SPA - 1. TRÉNINK; V prvním deštivém tréninku byl nejrychlejší Kamuj Kobajaši se Sauberem, druhý Maldonado ztrácel přes půl sekundy. Špičkové týmy kvůli počasí techniku šetřily.
Dopoledne začalo v Belgii za deště a teploty pouze kolem 13 °C. Z testovacích pilotů dopoledne dostali šanci pouze Valtteri Bottas místo Bruna Senny (Williams) a Dani Clos místo Naraina Karthikeyana (HRT). V 10 hod vyrazil jako první na dráhu Vergne následovaný Ricciardem, Closem, Petrovem a Bottasem - všichni na pneumatikách do deště (wet).
Schumacherova nová přilba pro Velkou cenu Belgie - zlato nahrazuje platina (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Schumacher s novou přilbou oslavující 300. velkou cenu a Alonso jezdili se zadními křídly pro nízký přítlak, jejich týmoví kolegové Rosberg a Massa s křídly pro střední přítlak. De la Rosa si však stěžoval, že je na ježdění příliš mokro.
Kobajaši byl prvním pilotem, který stanovil měřené kolo - 2:23,141 min, na výjezdu z Eau Rouge mu bylo naměřeno 215 km/hod. Ve svém čtvrtém okruhu byl pak o téměř 6 s rychlejší a zmizel v boxech. Po 15 min instalační kolo neabsolvovali pouze Alonso a Hamilton.
Nové přední křídlo Red Bullu (foto: T. Grüner)
Red Bull přivezl do Spa přepracovanou zadní část, do prvního tréninku ale kvůli dešti nasadil pouze nové přední křídlo.
Lotus poprvé zkoušel svůj F-kanál (jejich technický ředitel James Allison ho nazývá jednoduše "Zařízením") na obou vozech zároveň. Ve Spa by pro ně mohl být velkou výhodou - nachází se zde spousta dlouhých rovinek.
Samotný DRS zde pomáhá k o 1,2 s rychlejším časům na kolo, jeho vylepšení by mohlo přidat další 0,2 - 0,3 s. Tento typ okruhu má jejich vozu dokonale sedět - horší to u Lotusu bývá při nízkých teplotách a na tvrdších směsích pneumatik. Pirelli sem přivezlo to nejtvrdší, co může nabídnout: středně-tvrdou a tvrdou směs.
McLaren přivezl spoustu novinek. Některé jsou ukryté pod kapotou, jiné viditelné - např.: nová křídla a bočnicové panely podobné těm, které používá Sauber. Těsně kopírují přední stranu bočnic. Auto o moc hezčí není, ale na krásu se nehraje. Slouží k vylepšení proudění kolem vozu, a pokud fungovaly v tunelu, měly by se osvědčit i na dráze, protože nemají žádný vztah se zemí.
Nové přední křídlo Ferrari pro nižší přítlak bez horní kaskády v jeho přední části(foto: T. Grüner)
Stručně o některých dalších novinkách: Ferrari zkoušelo nové přední křídlo bez horní kaskády. Williams přivezl nové přední i dvě verze zadního křídla pro nízký přítlak, z toho jednu jsme již viděli v Kanadě. Marussia spoustu vylepšení - nové přední a zadní křídla i výfuky. Včera je pracně nasazovali na vůz, dnes je kvůli počasí opět sundávali. Zdá se, že chtějí vyzkoušet i svou verzi dvojitého DRS.
Prvních třicet minut pršelo opravdu hustě, poté Meteo France týmům sdělilo, že by měl slábnout. V polovině tréninku měl na svém kontě měřený čas pouze Kobajaši, na trati nebyl k vidění jediný monopost.
Nové bočnicové panely McLarenu (foto: McLaren Mercedes)
Po 47 min se na obhlídku vydali piloti Toro Rosso, opět na pneumatikách do deště, který ustával. Před Kobajašiho se svým prvním pokusem místo se posunul Ricciardo (2:14,520 min), Vergne byl o 1,842 s pomalejší. Francouz měl při průjezdu rychlým Pouhonem problémy a na chvíli se ocitl mimo trať, díky asfaltové únikové zóně však bez problému pokračoval. Přidávali se další a po 55 min kroužilo už 13 vozů.
Ke konci se však počasí opět zhoršoval a déšť sílil. Vettel měnil přední křídla a po chvíli i nos, v garáži McLarenu a Ferrari to aktivitou moc nehýřilo - na mokrých pneumatikách pro ně ježdění nemělo moc smysl, na intermediálky bylo na draze vody příliš.
Do čela se dostal na chvíli Maldonado (2:11,389 min), po 70 min jej vystřídal opět Kobajaši (2:11,389). Button s McLarenem se svým prvním pokusem dostává na 11. místo (2:16,861). Ke konci vyrazil i Alonso s Hamiltonem, ale Japonce již nikdo za zhoršujících se podmínek nepřekonal.
Koncovku zdramatizoval pouze Massa, kterému se v poslední šikaně Bus Stop zakouřilo z jeho Ferrari, nejspíše kvůli problému s motorem.
Maximální rychlosti: 1. Rosberg - 294 km/hod; 2. Clos - 294; 3. Vettel - 294; 4. Webber - 292; 5. Vergne - 292; 6. Ricciardo - 291.
Přehled všech časů 1. tréninku: PDF.
Hollywoodská hvězda Brad Pitt usedl za volant monopostu Formule 1 od McLarenu – stalo se tak těsně před uvedením filmu F1 do kin, v němž herec ztvárňuje hlavní roli. Produkce tím pokračuje v nevídaném propojení filmového světa s vrcholovým motorsportem.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.