Sauber před nedávnem zveřejnil video s napůl rozříznutým starším vozem Formule 1. Dnes zveřejnil fotografie, které si můžete prohlédnout pod článkem.
Na snímcích si můžete prohlédnout detaily uvnitř vozu a rozmístění různých součástí: třetího tlumiče, pedálů, brzdové soustavy, hasicího přístroje, standardizované ECU McLarenu (poprvé nasazené právě v tomto voze), vysílače telemetrie a GPS signálu, řízení a volantu, palivové nádrže, motoru, převodovky, zadního zavěšení a dalších podrobností.
Jedná se o vůz F1.08 (konkrétně šasi č. 2), s nímž v roce 2008 Robert Kubica a Nick Heidfeld získali dohromady 135 bodů a vybojovali třetí místo v Poháru konstruktérů. Památným okamžikem byla zejména Velká cena Kanady, v níž tým získal své první vítězství a double.
Rozpůlený vůz Formule 1, pro zvětšení klikněte
Monopost byl poprvé veřejnosti přestaven 14. ledna 2008 v Mnichově a poprvé otestován na trati ve Valencii Kubicou, jenž s ním kromě vítězství získal také tři druhá místa. Polák chvíli dokonce vedl šampionát, ale BMW žel vývojové tempo ve snahách dobře se připravit na příští sezónu neudrželo. Z titulu se nakonec těšil Lewis Hamilton, jenž o bod porazil Felipeho Massu.
Sauber s modifikovaným vozem F1.08 jako první tým veřejně otestoval KERS a aerodynamický balík vyhovujícím novým pravidlům pro rok 2009. Zcela odlišný vzhled testovací pilot Christian Klien označil jako "nejhůře vypadající vůz Formule 1, který kdy viděl."
Fotografie najdete pod článkem, video (full HD) zde.© Foto: Sauber Motorsport AG
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.