Felipeho Massu nikterak nevzrušuje to, co při prodloužení smlouvy s Red Bullem odhalil Mark Webber - totiž že jednal s Ferrari o jeho možném nahrazení v příští sezóně.
Brazilec včera novinářům řekl, že tato informace na něj neměla vůbec žádný vliv: "Ne, určitě ne. Jsem si jistý, že nejen Mark, ale mnoho jiných pilotů hovoří s Ferrari. Určitě přes 50 jezdců volá Ferrari. Je to velký tým a většina pilotů by moc ráda jezdila za Ferrari. Takže to pro mne není problém.
Jediná věc, která je pro mě problémem, je přemýšlení o výsledcích. To je to jediné, o co se starám, ne o jednání. Ta mi nic nedělají. Výsledek je to, co je skutečně důležité," uvědomuje si Massa.
Myslí si, že má vše ve svých rukou - pokud bude ve zbytku sezóny pravidelně získávat dobré výsledky a bodovat, věří, že za Ferrari bude závodit i v příští sezóně: "Je to klíčem k mé budoucnosti. Když máte výsledky, vždy jste důležitější."
Pro klid v duši by měl raději už v Maranellu podepsáno: "Je to lepší, když máte několik let ve svém kontraktu, takže na to nemusíte myslet. Ale to už je součástí naší práce."
Felipe Massa za deště v Silverstone (foto: Scuderia Ferrari)
"Vždy nastane čas, kdy se ocitnete v posledním roce platnosti vaší smlouvy a musíte myslet dopředu o dalším roce. Ve velkém týmu jste vždy pod tlakem, ať už máte či nemáte kontrakt pro příští sezónu. To je součástí práce zde, takže na to nemyslím," dodává Massa.
U Ferrari pro příští sezónu nemá stále nic jisté a podle Autosportu v Maranellu i přes jeho lepší výkony v posledních závodech stále vyhodnocují potenciální náhrady. Spekuluje se o Heikkim Kovalainenovi z Caterhamu, absolventovi Ferrari Driver Academy - Sergiovi Pérezovi či Paulovi di Restovi či štědré nabídce pro některého z top pilotů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.