SPA - 1. TRÉNINK; V prvním deštivém tréninku byl nejrychlejší Kamuj Kobajaši se Sauberem, druhý Maldonado ztrácel přes půl sekundy. Špičkové týmy kvůli počasí techniku šetřily.
Dopoledne začalo v Belgii za deště a teploty pouze kolem 13 °C. Z testovacích pilotů dopoledne dostali šanci pouze Valtteri Bottas místo Bruna Senny (Williams) a Dani Clos místo Naraina Karthikeyana (HRT). V 10 hod vyrazil jako první na dráhu Vergne následovaný Ricciardem, Closem, Petrovem a Bottasem - všichni na pneumatikách do deště (wet).
Schumacherova nová přilba pro Velkou cenu Belgie - zlato nahrazuje platina (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Schumacher s novou přilbou oslavující 300. velkou cenu a Alonso jezdili se zadními křídly pro nízký přítlak, jejich týmoví kolegové Rosberg a Massa s křídly pro střední přítlak. De la Rosa si však stěžoval, že je na ježdění příliš mokro.
Kobajaši byl prvním pilotem, který stanovil měřené kolo - 2:23,141 min, na výjezdu z Eau Rouge mu bylo naměřeno 215 km/hod. Ve svém čtvrtém okruhu byl pak o téměř 6 s rychlejší a zmizel v boxech. Po 15 min instalační kolo neabsolvovali pouze Alonso a Hamilton.
Nové přední křídlo Red Bullu (foto: T. Grüner)
Red Bull přivezl do Spa přepracovanou zadní část, do prvního tréninku ale kvůli dešti nasadil pouze nové přední křídlo.
Lotus poprvé zkoušel svůj F-kanál (jejich technický ředitel James Allison ho nazývá jednoduše "Zařízením") na obou vozech zároveň. Ve Spa by pro ně mohl být velkou výhodou - nachází se zde spousta dlouhých rovinek.
Samotný DRS zde pomáhá k o 1,2 s rychlejším časům na kolo, jeho vylepšení by mohlo přidat další 0,2 - 0,3 s. Tento typ okruhu má jejich vozu dokonale sedět - horší to u Lotusu bývá při nízkých teplotách a na tvrdších směsích pneumatik. Pirelli sem přivezlo to nejtvrdší, co může nabídnout: středně-tvrdou a tvrdou směs.
McLaren přivezl spoustu novinek. Některé jsou ukryté pod kapotou, jiné viditelné - např.: nová křídla a bočnicové panely podobné těm, které používá Sauber. Těsně kopírují přední stranu bočnic. Auto o moc hezčí není, ale na krásu se nehraje. Slouží k vylepšení proudění kolem vozu, a pokud fungovaly v tunelu, měly by se osvědčit i na dráze, protože nemají žádný vztah se zemí.
Nové přední křídlo Ferrari pro nižší přítlak bez horní kaskády v jeho přední části(foto: T. Grüner)
Stručně o některých dalších novinkách: Ferrari zkoušelo nové přední křídlo bez horní kaskády. Williams přivezl nové přední i dvě verze zadního křídla pro nízký přítlak, z toho jednu jsme již viděli v Kanadě. Marussia spoustu vylepšení - nové přední a zadní křídla i výfuky. Včera je pracně nasazovali na vůz, dnes je kvůli počasí opět sundávali. Zdá se, že chtějí vyzkoušet i svou verzi dvojitého DRS.
Prvních třicet minut pršelo opravdu hustě, poté Meteo France týmům sdělilo, že by měl slábnout. V polovině tréninku měl na svém kontě měřený čas pouze Kobajaši, na trati nebyl k vidění jediný monopost.
Nové bočnicové panely McLarenu (foto: McLaren Mercedes)
Po 47 min se na obhlídku vydali piloti Toro Rosso, opět na pneumatikách do deště, který ustával. Před Kobajašiho se svým prvním pokusem místo se posunul Ricciardo (2:14,520 min), Vergne byl o 1,842 s pomalejší. Francouz měl při průjezdu rychlým Pouhonem problémy a na chvíli se ocitl mimo trať, díky asfaltové únikové zóně však bez problému pokračoval. Přidávali se další a po 55 min kroužilo už 13 vozů.
Ke konci se však počasí opět zhoršoval a déšť sílil. Vettel měnil přední křídla a po chvíli i nos, v garáži McLarenu a Ferrari to aktivitou moc nehýřilo - na mokrých pneumatikách pro ně ježdění nemělo moc smysl, na intermediálky bylo na draze vody příliš.
Do čela se dostal na chvíli Maldonado (2:11,389 min), po 70 min jej vystřídal opět Kobajaši (2:11,389). Button s McLarenem se svým prvním pokusem dostává na 11. místo (2:16,861). Ke konci vyrazil i Alonso s Hamiltonem, ale Japonce již nikdo za zhoršujících se podmínek nepřekonal.
Koncovku zdramatizoval pouze Massa, kterému se v poslední šikaně Bus Stop zakouřilo z jeho Ferrari, nejspíše kvůli problému s motorem.
Maximální rychlosti: 1. Rosberg - 294 km/hod; 2. Clos - 294; 3. Vettel - 294; 4. Webber - 292; 5. Vergne - 292; 6. Ricciardo - 291.
Přehled všech časů 1. tréninku: PDF.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.