Felipeho Massu nikterak nevzrušuje to, co při prodloužení smlouvy s Red Bullem odhalil Mark Webber - totiž že jednal s Ferrari o jeho možném nahrazení v příští sezóně.
Brazilec včera novinářům řekl, že tato informace na něj neměla vůbec žádný vliv: "Ne, určitě ne. Jsem si jistý, že nejen Mark, ale mnoho jiných pilotů hovoří s Ferrari. Určitě přes 50 jezdců volá Ferrari. Je to velký tým a většina pilotů by moc ráda jezdila za Ferrari. Takže to pro mne není problém.
Jediná věc, která je pro mě problémem, je přemýšlení o výsledcích. To je to jediné, o co se starám, ne o jednání. Ta mi nic nedělají. Výsledek je to, co je skutečně důležité," uvědomuje si Massa.
Myslí si, že má vše ve svých rukou - pokud bude ve zbytku sezóny pravidelně získávat dobré výsledky a bodovat, věří, že za Ferrari bude závodit i v příští sezóně: "Je to klíčem k mé budoucnosti. Když máte výsledky, vždy jste důležitější."
Pro klid v duši by měl raději už v Maranellu podepsáno: "Je to lepší, když máte několik let ve svém kontraktu, takže na to nemusíte myslet. Ale to už je součástí naší práce."
Felipe Massa za deště v Silverstone (foto: Scuderia Ferrari)
"Vždy nastane čas, kdy se ocitnete v posledním roce platnosti vaší smlouvy a musíte myslet dopředu o dalším roce. Ve velkém týmu jste vždy pod tlakem, ať už máte či nemáte kontrakt pro příští sezónu. To je součástí práce zde, takže na to nemyslím," dodává Massa.
U Ferrari pro příští sezónu nemá stále nic jisté a podle Autosportu v Maranellu i přes jeho lepší výkony v posledních závodech stále vyhodnocují potenciální náhrady. Spekuluje se o Heikkim Kovalainenovi z Caterhamu, absolventovi Ferrari Driver Academy - Sergiovi Pérezovi či Paulovi di Restovi či štědré nabídce pro některého z top pilotů.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.