Technický ředitel Caterhamu Mark Smith věří, že tým dělá pokroky a stahuje náskok soupeřů, přestože v Silverstone novinky nepřinesly takové zrychlení, jaké očekávali. Další větší balík chystají pro závod v Singapuru.
Tým přivezl ke svému novému závodu kompletně přepracovanou zadní část s novými bočnicemi, chlazením a výfuky, ale proměnlivé počasí mu je nedovolilo naplno využít. Lidé v továrně pracují naplno a zůstávají optimisty.
"Mezery mezi kluky za námi a před námi jsou docela velké. Všichni na čele se shlukli blíže, odstup je velký, což vám ztěžuje důkaz, že jste udělali pokrok, protože ten lidé vnímají podle pozic, a to se zatím neprojevilo," vysvětluje Smith pro Autosport.
"My jsme si však celkem jisti, že mezeru zmenšujeme, což je statistický fakt. Myslím, že jsme teď dobře rozjetí, proto cítíme, že máme Toro Rosso na dosah. Nemůžeme však ovlivnit způsob jejich vývoje a nemám ponětí o tom, co plánují přivézt na závody.
Myslím, že náskok stahujeme a že věci, které máme na mysli, nám ve druhé polovině sezóny pomohou se ubírat správným směrem. Chceme letos získat jeden či více bodů a chceme pravidelně a vlastní zásluhou závodit s týmy jako je Toro Rosso a možná ještě s jedním či dvěma dalšími. Podle mě jsme se ustálili alespoň na konci té skupiny," pokračuje technický ředitel Caterhamu.
Nová zadní část v Silverstone nepřinesla to, co se od ní očekávalo - kvůli nepřízni počasí ji nebylo možné na dráze během tréninků dostatečně vyladit (foto: Caterham F1 Team)
A co říkají statistiky, kterými se ohání? Letos v první části kvalifikace v Monaku za nejrychlejším časem zaostali o 1,48 %, zatímco loni o 2,84 %. V Kanadě byli letos o 2,14 % pomalejší, minulý rok o 3,96 %, ve Valencii v této sezóně o 1,27 %, loni o 3,30 %. K mírnému zhoršení došlo pouze během posledního víkendu v Silverstone (+ 2,58 % letos, + 2,43 % loni).
Podle Smithe Caterham naplňuje očekávání: "Mám-li být upřímný, osobně si nemyslím, že jsme dokázali mnohem méně, než jsem očekával. Realita je taková, že když se podíváte na tempo aerodynamického vývoje, které jsme byli schopni udržet v roce 2011, a projektem pro rok 2012, kluci před námi měli celkem velký náskok."
Nová záď vozu CT01 (foto: Caterham F1 Team)
A když jsme je loni sledovali, většina z nich vyvíjela stejně rychleji, než my. Takže udělat takový krok a zrychlit vývoj, to bude vždy výzvou," uvádí technický ředitel Caterhamu, který krom běžných vylepšení plánuje další velký balík novinek pro závod v Singapuru.
"Pokoušíme se přivážet další věci pro auta na každý závod, pokud to jde. Nečekali jsme a nezahrnuli jsme je do většího balíku. Jedním z problémů je, že občas přivezeme k závodu méně dílů, než bychom rádi.
Cítíme však, že to je tak správné. Do Německa a Maďarska hodláme stejně přivézt další novinky, budeme se snažit v tom pokračovat. Je ale zřejmě fér říct, že další větší balík očekáváme v Singapuru," prozrazuje Smith.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.