Technický ředitel McLarenu Paddy Lowe pevně věří, že s jejich monopostem není nic fundamentálně špatně. Pokles formy přičítá nastavení, které nebylo dostatečně dobré.
Podle Jensona Buttona se McLaren ve výkonnosti propadl až na sedmé místo, rychlejší vůz měly za určitých podmínek i Williams a Sauber: "Rychlejší už nejsou pouze Red Bully a Ferrari, ale spousta aut. Williams je rychlejší v pomalých zatáčkách, Sauber v rychlých. Zdá se, že momentálně nejsme výjimečně už nikde."
S MP4-27 se mu ale jezdilo dobře, i v suchém tréninku zajel druhý nejrychlejší čas na starších tvrdých pneumatikách než Alonso. Button znovu cítil vůz tak, jak to potřebuje. V posledních dvou závodech se díky návratu k základnímu nastavení opět začal cítit lépe. V Silverstone se prosadil kvůli jiným okolnostem, než tomu bývalo v předchozích víkendech po Velké ceně Bahrajnu.
Podle technického ředitele McLarenu ale není situace až tak zlá, jak by se zdálo z výsledků z posledního víkendu: "Nedíváte se na to tak, že byste řekl: 'OK, to auto je hrozné ve svých základech.' Znovu to bylo o tom, jak z něj po celou dobu dostávat co nejvíce," vysvětluje pro Autosport.
"Auto bylo během víkendu velmi silné na mokrých (full-wet) pneumatikách, takže pokud byste neměli dobrý přítlak, nedokázali byste hned dosahovat takové výkonnosti. Jedná se o konzistenci, s níž se trápíme," pokračuje Lowe.
Jenson Button se začíná s vozem opět sžívat (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Vzhledem k tomu, že pokles přišel tak brzy po triumfu v Kanadě, nemůže se podle něj jednat o skutečný obrázek relativní konkurenceschopnosti McLarenu: "Samozřejmě, že jde také o závody ve vývoji mezi týmy. Přivážíme novinky, stejně tak činí ostatní. Určitě bylo dost týmů, které byly rychlejší, a několik takových, které nedojely do cíle.
Pokud byste byli pesimisty, řekli byste, že jsme osmé a desáté místo získali se štěstím po ztrátách u Sauberu a v případě Maldonada, kteří by podle mě skončili před námi."
"Těžko bych uvedl, že se všem těmto týmům podařilo za poslední měsíc ohromně zvýšit výkonnost svých vozů ve srovnání s námi. Myslím, že zkrátka musíme odvádět v továrně svou práci s ohledem na to, jak dolaďujeme auto," uvědomuje si Lowe.
McLaren byl v Silverstone na mokrých pneumatikách velmi rychlý, v závodě ale nakonec nepršelo(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
McLaren plánuje další velký balík vylepšení pro závod na Hockenheimu. Měl by obsahovat viditelnější změny v zadní části karoserie. Další novinky jsou ve vývoji pro Maďarsko: "Máme velký program vylepšení pro tyto dva závody. Bude to velmi hektické, protože všichni se před přestávkou snaží zabrat.
Ten v Maďarsku je skvělý, když vyhrajete, jen kvůli emocím. Vyhráli jsme tam dvakrát za poslední tři roky, kdy jsme měli letní přestávku. Jste přece tak dobří, jak dopadnete v posledním závodě, ne?" ptá se na závěr Lowe.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.