Šéf McLarenu bránil Lewise Hamiltona, který - ač byl ve Velké ceně Německa o kolo zpět - předjel na druhém místě jedoucího Sebastiana Vettela. Toho tento manévr velmi rozčílil.
Hamilton v úvodu závodu utrpěl defekt a po své druhé zastávce se dostal do klubka jezdců bojujících o vítězství. Na čerstvějších pneumatikách rychleji, a aby příliš nezavázel Buttonovi, tak Sebastiana Vettela předjel.
"Nebylo to od Lewise hezké, nechápu, proč s námi závodil. Pokud si chce jezdit rychle, měl by se stáhnout dozadu a tam si najit mezeru. Bylo to stupidní, protože byl o kolo zpět," čertil se po závodě Vettel.
"Nečekal jsem, že zaútočí, protože jsem v tom neviděl smysl - a pak mě překvapil, když se najednou objevil vedle mě. Myslím, že nás to stálo místo ve prospěch Buttona, protože krátce nato jsme zajeli do boxů," pokračuje Němec.
Jak by reagoval Fernando Alonso, kdyby se Lewis rozhodl předjet i jej? "Věděl jsem, že kdyby byl v DRS zóně blízko a pokusil by se zaútočit, neměl bych mu problém nechat místo. Věděl jsem, že nezávodí s námi. Nechtěli jsme nic riskovat. Pro mě to bylo dobré mít Hamiltona mezi mnou a Sebastianem."
Šéf McLarenu na manévru svého pilota nic špatného nevidí. "Závodní piloti závodí. Byl rychlejší, předjel a poodjel mu, takže si nějakou stupiditou nejsem jistý," naráží Whitmarsh na Vettelovy komentáře.
O kolo zpět jedoucí Hamilton Vettelovi ukázal záda(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Stejně to vidí i sportovní ředitel McLarenu Sam Michael: "Bylo to zcela legální. Přijel a byl rychlejší. Řekli jsme mu, že mu je kvůli Jensonovi máváno modrými vlajkami. Když dostanete modrou vlajku, máte dvě možnosti: nechat se předjet nebo podstatně zrychlit.
Tak jsme mu řekli, aby pořádně zabral a Vettela předjel - a on to udělal. Vůbec ho nezdržoval, protože se ho Vettel nedokázal držet. Takže to na Vettelův závod nemělo žádný vliv, bylo to úplně v pořádku."
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.