Romain Grosjean si podle Kamuje Kobajašiho za způsobení havárie ve Spa zasloužil přísnější trest než finanční pokutu (1,25 mil. Kč) a zákaz jednoho startu.
"[Zákaz] na jeden závod - byl jsem opravdu překvapený. Očekával jsem více než jeden. Havaroval sedmkrát ve 12 závodech. To je více než polovina, což je trochu moc," cituje Kobajašiho BBC.
Japonec byl jedním z těch, kterému Hamilton přelétl přes auto, s mírným poškozením však na rozdíl svého týmového kolegy Sergia Péreze mohl pokračovat. Pro Sauber to byla po velmi vydařené kvalifikaci velká rána.
"V těch sedmi haváriích měl třikrát kontakt se mnou. Nebyla to má chyba. Vždy do někoho nabourá," stěžuje si dále Kobajaši. "Proč ti kluci chtějí skončit v první zatáčce nebo proč tolik riskují hned na začátku?"
Kobajaši byl překvapený Grosjeanovým mírným trestem (foto: Scuderia Ferrari)
"Závod je dlouhý a nevíme, co se přihodí. Pokud chtějí končit tak brzo, je to trochu překvapení. Každý člověk má svůj charakter. Lidé, kteří v F1 působí dlouho, nemají tolik kolizí. Dobrým příkladem je Kimi. Nikdy na začátku neriskuje. Ale když se na to podívám, stává na pódiu.
To je dobrý příklad pro jeho týmového kolegu a snad se z toho poučí a v dalším závodě - nikoliv zde - bude silný," dodává pilot Sauberu.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.