Podle šéfa McLarenu Martina Whitmarshe by se týmy Formule 1 a držitel komerčních práv Bernie Ecclestone měli ujistit, že Mezinárodní automobilová federace (FIA) bude součástí nové Concordské dohody.
"Můžete mít čistě komerční dohodu [mezi týmy a Ecclestonem], pokud však soutěžíte v šampionátu FIA a nemáte tripartitní smlouvu, pak to neodmyslitelně může být matoucí," uvádí Whitmarsh pro Autosport.
Podle Ecclestona by nová Concordská dohoda, podle níž se bude F1 řídit v letech 2013 - 2020, mohla být odlišná, kdyby její základy (stejně jako nová technická pravidla) definovaly spíše týmy než FIA. Ten se nyní snaží získat podpisy všech týmů před pokusem o dohodu s FIA, což je také odklon od toho, jak se tato dohoda obvykle uzavírala.
"V minulosti byla vyjednávání simultánním procesem, který znamenal, že jsme se všichni sešli a podepsali. Nyní k tomu některé týmy a držitel komerčních práv přistupují jinak, řeší se to postupně.
Většina týmů podepsala a ty, co tak ještě neučinily, se tomu blíží. Myslím, že Bernie je blízko dohody se zbývajícími týmy a podpisu smlouvy s FIA. Musíme to dát dohromady ve společnou dohodu," dodává Whitmarsh.
FIA podle Whitmarshe musí být součástí nové Concordské dohody(foto: Petr Hlawiczka)
Ecclestonovi zatím dle Autosportu chybí podpisy tří týmů: HRT, Marussie a Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.