Romain Grosjean si podle Kamuje Kobajašiho za způsobení havárie ve Spa zasloužil přísnější trest než finanční pokutu (1,25 mil. Kč) a zákaz jednoho startu.
"[Zákaz] na jeden závod - byl jsem opravdu překvapený. Očekával jsem více než jeden. Havaroval sedmkrát ve 12 závodech. To je více než polovina, což je trochu moc," cituje Kobajašiho BBC.
Japonec byl jedním z těch, kterému Hamilton přelétl přes auto, s mírným poškozením však na rozdíl svého týmového kolegy Sergia Péreze mohl pokračovat. Pro Sauber to byla po velmi vydařené kvalifikaci velká rána.
"V těch sedmi haváriích měl třikrát kontakt se mnou. Nebyla to má chyba. Vždy do někoho nabourá," stěžuje si dále Kobajaši. "Proč ti kluci chtějí skončit v první zatáčce nebo proč tolik riskují hned na začátku?"
Kobajaši byl překvapený Grosjeanovým mírným trestem (foto: Scuderia Ferrari)
"Závod je dlouhý a nevíme, co se přihodí. Pokud chtějí končit tak brzo, je to trochu překvapení. Každý člověk má svůj charakter. Lidé, kteří v F1 působí dlouho, nemají tolik kolizí. Dobrým příkladem je Kimi. Nikdy na začátku neriskuje. Ale když se na to podívám, stává na pódiu.
To je dobrý příklad pro jeho týmového kolegu a snad se z toho poučí a v dalším závodě - nikoliv zde - bude silný," dodává pilot Sauberu.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.