Šéf McLarenu bránil Lewise Hamiltona, který - ač byl ve Velké ceně Německa o kolo zpět - předjel na druhém místě jedoucího Sebastiana Vettela. Toho tento manévr velmi rozčílil.
Hamilton v úvodu závodu utrpěl defekt a po své druhé zastávce se dostal do klubka jezdců bojujících o vítězství. Na čerstvějších pneumatikách rychleji, a aby příliš nezavázel Buttonovi, tak Sebastiana Vettela předjel.
"Nebylo to od Lewise hezké, nechápu, proč s námi závodil. Pokud si chce jezdit rychle, měl by se stáhnout dozadu a tam si najit mezeru. Bylo to stupidní, protože byl o kolo zpět," čertil se po závodě Vettel.
"Nečekal jsem, že zaútočí, protože jsem v tom neviděl smysl - a pak mě překvapil, když se najednou objevil vedle mě. Myslím, že nás to stálo místo ve prospěch Buttona, protože krátce nato jsme zajeli do boxů," pokračuje Němec.
Jak by reagoval Fernando Alonso, kdyby se Lewis rozhodl předjet i jej? "Věděl jsem, že kdyby byl v DRS zóně blízko a pokusil by se zaútočit, neměl bych mu problém nechat místo. Věděl jsem, že nezávodí s námi. Nechtěli jsme nic riskovat. Pro mě to bylo dobré mít Hamiltona mezi mnou a Sebastianem."
Šéf McLarenu na manévru svého pilota nic špatného nevidí. "Závodní piloti závodí. Byl rychlejší, předjel a poodjel mu, takže si nějakou stupiditou nejsem jistý," naráží Whitmarsh na Vettelovy komentáře.
O kolo zpět jedoucí Hamilton Vettelovi ukázal záda(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Stejně to vidí i sportovní ředitel McLarenu Sam Michael: "Bylo to zcela legální. Přijel a byl rychlejší. Řekli jsme mu, že mu je kvůli Jensonovi máváno modrými vlajkami. Když dostanete modrou vlajku, máte dvě možnosti: nechat se předjet nebo podstatně zrychlit.
Tak jsme mu řekli, aby pořádně zabral a Vettela předjel - a on to udělal. Vůbec ho nezdržoval, protože se ho Vettel nedokázal držet. Takže to na Vettelův závod nemělo žádný vliv, bylo to úplně v pořádku."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.