Felipe Massa věří, že Fernando Alonso bude potřebovat jeho pomoc, aby mohl s Ferrari vyhrát letošní šampionát.
Španěl si svým včerejším třetím vítězstvím vybudoval již 34bodobý náskok na druhého Marka Webbera. Za svou největší hrozbu stále považuje oba Red Bully a Lewise Hamiltona z McLarenu.
Massa však cítí, že ve druhé polovině sezóny bude muset zabrat: "Fernando mě určitě potřebuje. V takovémto šampionátu je velmi důležité, aby bodovaly oba vozy. Letos to je mezi mnoha piloty, mnoha týmy tak vyrovnané. Proto víte, jak důležitý je každý výsledek. Jedná se o šampionát, o jehož vítězství či ztrátě může rozhodnout jediný bod."
"Každý závod bude od teď až do konce důležitý. Musíme pracovat tak, jako v několika posledních závodech, a vylepšovat auto. Pak bude mít Fernando ještě větší šanci bojovat až do posledního závodu," tvrdí Brazilec.
Sebevědomí mu po Německu, kde dojel po chybě před první zatáčkou až na dvanáctém místě, neschází: "Cítím se teď velmi dobře. Řekl bych, že po Monaku mi řízení vozu připadá velmi automatické, velmi dobré - a to je tou nejdůležitější věcí."
Massa: "S rychlostí bylo vše v pořádku" (foto: Scuderia Ferrari)
"Na začátku sezóny jsem se necítil velmi dobře, ale po prvních závodech se spousta věcí změnila. Je to jednoduché, když máte rychlost. Na začátku jsme ale měli náraz a bylo to. S rychlostí bylo vše v pořádku," dodává Massa.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.