Marussia potvrdzuje, že v roce 2013 hodlá nasadit systém pro rekuperaci kinetické energie (KERS), který bude odebírat od Williamsu.
V rozhovoru, který dnes ruský tým zveřejnil, technický konzultant Pat Symonds uvádí: "Ano, příští rok budeme používat KERS. Plánujeme nasadit systém, který je vyvíjený Williamsem a který používali minulý rok s motorem Cosworth a v současnosti je ve voze s motorem Renault.
Naše jednotka pro rok 2013 je vyvíjena z něj. Velmi na nás zapůsobila technika, efektivita a hmotnost. Rovněž s Williamsem je potěšení pracovat jak po technické, tak i po obchodní stránce," pokračuje Symonds.
Marussia však zůstane u současného dodavatele motoru: "Budeme pokračovat s motorem Cosworth. Jsme spokojeni s práci, kterou s nimi děláme. Myslím, že spolupracujeme na zlepšování oblastí, kde to dle pravidel lze. Soustředíme se na vylepšování ovladatelnosti motoru, zvyšování jeho výkonnosti jakožto jednotky s vozem."
Charles Pic ve voze Marussie letos nahradil Jeroma d'Ambrosia (foto: Marussia Racing)
A jak je na tom Marussia s vývojem vozu pro příští sezónu? "Dle plánu. Časově to je vždy náročné, ale tak by to mělo být, když chcete, aby výkonnost vozu byla co nejvyšší.
Budou tam některé poměrně významné změny, ale z mnoha pohledů půjde o vylepšení MR01 - uplatnění toho, co jsme se o voze při závodění naučili za polovinu sezóny, a věcí, které jsme s vozem chtěli udělat, ale jednoduše jsme na ně minulý rok neměli čas. Takže všechno jde podle plánu a těšíme se na produktivní zimní testování a silný start do sezóny 2013.
Marussia po rozchodem s bývalým technickým ředitelem, který razil cestu vývoje pouze pomocí počítačů, konečně také před sezónou rozjela testování v aerodynamickém tunelu McLarenu.
"Program v aerodynamickém tunelu jsme zahájili koncem minulého roku. Zabírá to celkem dost času postavit velmi sofistikované modely, které používáme v tunelech F1, proto jsme výsledky tohoto programu u prvních verzí vozu MR01 nepociťovali."
Zadní část vozu MR01 v Maďarsku (foto: Marussia Racing)
"Jak jsme v sezóně pokračovali, byli jsme schopni nasazovat relativně drobná vylepšení vozu, která byla výsledkem programu v aerodynamickém tunelu. První větší vylepšení jsme ale představili v Silverstone.
Například jsme měli nový nos, který aerodynamici předběžně uvolnili koncem května poté, co byl v tunelu třetí květnový týden. Bočnice a výfuky byly vyvíjeny ve stejnou dobu. Zadní křídlo bylo zcela nové, s ním jsme začali dříve, uvolněno bylo koncem dubna, v květnu jsme ho v tunelu vyladili.
Ke konci května jsme definovali naše vylepšení pro Silverstone a červen jsme strávili detailním designem a výrobou nástrojů, které jsme potřebovali pro závod v Silverstone," pokračuje Symonds, jenž si pochvaluje zlepšení, které díky spolupráci s McLarenem dosáhli.
Vůz MR01 před prvním rozsáhlejším vylepšením ve Valencii (foto: Marussia Racing)
"Jsme velmi potěšení korelací z aerodynamického tunelu. Používáme aerodynamický tunelu společnosti McLaren Applied Technologies jako součást naše technického partnerství a obecně si myslím, že předpovědi z něj jsou vidět na okruhu jak během měření v pátečním tréninku, tak i ve skutečně zlepšené výkonnosti, jíž pozorujeme na voze.
Stále máme několik vylepšení, která můžeme nasadit na vůz v této sezóně. Svým způsobem máme štěstí, že jsou aerodynamická pravidla pro rok 2013 celkem podobná s letošními. Proto díly, které nyní vyvíjíme, mohou být ve skutečnosti společné pro konec této sezóny a začátek té příští s vozem pro rok 2013.
Takže zatímco se nyní zaměřujeme na rok 2013, máme vylepšení pro Spa a další přijdou v Singapuru. A jsem si opravdu jistý, že to nebude představovat konec našeho vývoje," dodává Symonds.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.