Marussia potvrdzuje, že v roce 2013 hodlá nasadit systém pro rekuperaci kinetické energie (KERS), který bude odebírat od Williamsu.
V rozhovoru, který dnes ruský tým zveřejnil, technický konzultant Pat Symonds uvádí: "Ano, příští rok budeme používat KERS. Plánujeme nasadit systém, který je vyvíjený Williamsem a který používali minulý rok s motorem Cosworth a v současnosti je ve voze s motorem Renault.
Naše jednotka pro rok 2013 je vyvíjena z něj. Velmi na nás zapůsobila technika, efektivita a hmotnost. Rovněž s Williamsem je potěšení pracovat jak po technické, tak i po obchodní stránce," pokračuje Symonds.
Marussia však zůstane u současného dodavatele motoru: "Budeme pokračovat s motorem Cosworth. Jsme spokojeni s práci, kterou s nimi děláme. Myslím, že spolupracujeme na zlepšování oblastí, kde to dle pravidel lze. Soustředíme se na vylepšování ovladatelnosti motoru, zvyšování jeho výkonnosti jakožto jednotky s vozem."
Charles Pic ve voze Marussie letos nahradil Jeroma d'Ambrosia (foto: Marussia Racing)
A jak je na tom Marussia s vývojem vozu pro příští sezónu? "Dle plánu. Časově to je vždy náročné, ale tak by to mělo být, když chcete, aby výkonnost vozu byla co nejvyšší.
Budou tam některé poměrně významné změny, ale z mnoha pohledů půjde o vylepšení MR01 - uplatnění toho, co jsme se o voze při závodění naučili za polovinu sezóny, a věcí, které jsme s vozem chtěli udělat, ale jednoduše jsme na ně minulý rok neměli čas. Takže všechno jde podle plánu a těšíme se na produktivní zimní testování a silný start do sezóny 2013.
Marussia po rozchodem s bývalým technickým ředitelem, který razil cestu vývoje pouze pomocí počítačů, konečně také před sezónou rozjela testování v aerodynamickém tunelu McLarenu.
"Program v aerodynamickém tunelu jsme zahájili koncem minulého roku. Zabírá to celkem dost času postavit velmi sofistikované modely, které používáme v tunelech F1, proto jsme výsledky tohoto programu u prvních verzí vozu MR01 nepociťovali."
Zadní část vozu MR01 v Maďarsku (foto: Marussia Racing)
"Jak jsme v sezóně pokračovali, byli jsme schopni nasazovat relativně drobná vylepšení vozu, která byla výsledkem programu v aerodynamickém tunelu. První větší vylepšení jsme ale představili v Silverstone.
Například jsme měli nový nos, který aerodynamici předběžně uvolnili koncem května poté, co byl v tunelu třetí květnový týden. Bočnice a výfuky byly vyvíjeny ve stejnou dobu. Zadní křídlo bylo zcela nové, s ním jsme začali dříve, uvolněno bylo koncem dubna, v květnu jsme ho v tunelu vyladili.
Ke konci května jsme definovali naše vylepšení pro Silverstone a červen jsme strávili detailním designem a výrobou nástrojů, které jsme potřebovali pro závod v Silverstone," pokračuje Symonds, jenž si pochvaluje zlepšení, které díky spolupráci s McLarenem dosáhli.
Vůz MR01 před prvním rozsáhlejším vylepšením ve Valencii (foto: Marussia Racing)
"Jsme velmi potěšení korelací z aerodynamického tunelu. Používáme aerodynamický tunelu společnosti McLaren Applied Technologies jako součást naše technického partnerství a obecně si myslím, že předpovědi z něj jsou vidět na okruhu jak během měření v pátečním tréninku, tak i ve skutečně zlepšené výkonnosti, jíž pozorujeme na voze.
Stále máme několik vylepšení, která můžeme nasadit na vůz v této sezóně. Svým způsobem máme štěstí, že jsou aerodynamická pravidla pro rok 2013 celkem podobná s letošními. Proto díly, které nyní vyvíjíme, mohou být ve skutečnosti společné pro konec této sezóny a začátek té příští s vozem pro rok 2013.
Takže zatímco se nyní zaměřujeme na rok 2013, máme vylepšení pro Spa a další přijdou v Singapuru. A jsem si opravdu jistý, že to nebude představovat konec našeho vývoje," dodává Symonds.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.