zopakoval Hamilton, který špatně dobrzdil do zatáčky číslo deset. V tomto místě je to velmi nebezpečné, není složité tu ztratit kontrolu nad vozem a tvrdě narazit.
McLareny zatím v první části létají nejen přes obrubníky - Hamilton se zatím drží na prvním místě, Button je zatím čtvrtý, mezi nimi jsou oba jezdci Red Bullu. Jako vždy nás ale v této části zajímají spíš zadní pozice - nepostupující jezdci.
Zatím to vypadá na oba jezdce HRT a Marussie, u dalších jezdců zatím není nic jisté - Petrov se drží na sedmnáctém místě, na nepostupové příčce je naopak Kamuj Kobajaši.
Lotus na tom opravdu nebude nejlépe, Kimi Räikkönen už v první části sáhl po superměkké sadě pneumatik Pirelli, stejně jako jeho kolega Grosjean. A ostatní týmy na tom nejsou o moc lépe, kromě Red Bullu, McLarenu, Ferrari a Mercedesu už superměkkou sadu použili všichni.
Dvě minuty do konce a přicházejí poslední pokusy - někteří již mají postup jistý, jiní se o něj budou muset ještě porvat s časomírou.
Vergne i Ricciardo ze sestupových příček unikli, a do další části už se určitě nepodívá Kamuj Kobajaši, který je nyní osmnáctý.
Petrov sice ještě bojoval, ale lepší než 19. nejrychlejší čas z toho nebude. A nedaří se ani ostatním jezdcům z nepostupových příček.
Nepostupují: De la Rosa, Karthikeyan, Pic, Glock, Kovalainen, Petrov a KobajašiNejrychlejší kolo: Romain Grosjean - 1:47,688 min (superměkké pneumatiky).
Ještě nutno dodat, že všichni jezdci splnili kvalifikační limit 107%.
Druhá část - Q2
Druhá část začala a na trať se znovu jako první vydává Kimi Räikkönen. Superměkká sada už je nyní samozřejmostí. A jeho kolega Grosjean chyboval a narazil do bariéry, ale nedošlo k žádnému vážnějšímu poškození vozu a může se alespoň vrátit do boxů.
Takové štěstí už ale neměl Bruno Senna, při kontaktu s bariérou při pokusu o co nejrychlejší průjezd zatáčkou poškodil pravé zadní kolo natolik, že už nemůže pokračovat dál.
Pět minut před koncem druhé části se Grosjean vrací na trať, zdá se tedy, že jeho monopost nebyl tak výrazně poškozen při kontaktu s bariérou. Ostatně, má nejvyšší čas, protože zatím nezajel měřené kolo.
Povedlo se, Grosjean je nyní třetí. Vypadá to, že by se do další části mohl podívat. Ještě nás čekají poslední pokusy.
Hülkenberg se zlepšuje a posouvá se na šesté místo, Pérez ani Massa se do další části nepodívají. Maldonado se pěkným pokusem dostal na páté místo, a do top 10 se těsně dostává i Michael Schumacher, který tím pádem ale Hülkenberga odsouvá na 11. místo.
Nepostupují: Senna, Vergne, Ricciardo, Pérez, Massa, Räikkönen, HülkenbergNejrychlejší kolo: Lewis Hamilton - 1:46,665 (superměkká sada)
Třetí část - Q3
Poslední část začala a nikdo neotálí, téměř všichni jezdci jsou už na trati. První čas zajel Button, hned ho ale překonal Hamilton a Sebastian Vettel zůstává až za oběma McLareny.
Na trať vyjíždí Fernando Alonso a nejspíše stihne jen jeden pokus. Ferrari tu není tak rychlé jako v Monze, uvidíme, jaký čas zajede. Vrací se i Vettel, Button a Hamilton.
Grosjean zajíždí čtvrtý nejrychlejší čas, zdá se, že byl hodně nervózní - auto mu klouzalo ze strany na stranu.
Maldonado se vytáhl na druhé místo, překonal tak Jensona Buttona. Jak na tom bude Alonso? Třetí místo, je až za Maldonadem. Ještě ale nedojeli Vettel s Webberem.
Webber ale až páté místo, Vettel překonává Alonsa a je třetí, Jenson Button je čtvrtý. Hamilton tedy získal skvělým časem 1:46,362 pole position.
Na opačné straně výsledkové listiny třetí části jsou oba Mercedesy, Rosberg i Schumacher zůstali v garáži a ušetřili tak pro zítřejší závod pneumatiky.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.