Technický ředitel McLarenu Paddy Lowe pevně věří, že s jejich monopostem není nic fundamentálně špatně. Pokles formy přičítá nastavení, které nebylo dostatečně dobré.
Podle Jensona Buttona se McLaren ve výkonnosti propadl až na sedmé místo, rychlejší vůz měly za určitých podmínek i Williams a Sauber: "Rychlejší už nejsou pouze Red Bully a Ferrari, ale spousta aut. Williams je rychlejší v pomalých zatáčkách, Sauber v rychlých. Zdá se, že momentálně nejsme výjimečně už nikde."
S MP4-27 se mu ale jezdilo dobře, i v suchém tréninku zajel druhý nejrychlejší čas na starších tvrdých pneumatikách než Alonso. Button znovu cítil vůz tak, jak to potřebuje. V posledních dvou závodech se díky návratu k základnímu nastavení opět začal cítit lépe. V Silverstone se prosadil kvůli jiným okolnostem, než tomu bývalo v předchozích víkendech po Velké ceně Bahrajnu.
Podle technického ředitele McLarenu ale není situace až tak zlá, jak by se zdálo z výsledků z posledního víkendu: "Nedíváte se na to tak, že byste řekl: 'OK, to auto je hrozné ve svých základech.' Znovu to bylo o tom, jak z něj po celou dobu dostávat co nejvíce," vysvětluje pro Autosport.
"Auto bylo během víkendu velmi silné na mokrých (full-wet) pneumatikách, takže pokud byste neměli dobrý přítlak, nedokázali byste hned dosahovat takové výkonnosti. Jedná se o konzistenci, s níž se trápíme," pokračuje Lowe.
Jenson Button se začíná s vozem opět sžívat (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Vzhledem k tomu, že pokles přišel tak brzy po triumfu v Kanadě, nemůže se podle něj jednat o skutečný obrázek relativní konkurenceschopnosti McLarenu: "Samozřejmě, že jde také o závody ve vývoji mezi týmy. Přivážíme novinky, stejně tak činí ostatní. Určitě bylo dost týmů, které byly rychlejší, a několik takových, které nedojely do cíle.
Pokud byste byli pesimisty, řekli byste, že jsme osmé a desáté místo získali se štěstím po ztrátách u Sauberu a v případě Maldonada, kteří by podle mě skončili před námi."
"Těžko bych uvedl, že se všem těmto týmům podařilo za poslední měsíc ohromně zvýšit výkonnost svých vozů ve srovnání s námi. Myslím, že zkrátka musíme odvádět v továrně svou práci s ohledem na to, jak dolaďujeme auto," uvědomuje si Lowe.
McLaren byl v Silverstone na mokrých pneumatikách velmi rychlý, v závodě ale nakonec nepršelo(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
McLaren plánuje další velký balík vylepšení pro závod na Hockenheimu. Měl by obsahovat viditelnější změny v zadní části karoserie. Další novinky jsou ve vývoji pro Maďarsko: "Máme velký program vylepšení pro tyto dva závody. Bude to velmi hektické, protože všichni se před přestávkou snaží zabrat.
Ten v Maďarsku je skvělý, když vyhrajete, jen kvůli emocím. Vyhráli jsme tam dvakrát za poslední tři roky, kdy jsme měli letní přestávku. Jste přece tak dobří, jak dopadnete v posledním závodě, ne?" ptá se na závěr Lowe.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.