Marussia potvrdzuje, že v roce 2013 hodlá nasadit systém pro rekuperaci kinetické energie (KERS), který bude odebírat od Williamsu.
V rozhovoru, který dnes ruský tým zveřejnil, technický konzultant Pat Symonds uvádí: "Ano, příští rok budeme používat KERS. Plánujeme nasadit systém, který je vyvíjený Williamsem a který používali minulý rok s motorem Cosworth a v současnosti je ve voze s motorem Renault.
Naše jednotka pro rok 2013 je vyvíjena z něj. Velmi na nás zapůsobila technika, efektivita a hmotnost. Rovněž s Williamsem je potěšení pracovat jak po technické, tak i po obchodní stránce," pokračuje Symonds.
Marussia však zůstane u současného dodavatele motoru: "Budeme pokračovat s motorem Cosworth. Jsme spokojeni s práci, kterou s nimi děláme. Myslím, že spolupracujeme na zlepšování oblastí, kde to dle pravidel lze. Soustředíme se na vylepšování ovladatelnosti motoru, zvyšování jeho výkonnosti jakožto jednotky s vozem."
Charles Pic ve voze Marussie letos nahradil Jeroma d'Ambrosia (foto: Marussia Racing)
A jak je na tom Marussia s vývojem vozu pro příští sezónu? "Dle plánu. Časově to je vždy náročné, ale tak by to mělo být, když chcete, aby výkonnost vozu byla co nejvyšší.
Budou tam některé poměrně významné změny, ale z mnoha pohledů půjde o vylepšení MR01 - uplatnění toho, co jsme se o voze při závodění naučili za polovinu sezóny, a věcí, které jsme s vozem chtěli udělat, ale jednoduše jsme na ně minulý rok neměli čas. Takže všechno jde podle plánu a těšíme se na produktivní zimní testování a silný start do sezóny 2013.
Marussia po rozchodem s bývalým technickým ředitelem, který razil cestu vývoje pouze pomocí počítačů, konečně také před sezónou rozjela testování v aerodynamickém tunelu McLarenu.
"Program v aerodynamickém tunelu jsme zahájili koncem minulého roku. Zabírá to celkem dost času postavit velmi sofistikované modely, které používáme v tunelech F1, proto jsme výsledky tohoto programu u prvních verzí vozu MR01 nepociťovali."
Zadní část vozu MR01 v Maďarsku (foto: Marussia Racing)
"Jak jsme v sezóně pokračovali, byli jsme schopni nasazovat relativně drobná vylepšení vozu, která byla výsledkem programu v aerodynamickém tunelu. První větší vylepšení jsme ale představili v Silverstone.
Například jsme měli nový nos, který aerodynamici předběžně uvolnili koncem května poté, co byl v tunelu třetí květnový týden. Bočnice a výfuky byly vyvíjeny ve stejnou dobu. Zadní křídlo bylo zcela nové, s ním jsme začali dříve, uvolněno bylo koncem dubna, v květnu jsme ho v tunelu vyladili.
Ke konci května jsme definovali naše vylepšení pro Silverstone a červen jsme strávili detailním designem a výrobou nástrojů, které jsme potřebovali pro závod v Silverstone," pokračuje Symonds, jenž si pochvaluje zlepšení, které díky spolupráci s McLarenem dosáhli.
Vůz MR01 před prvním rozsáhlejším vylepšením ve Valencii (foto: Marussia Racing)
"Jsme velmi potěšení korelací z aerodynamického tunelu. Používáme aerodynamický tunelu společnosti McLaren Applied Technologies jako součást naše technického partnerství a obecně si myslím, že předpovědi z něj jsou vidět na okruhu jak během měření v pátečním tréninku, tak i ve skutečně zlepšené výkonnosti, jíž pozorujeme na voze.
Stále máme několik vylepšení, která můžeme nasadit na vůz v této sezóně. Svým způsobem máme štěstí, že jsou aerodynamická pravidla pro rok 2013 celkem podobná s letošními. Proto díly, které nyní vyvíjíme, mohou být ve skutečnosti společné pro konec této sezóny a začátek té příští s vozem pro rok 2013.
Takže zatímco se nyní zaměřujeme na rok 2013, máme vylepšení pro Spa a další přijdou v Singapuru. A jsem si opravdu jistý, že to nebude představovat konec našeho vývoje," dodává Symonds.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.